To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Uszczelniacze wałków rozrządu

KoraX - 25-11-2009, 21:43
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Uszczelniacze wałków rozrządu
Hej,

przeglądałem wątek dotyczący rozrządu i mam pytanko:

Robertdg napisał że "Uszczelniacze to zimeringi, umieszczane na krecacych sie walkach celem uszczelnienia, aby olej sie nie przedostawal do rozrzadu "

http://forum.mitsumaniaki...z%B1d&start=375

Tylko czy te uszczelniacze są potrzebne? pytam bo nie ma ich w standardowej ofercie sklepów (JapanMoto) jeśli pytamy o "kompletny rozrząd". Wszystko jest ale koleś o uszczelniaczach nie słyszał że muszą być wymienione ?

Jak to jest?

sampler - 25-11-2009, 21:50

Ogolnie uszczelniacze orginalne sa bardzo wysokiej jakosci. Smialo wytrzymaja ponad 200 tys przebiegu. Ale jak masz wszystko na wierzchu to az grzech nie wymienic uszczelniacza za 20 zl i miec spokoj do kolejnej wymiany rozrzadu. Uszczelniacze NOK kupisz na pewno u Japaneze.
robertdg - 25-11-2009, 21:58

KoraX, no bo uszczelnienia wałków nie naleza do kompletu rozrzadu w zadnej konfiguracji serwisowej, czy to VAG, Fiat, Toyota, etc., musisz je zamowic dodatkowo, tak jak pisze
sampler napisał/a:
Ogolnie uszczelniacze orginalne sa bardzo wysokiej jakosci. Smialo wytrzymaja ponad 200 tys przebiegu
jest tutaj racja, ale nigdy nie wiesz co bedzie pod oslonami dopoki ich nie rozbierzesz, moze sie zaczac pocic i wtedy najlepiej je wymienic zeby jezdzic ze spokojna glowa, gdyz kontakt oleju z paskiem w czasie spowoduje smierc silnika,
KoraX napisał/a:
Tylko czy te uszczelniacze są potrzebne?
lepiej nosic niz sie prosic, a przezorny zawsze ubezpieczony, wymienisz usczelniacz i bedziesz mial spokojna glowe na tysiace kilometrow, spytaj sie Bartka co on zaleca, ale podejrzewam ze napisze wymien, bo wkoncu rozrzad zmienia sie srednio co 90tys w oryginale, a nigdy nie wiesz co przez ten czas wyskoczy pod obudowami
KoraX napisał/a:
Wszystko jest ale koleś o uszczelniaczach nie słyszał że muszą być wymienione
widocznie jeszcze nikt go w tym nie przeszkolil, czasami za ladami pracuja "piekarze" ktorym trzeba wszystko podac jak na tacy, nie nalezy wymagac wtedy od takich ludzi za wiele, ewentualnie mozna zmienic sklep :D
KoraX - 25-11-2009, 21:59

Ok, chłopaki, dzięki.

pytam bo mam dwie oferty - jedna od japaneze - własnei z uszczelniaczami - ale niestety powiedział że pasków Mitsuboshi już nie ma tylko Conti.

z kolei Japan Moto - ma właśnie Mitsuboshi ale jak dzwoniłem to za bardzo nie wiedział do czego te uszczelniacze i ile ich powinno być ? (pomijam fakt że niestety ale o 100 PLN miał taniej niż japaneze ) :mrgreen:

dlatego tak pytam, bo raczej skłaniałbym się ku Mitsuboshi. czyli jak mam mu wytłumaczyć jakie uszczelniacze potrzebuje? i ile?

robertdg - 25-11-2009, 22:07

KoraX, zestaw zimeringow walkow od strony rozrzadu, powinien wiedziec ze chodzi m.in o wal korbowy, walki rozrzadu etc.,
sampler - 25-11-2009, 22:18

