[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Uszczelniacze wałków rozrządu
KoraX - 25-11-2009, 21:43 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Uszczelniacze wałków rozrządu Hej,
przeglądałem wątek dotyczący rozrządu i mam pytanko:
Robertdg napisał że "Uszczelniacze to zimeringi, umieszczane na krecacych sie walkach celem uszczelnienia, aby olej sie nie przedostawal do rozrzadu "
http://forum.mitsumaniaki...z%B1d&start=375
Tylko czy te uszczelniacze są potrzebne? pytam bo nie ma ich w standardowej ofercie sklepów (JapanMoto) jeśli pytamy o "kompletny rozrząd". Wszystko jest ale koleś o uszczelniaczach nie słyszał że muszą być wymienione ?
Jak to jest?
sampler - 25-11-2009, 21:50
Ogolnie uszczelniacze orginalne sa bardzo wysokiej jakosci. Smialo wytrzymaja ponad 200 tys przebiegu. Ale jak masz wszystko na wierzchu to az grzech nie wymienic uszczelniacza za 20 zl i miec spokoj do kolejnej wymiany rozrzadu. Uszczelniacze NOK kupisz na pewno u Japaneze.
robertdg - 25-11-2009, 21:58
KoraX, no bo uszczelnienia wałków nie naleza do kompletu rozrzadu w zadnej konfiguracji serwisowej, czy to VAG, Fiat, Toyota, etc., musisz je zamowic dodatkowo, tak jak pisze sampler napisał/a: | Ogolnie uszczelniacze orginalne sa bardzo wysokiej jakosci. Smialo wytrzymaja ponad 200 tys przebiegu | jest tutaj racja, ale nigdy nie wiesz co bedzie pod oslonami dopoki ich nie rozbierzesz, moze sie zaczac pocic i wtedy najlepiej je wymienic zeby jezdzic ze spokojna glowa, gdyz kontakt oleju z paskiem w czasie spowoduje smierc silnika, KoraX napisał/a: | Tylko czy te uszczelniacze są potrzebne? | lepiej nosic niz sie prosic, a przezorny zawsze ubezpieczony, wymienisz usczelniacz i bedziesz mial spokojna glowe na tysiace kilometrow, spytaj sie Bartka co on zaleca, ale podejrzewam ze napisze wymien, bo wkoncu rozrzad zmienia sie srednio co 90tys w oryginale, a nigdy nie wiesz co przez ten czas wyskoczy pod obudowami KoraX napisał/a: | Wszystko jest ale koleś o uszczelniaczach nie słyszał że muszą być wymienione | widocznie jeszcze nikt go w tym nie przeszkolil, czasami za ladami pracuja "piekarze" ktorym trzeba wszystko podac jak na tacy, nie nalezy wymagac wtedy od takich ludzi za wiele, ewentualnie mozna zmienic sklep
KoraX - 25-11-2009, 21:59
Ok, chłopaki, dzięki.
pytam bo mam dwie oferty - jedna od japaneze - własnei z uszczelniaczami - ale niestety powiedział że pasków Mitsuboshi już nie ma tylko Conti.
z kolei Japan Moto - ma właśnie Mitsuboshi ale jak dzwoniłem to za bardzo nie wiedział do czego te uszczelniacze i ile ich powinno być ? (pomijam fakt że niestety ale o 100 PLN miał taniej niż japaneze )
dlatego tak pytam, bo raczej skłaniałbym się ku Mitsuboshi. czyli jak mam mu wytłumaczyć jakie uszczelniacze potrzebuje? i ile?
robertdg - 25-11-2009, 22:07
KoraX, zestaw zimeringow walkow od strony rozrzadu, powinien wiedziec ze chodzi m.in o wal korbowy, walki rozrzadu etc.,
sampler - 25-11-2009, 22:18
Uszczelniacze masz za grosze w IC. Fakt ze nie jest to NOK ale maja tam Elringa i Hyundaia
KoraX - 25-11-2009, 22:20
OK PODPYTAM
THX GUYS
....done robertdg
darek-koblowski - 09-10-2011, 20:56
Włączając się w temat. Mam wyciek oleju w okolicach uszczelniaczy wałków rozrządu , {trudno zlokalizować} olej cieknie z tylnej głowicy od góry po kolektorze wydechu. Uszczelniacze były wymienione jakieś 30 tyś kilometrów wstecz w raz z rozrządem. Czy jest w okolicy rozrządu miejsce z którego może wyciekać olej, np {pompa, zaślepka czy coś podobnego} dziękuję za podpowiedź.
deejay - 09-10-2011, 21:04
Najlepiej wszystko porządnie wymyć , pojezdzic ok 2 dni i zlokalizowac wyciek , jesli to nie uszczelniacze to zostaje tylko tylna pokrywa zaworów , jesli nie masz pewnosci co do uszczelniaczy to najlepiej zdemontuj osłonę rozrządu zaopatrz sie w małe lusterko i dokłanie zdiagnozuj wyciek z pod koła wałka rozrzadu
polaff - 09-10-2011, 21:09
darek-koblowski napisał/a: | Włączając się w temat. Mam wyciek oleju w okolicach uszczelniaczy wałków rozrządu , {trudno zlokalizować} olej cieknie z tylnej głowicy od góry po kolektorze wydechu. Uszczelniacze były wymienione jakieś 30 tyś kilometrów wstecz w raz z rozrządem. Czy jest w okolicy rozrządu miejsce z którego może wyciekać olej, np {pompa, zaślepka czy coś podobnego} dziękuję za podpowiedź. |
a sprawdzałeś czy z pod pokrywy zaworów nie leci?
KamilR10 - 09-10-2011, 21:26
Jak ja wymienialem rozrzad to kupilem uszczelniacze, ale mechanik ich nie wymienil, bo stare byly jeszcze suche i w bardzo dobrym stanie. Mysle ze lepiej kupic i pozniej stwierdzic czy wymieniac:)
Krzyzak - 10-10-2011, 07:56
KamilR10 napisał/a: | mechanik ich nie wymienil, bo stare byly jeszcze suche |
raczej dlatego, że nie chciało mu się kół odkręcać...
dla niektórych to problem i dodatkowy czas a jak zaczną wkrótce cieknąć to będziesz znów płacił...
KamilR10 - 10-10-2011, 18:28
Krzyzak napisał/a: | KamilR10 napisał/a: | mechanik ich nie wymienil, bo stare byly jeszcze suche |
raczej dlatego, że nie chciało mu się kół odkręcać...
dla niektórych to problem i dodatkowy czas a jak zaczną wkrótce cieknąć to będziesz znów płacił... |
Kola byly odkrecone, powiedzial ze juz to przerabial, jak wymienil to zaczynaly cieknac po jakims czasie, trudno, zgodzilem sie z tym bo auto bylo juz zrobione. A kupilem NOKi
Krzyzak - 10-10-2011, 20:01
KamilR10 napisał/a: | Kola byly odkrecone |
a po co w takim razie?
czyli oryginały - nawet bym się nie zastanawiał tylko w ciemno zmieniał
KamilR10 - 10-10-2011, 22:34
Krzyzak napisał/a: | KamilR10 napisał/a: | Kola byly odkrecone |
a po co w takim razie? |
Sorry, raczej kolo prawe
Krzyzak napisał/a: | czyli oryginały - nawet bym się nie zastanawiał tylko w ciemno zmieniał |
Wiem ze orginaly bo takie zamowilem, no ale co zrobic, teraz juz za pozno i mam nadzieje ze wszystko bedzie ok
|
|
|