To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - głośne stuki przy zmianie biegów i przyśpieszaniu

pajero09 - 19-11-2009, 22:28
Temat postu: głośne stuki przy zmianie biegów i przyśpieszaniu
Może Ktoś wie co może być przyczyną. Bardzo bym był wdzięczny za podpowiedź.
Heilsberg - 19-11-2009, 23:33

A może jakieś dzień dobry na początek? A głośne stuki przy zmianie biegów i przyspieszaniu to bardzo wiele mówi. Bo most i reduktor to trochę daleko od siebie. Więcej szczegółów może?
pajero09 - 20-11-2009, 15:45

Dzięki za zainteresowanie tą sprawą, Stuki są głośne, tak jak by w moście, lecz trudno mi powiedzieć czy nie w reduktorze. Jak kręce wałem to ma luz na moście ,ale i w reduktorze też. Zastanawiam sie czy da się te luzy jakoś zlikwidować. bardzo wdzięczny był bym za pomoc
rogal16-91 - 22-11-2009, 11:10

może przy zmianie biegów puszczasz szybko sprzęgło i zanim wał przekręci się na tyle żeby napędzić most ma już dużą prędkość obrotu i uderza w tryby w moście i stuka tak samo jedziesz np na puszczonym gazie tak że hamujesz silnikiem i nagle dasz gwałtownie gazu to też jest to stuknięcie bo zanim wał pokona ten luz nie wiem jaki np z 1 cm to też kręci się szybko i w trakcie zakleszczania uderza tryb wału o tryb mostu. wiem że trochę mało fachowo opisane ale tak to widzę :lol:
Heilsberg - 22-11-2009, 14:32

Na początek się zapytam: byłeś u jakiegoś mechanika? Jak nie byłeś pojedź i sprawdź krzyżaki wału. Niech popatrzy na luzy ogólnie. Potrwa to pięć minut. Dobry mechanik zrobi to za darmo pod warunkiem, że potem u niego naprawisz i dasz zarobić. Chyba, że sam dasz radę zdiagnozować. Zacznij od tego i daj znać co wyszło zanim zaczniesz kombinować co dalej.
jawaldek - 22-11-2009, 19:06

Tak jak Heilsberg prawi to na 99,99% będą to krzyżaki na wale 0,01% daję na jakieś inne motanie przez poprzedniego właściciela tak jak miał diWhizZ jeśli stało się to nagle to krzyżaki poszły się s.....ać
pajero09 - 22-11-2009, 20:44

krzyzki są na 100% DOBRE,
Anonymous - 22-11-2009, 20:48

pajero09 napisał/a:
krzyzki są na 100% DOBRE,


Były wymontowywane? Czy nie są zapieczone w kierunku lewo-prawo lub góra-dół?

jawaldek - 22-11-2009, 21:18

pajero09 napisał/a:
krzyzki są na 100% DOBRE,
nie bez kozery zadałem pytanie czy stało się to nagle zobacz
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40856

Heilsberg - 22-11-2009, 22:16

To ja jeszcze jedną sprawę podpowiem: poduszki skrzyni i reduktora. Sprawdź koniecznie. Jeśli cudów jakichś tam nie ma to albo krzyżaki albo poduszki albo jedno i drugie. Wywalona poduszka reduktora to łupnięcie przy każdym puszczeniu sprzęgła, czym niższy bieg tym większe.
rogal16-91 - 23-11-2009, 09:43

Cytat:
To ja jeszcze jedną sprawę podpowiem: poduszki skrzyni i reduktora. Sprawdź koniecznie. Jeśli cudów jakichś tam nie ma to albo krzyżaki albo poduszki albo jedno i drugie. Wywalona poduszka reduktora to łupnięcie przy każdym puszczeniu sprzęgła, czym niższy bieg tym większe.


nie zgodzę się tym... nie miałem wcale poduszki przy reduktorze i nie było nigdy żadnego stuku mówię o poduszce z lewej strony reduktora

zbyszekm2 - 23-11-2009, 21:26
Temat postu: Re: głośne stuki przy zmianie biegów i przyśpieszaniu
pajero09 napisał/a:
Może Ktoś wie co może być przyczyną. Bardzo bym był wdzięczny za podpowiedź.

W jakich okolicach są te stuki?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group