Uszczelniacze masz za grosze w IC. Fakt ze nie jest to NOK ale maja tam Elringa i Hyundaia
KoraX - 25-11-2009, 22:20

OK PODPYTAM

THX GUYS :biggrin:


....done robertdg :wink:

darek-koblowski - 09-10-2011, 20:56

Włączając się w temat. Mam wyciek oleju w okolicach uszczelniaczy wałków rozrządu , {trudno zlokalizować} olej cieknie z tylnej głowicy od góry po kolektorze wydechu. Uszczelniacze były wymienione jakieś 30 tyś kilometrów wstecz w raz z rozrządem. Czy jest w okolicy rozrządu miejsce z którego może wyciekać olej, np {pompa, zaślepka czy coś podobnego} dziękuję za podpowiedź.
deejay - 09-10-2011, 21:04

Najlepiej wszystko porządnie wymyć , pojezdzic ok 2 dni i zlokalizowac wyciek , jesli to nie uszczelniacze to zostaje tylko tylna pokrywa zaworów , jesli nie masz pewnosci co do uszczelniaczy to najlepiej zdemontuj osłonę rozrządu zaopatrz sie w małe lusterko i dokłanie zdiagnozuj wyciek z pod koła wałka rozrzadu :wink:
polaff - 09-10-2011, 21:09

darek-koblowski napisał/a:
Włączając się w temat. Mam wyciek oleju w okolicach uszczelniaczy wałków rozrządu , {trudno zlokalizować} olej cieknie z tylnej głowicy od góry po kolektorze wydechu. Uszczelniacze były wymienione jakieś 30 tyś kilometrów wstecz w raz z rozrządem. Czy jest w okolicy rozrządu miejsce z którego może wyciekać olej, np {pompa, zaślepka czy coś podobnego} dziękuję za podpowiedź.

a sprawdzałeś czy z pod pokrywy zaworów nie leci?

KamilR10 - 09-10-2011, 21:26

Jak ja wymienialem rozrzad to kupilem uszczelniacze, ale mechanik ich nie wymienil, bo stare byly jeszcze suche i w bardzo dobrym stanie. Mysle ze lepiej kupic i pozniej stwierdzic czy wymieniac:)
Krzyzak - 10-10-2011, 07:56

KamilR10 napisał/a:
mechanik ich nie wymienil, bo stare byly jeszcze suche

raczej dlatego, że nie chciało mu się kół odkręcać...
dla niektórych to problem i dodatkowy czas a jak zaczną wkrótce cieknąć to będziesz znów płacił...

KamilR10 - 10-10-2011, 18:28

Krzyzak napisał/a:
KamilR10 napisał/a:
mechanik ich nie wymienil, bo stare byly jeszcze suche

raczej dlatego, że nie chciało mu się kół odkręcać...
dla niektórych to problem i dodatkowy czas a jak zaczną wkrótce cieknąć to będziesz znów płacił...


Kola byly odkrecone, powiedzial ze juz to przerabial, jak wymienil to zaczynaly cieknac po jakims czasie, trudno, zgodzilem sie z tym bo auto bylo juz zrobione. A kupilem NOKi :)

Krzyzak - 10-10-2011, 20:01

KamilR10 napisał/a:
Kola byly odkrecone

a po co w takim razie?
KamilR10 napisał/a:
NOKi
czyli oryginały - nawet bym się nie zastanawiał tylko w ciemno zmieniał
KamilR10 - 10-10-2011, 22:34

Krzyzak napisał/a:
KamilR10 napisał/a:
Kola byly odkrecone

a po co w takim razie?


Sorry, raczej kolo prawe

Krzyzak napisał/a:
KamilR10 napisał/a:
NOKi
czyli oryginały - nawet bym się nie zastanawiał tylko w ciemno zmieniał


Wiem ze orginaly bo takie zamowilem, no ale co zrobic, teraz juz za pozno i mam nadzieje ze wszystko bedzie ok



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group