głośne stuki przy zmianie biegów i przyśpieszaniu |
Autor |
Wiadomość |
pajero09
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2,5 tdi 92 rok ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 17 Skąd: Maków
|
Wysłany: 19-11-2009, 22:28 głośne stuki przy zmianie biegów i przyśpieszaniu
|
|
|
Może Ktoś wie co może być przyczyną. Bardzo bym był wdzięczny za podpowiedź. |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 19-11-2009, 23:33
|
|
|
A może jakieś dzień dobry na początek? A głośne stuki przy zmianie biegów i przyspieszaniu to bardzo wiele mówi. Bo most i reduktor to trochę daleko od siebie. Więcej szczegółów może? |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
pajero09
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2,5 tdi 92 rok ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 17 Skąd: Maków
|
Wysłany: 20-11-2009, 15:45
|
|
|
Dzięki za zainteresowanie tą sprawą, Stuki są głośne, tak jak by w moście, lecz trudno mi powiedzieć czy nie w reduktorze. Jak kręce wałem to ma luz na moście ,ale i w reduktorze też. Zastanawiam sie czy da się te luzy jakoś zlikwidować. bardzo wdzięczny był bym za pomoc |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 22-11-2009, 11:10
|
|
|
może przy zmianie biegów puszczasz szybko sprzęgło i zanim wał przekręci się na tyle żeby napędzić most ma już dużą prędkość obrotu i uderza w tryby w moście i stuka tak samo jedziesz np na puszczonym gazie tak że hamujesz silnikiem i nagle dasz gwałtownie gazu to też jest to stuknięcie bo zanim wał pokona ten luz nie wiem jaki np z 1 cm to też kręci się szybko i w trakcie zakleszczania uderza tryb wału o tryb mostu. wiem że trochę mało fachowo opisane ale tak to widzę |
_________________
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 22-11-2009, 14:32
|
|
|
Na początek się zapytam: byłeś u jakiegoś mechanika? Jak nie byłeś pojedź i sprawdź krzyżaki wału. Niech popatrzy na luzy ogólnie. Potrwa to pięć minut. Dobry mechanik zrobi to za darmo pod warunkiem, że potem u niego naprawisz i dasz zarobić. Chyba, że sam dasz radę zdiagnozować. Zacznij od tego i daj znać co wyszło zanim zaczniesz kombinować co dalej. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 22-11-2009, 19:06
|
|
|
Tak jak Heilsberg prawi to na 99,99% będą to krzyżaki na wale 0,01% daję na jakieś inne motanie przez poprzedniego właściciela tak jak miał diWhizZ jeśli stało się to nagle to krzyżaki poszły się s.....ać |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
pajero09
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2,5 tdi 92 rok ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 17 Skąd: Maków
|
Wysłany: 22-11-2009, 20:44
|
|
|
krzyzki są na 100% DOBRE, |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2009, 20:48
|
|
|
pajero09 napisał/a: | krzyzki są na 100% DOBRE, |
Były wymontowywane? Czy nie są zapieczone w kierunku lewo-prawo lub góra-dół? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 22-11-2009, 22:16
|
|
|
To ja jeszcze jedną sprawę podpowiem: poduszki skrzyni i reduktora. Sprawdź koniecznie. Jeśli cudów jakichś tam nie ma to albo krzyżaki albo poduszki albo jedno i drugie. Wywalona poduszka reduktora to łupnięcie przy każdym puszczeniu sprzęgła, czym niższy bieg tym większe. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 23-11-2009, 09:43
|
|
|
Cytat: | To ja jeszcze jedną sprawę podpowiem: poduszki skrzyni i reduktora. Sprawdź koniecznie. Jeśli cudów jakichś tam nie ma to albo krzyżaki albo poduszki albo jedno i drugie. Wywalona poduszka reduktora to łupnięcie przy każdym puszczeniu sprzęgła, czym niższy bieg tym większe. |
nie zgodzę się tym... nie miałem wcale poduszki przy reduktorze i nie było nigdy żadnego stuku mówię o poduszce z lewej strony reduktora |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 23-11-2009, 21:26 Re: głośne stuki przy zmianie biegów i przyśpieszaniu
|
|
|
pajero09 napisał/a: | Może Ktoś wie co może być przyczyną. Bardzo bym był wdzięczny za podpowiedź. |
W jakich okolicach są te stuki? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|