To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Jak pdciągnąć sprzęgło hydrauliczne ?

Budrys - 05-12-2009, 13:19
Temat postu: Jak pdciągnąć sprzęgło hydrauliczne ?
Witam. Bierze trochę nisko jednocześnie mam problemy z biegami, może to coś pomoże. Jak to zrobić ? W manualu jest coś napisane, ale chyba chodzi o luz na pedale albo jego wysokość.
kubas - 05-12-2009, 16:00

Sprzęgło hydrauliczne nie dopasowuje się przypadkiem samo?
Anonymous - 05-12-2009, 16:05

Sprzęgło hydrauliczne się nie podciąga. One się samoreguluje.
Chyba kończy Ci się sprzęgło - najprawdopodobniej tarcza.

przemekx303 - 05-12-2009, 19:09

Oczywiście że się reguluje , sam już regulowałem wysokość padała. Już troche nie pamiętam ale postaram się jakoś pomóc. Na początek luzujesz kontre przy łączniku klucz 13 albo 14potem odpinasz pedał od łącznika wysprzęglika wyjmując klina i kręcisz łącznikiem albo w lewo albo w prawo ( w twoim przypadku w lewo)jednocześnie blokując cięgno ,zakręcasz kontre i jeszcze regulujesz śruba nr. 13 podparcie pedała i koniec.


TESTER - 06-12-2009, 09:48

Cichanos napisał/a:
Sprzęgło hydrauliczne się nie podciąga. One się samoreguluje.
Chyba kończy Ci się sprzęgło - najprawdopodobniej tarcza.


Musisz liczyć się z tym, że niebawem padnie Ci sprzęgło. Regulacja pedała to jedynie zabieg kosmetyczny by doprowadzić do stanu do jakiego przywykłeś.

Grahamos - 06-12-2009, 11:42

Budrys jeżeli możesz to napisz mi jaki masz przebieg i opisz dokładniej jakie masz problemy z biegami.
kubas - 06-12-2009, 12:04

Budrys tak jak koledzy napisali najprawdopodobniej kończy Ci się sprzęgło. Ja niedawno wymieniałem u siebie razem z kołem dwumasowym bo mi równocześnie zaczęły siadać obydwa elementy. Jeśli chodzi o sprzęgło objawem zużycia może być większy opór przy wciskaniu pedału sprzęgła oraz właśnie ciężej wchodzące biegi. U mnie oprócz tego pedał sprzęgła brał wysoko.
Budrys - 06-12-2009, 14:33

kubas napisał/a:
Budrys tak jak koledzy napisali najprawdopodobniej kończy Ci się sprzęgło. Ja niedawno wymieniałem u siebie razem z kołem dwumasowym bo mi równocześnie zaczęły siadać obydwa elementy. Jeśli chodzi o sprzęgło objawem zużycia może być większy opór przy wciskaniu pedału sprzęgła oraz właśnie ciężej wchodzące biegi. U mnie oprócz tego pedał sprzęgła brał wysoko.
Właśnie mi sprzęgło bierze nisko dlatego chciałem nieco je podnieść. Ale może też się kończy bo kiedyś w górach porządnie przypaliłem. Potem w trakcie normalnego użytkowania śmierdziało jakiś czas.

[ Dodano: 06-12-2009, 14:37 ]
Grahamos napisał/a:
Budrys jeżeli możesz to napisz mi jaki masz przebieg i opisz dokładniej jakie masz problemy z biegami.
Udokumentowane 165000, Problemu są takie, że na zimnym silniku nie mogę np. z jedynki dać na luz lub na dwójkę. trójka lekko zgrzyta, czwórka wchodzi z dwoma lekkimi stuknięciami. Oraz nie mogę wrzucić jedynki nawet jak jadę 1km/h. Wymiana oleju nic nie dała.
Grahamos - 06-12-2009, 17:07

No to Budrys witam w klubie :(
Mam takie same objawy co u ciebie i za ... nie mogę dojść co jest nie tak. Najpierw wymieniłem olej w skrzyni na Castrol taf-x niestety dałem się namówić na beczkowy, minimalnie pomogło ale niestety do czasu gdy zrobiło się zimno. Za poradą mechanika wymieniłem olej jeszcze raz na Castrol Smx-s zalecany do skrzyń w GDI. Po drugiej wymianie byłem bardzo zadowolony bo wszystko wróciło do normy ale niestety nie na długo, po ok 2 tygodniach problem powrócił. Wymieniałem już płyn, odpowietrzałem kilka razy i nic to nie daje co najlepsze sprzęgło się nie ślizga bierze prawidłowo a wyspszęglik nie cieknie.
Zapomniałem dodać że sprawdzałem poduszki i skrzynie pod względem wycieków i wszystko ok

Matejko - 06-12-2009, 17:19

sprawdzcie w jakim stanie jest wysprzeglik i pompka sprzegla - to takze elementy, ktore sie zuzywaja, a objawy sa takie o jakich piszecie
pawelsonx - 06-12-2009, 17:29

a może linki się zacinają gdzieś na forum miał ktoś problem popsikał chyba wd 40 i po jakimś czasie problemy znikły( ja nie polecam wd40 lepiej jakiś olej silikonowy.)
Grahamos - 06-12-2009, 17:33

Matejko a jak to dogłębniej sprawdzić ??? bo wizualnie wycieków nie widać i przy pompie i przy wysprzęgliku płynu także nie ubywa a po wciśnięciu pedału sprzęgła widać że wysprzęglik ładnie pracuje.


Pawelsonx to właśnie ja miałem taki problem pozapiekały mi się linki na wybierakach.

Matejko - 06-12-2009, 20:00

Grahamos napisał/a:
Matejko a jak to dogłębniej sprawdzić ??


zobaczyc przy skrzyni jak sie cisnie pedal, jak mocno wysuwa sie wysprzeglik - ale o tym to jest w temacie o wysprzegliku :)

krzysztofek4 - 31-03-2011, 19:19
Temat postu: sprzęgło
Witam.
Cz wie ktoś od czego pasuje sprężynka do wysprzęglika? Pękła mi i niemam sprzęgła.

daron64 - 01-04-2011, 20:44

Podepne sie pod temat.
U mnie sytuacja wyglada tak, ze aby bezproblemowo(lekko i bez zgrzytu) wrzucic bieg (1, 2, R) musze wcisnac(za przeproszeniem) pedal do samego konca. Przy pozostalych biegach jakby sprzeglo szybciej bralo i nie trzeba wciskac do konca. Jesli na biegach (1, 2, R) nie wcisne do konca pedalu to najczesciej albo lekki zgrzyt, albo nie chce wejsc albo tak jakby wchodzi do polowy(dzwignia zmiany biegow nie dochodzi do konca gdzie powinna i bieg nie jest wrzucony), ale nie zawsze sie tak dzieje, czasem bezproblemowo wszystkie biegi chodza i nie zawsze musze wciskac do konca pedal(choc czesciej jednak musze). Sadzicie, ze sprzeglo powoli konczy swoj zywot?
No tak jeszcze wypadaloby dodac o jaki model chodzi... Cari '98, gdi, htb, lx.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group