Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] GDI przerywa! Ratunku!
cegla96 - 04-12-2009, 20:46 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] GDI przerywa! Ratunku! Witam! Potrzebuje pomocy!
Mam Cari juz jakies pol roku. Wszystko było cacy do tej chwili. Wyprzedzałem autobus i wkrecilem go na niecale 6tys na dwójce. Wtedy zaczal przerywac i zapaliła sie kontrolka silnika. Ale zabujało mnie tak dwa razy i wkrecil sie na wyzsze obroty po czym zgasła kontrolka silnika. Podejrzewam ze to czujnik położenia walu ale nie jestem pewny.
Dodam ze miałem problem z zapaleniem przed ta jazda. A dokladnie strasznie długo krecil.
Pomocy!
robertdg - 04-12-2009, 20:57
cegla96, zalecam kontrole bledow na kompie, nasuna jakies mozliwosci, w ciemno nie ma co zgadywac
cegla96 - 04-12-2009, 20:57
Jeśli to jest błąd chwilowy wykaże na kompie?
aren195612 - 04-12-2009, 21:05
cegla96, Z podpisu widzę że masz "Carisma '99 1.8GDI" Powinno się ją dać "wymrugać", w pamięci ECU powinno się odnotować - co to było /przynajmniej u mnie tak jest/. Mam GDI z tego rocznika . W moim się daje.
Z uszkodzonym czujnikiem położenia wału nie odpaliłbyś silnika, no i błąd byłby "sztywny".
Znaczy niegasnąca kontrolka silnika
cegla96 - 04-12-2009, 21:10
To juz w ogole nie mam pojęcia co sie dzieje...
aren195612 - 04-12-2009, 21:11
cegla96, a co się dzieje?. Czy chodzi o "mruganie" błędów w GDI??
cegla96 - 04-12-2009, 21:17
Dlaczego przerywa na wysokich obrotach?
aren195612 - 04-12-2009, 21:26
cegla96, Kontrola historii błędów /oczywiście, o ile on się odnotował/, powiedziałaby wszystko, a tak - to można długo gdybać.
Moze być np. to:
link
czyli nie nastarcza paliwa.....
robertdg - 04-12-2009, 21:38
cegla96 napisał/a: | Jeśli to jest błąd chwilowy wykaże na kompie? | tak bedzie zapamietany w pamieci komputera jako blad ktory kiedys byl (blad nieobecny)
wazu - 04-12-2009, 22:24
Pozwolę sobie zacytować kolegę usera "aren195612": Cytat: | Pompa wysokiego ciśnienia jest „SERCEM” GDI . Jej stan decyduje o sprawności silnika. | Z tą opinią zgadzam się w 102%. Doszedłem do tego wniosku po wykonaniu wymiany pompy w.c. w swojej cari. Większość bolączek silnika GDI bierze się z niesprawności pompy w.c. lub jej komponentów. Jest to prawdziwe serce tego silnika.
Anonymous - 05-12-2009, 00:48
cegla96 napisał/a: | Jeśli to jest błąd chwilowy wykaże na kompie? | na zworke nie, w ASO tak
aren195612 - 05-12-2009, 07:10
Manysh napisał/a: | cegla96 napisał/a: | Jeśli to jest błąd chwilowy wykaże na kompie? | na zworke nie, w ASO tak |
Koledzy rozsądźmy to w końcu: czy GDI da się „wymrugać”??
W Carisma FAQ stoi jak byk: „jeśli ktoś szuka podobnego opisu do GDI to niestety takiego nie ma bo GDI to tylko w serwisie zbadamy”. Chodzi oczywiście o diagnozowanie za pomocą zworki.
Opierając się na tym stwierdzeniu że nie powinniśmy się w ogóle za to brać, i ja też bym się nie brał gdyby:
Sprawdzając ciśnienie sprężania, wypiąłem zgodnie z manualem wtyk od czujnika położenia wału, oczywiste, że podczas kręcenia silnikiem wywalił sztywny błąd, zaciekawiony zworkując pin 1-4 sprawdziłem co to za jeden, wg manuala dla rocznika auta - błąd 22 czujnik wału, czyli święta prawda, wpiąłem wtyk, lampka diagnostyczna zgasła sama, bez resetu ECU.
Jakiś tydzień później sprawdzałem coś tam evoskanem, wpiąłem się do gniazda OBDII, czyli nic więcej poza tym że zwarłem ponownie pin 1-4, kluczyk na ON- mruga ponownie błąd 22 . Wychodzi na to że w pamięci został. evoskan go oczywiście nie odczytał, niestety ten soft nie suportuje mojego samochodu , usunąłem błąd korzystając z opcji Clear DTCs w evoskanie, pomimo tego że był on tam niewidoczy. Nie widział historii błędów, ale ją wyczyścił.
W suplemencie do GDI na 2001 rok nie ma już niestety błędów dwucyfrowych, są natomiast takie: P0100, jest ich sporo, do P1610, i tych raczej nie wymrugamy, no bo jak?.
Ale auta z rocznika 1999/2000 raczej tak- tabela błędów zawiera błędy od 11 do 99.
Nie wiem jak z wcześniejszymi rocznikami. Ktoś pisał na forum że odczyt zworką możliwy jest po odblokowaniu tej funkcji w ECU. Nie sądzę żeby mój Space był przedmiotem jakiegoś tuningu. Jest to raczej sprawa rocznika.
A więc dwa pytania:
1/ Czy da się "wymrugać" bieżący sztywny błąd z ECU? w GDI czy też nie.
2/ Czy da się "wymrugać" historię błędów z ECU w GDI czy też nie?.
Proszę o własne doświadczenia w tym temacie, a nie powielanie zasłyszanych, przeczytanych opinii to może da to się jakoś uporządkować.
Wracając do tematu wątku:
cegla96, Ja spróbowałbym jednak „wymrugać”,
cegla96 - 05-12-2009, 11:59
A bedzie mozliwe sprawdzenie tego błędu za pomoca takiego prostego OBD2 z allegro za te powiedzmy 80 zl? Czy odczytam go z pamieci?
Anonymous - 05-12-2009, 12:21
Da sie "wymrugac" jak CE sie pali, jak był bład tymczasowy, to sie nie da...
zeby wszystko było jasne, Jak cos padło i CE sie pali to wymrugasz, jak cos nie trybi i CE raz sie pal,i raz nie, to nie wymrugasz
demeone - 05-12-2009, 13:55
aren195612
W moim przypadku czyli GDI da sie wymrugać. Miałem problem z immo czyli czasami kontrolka silnika zapalala sie a po jakims czasie znikala. jak juz bylo wszystko ok czyli normalnie gasla kontrolka silnika i mozna bylo odpalic auto to przy zwarciu pinów i tak otrzymywalem błąd immo 54. czyli pamietal ten blad
|
|
|