Jak pdciągnąć sprzęgło hydrauliczne ? |
Autor |
Wiadomość |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 05-12-2009, 13:19 Jak pdciągnąć sprzęgło hydrauliczne ?
|
|
|
Witam. Bierze trochę nisko jednocześnie mam problemy z biegami, może to coś pomoże. Jak to zrobić ? W manualu jest coś napisane, ale chyba chodzi o luz na pedale albo jego wysokość. |
|
|
|
 |
kubas
Mitsumaniak kubas
Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 226 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-12-2009, 16:00
|
|
|
Sprzęgło hydrauliczne nie dopasowuje się przypadkiem samo? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Cichanos [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2009, 16:05
|
|
|
Sprzęgło hydrauliczne się nie podciąga. One się samoreguluje.
Chyba kończy Ci się sprzęgło - najprawdopodobniej tarcza. |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 05-12-2009, 19:09
|
|
|
Oczywiście że się reguluje , sam już regulowałem wysokość padała. Już troche nie pamiętam ale postaram się jakoś pomóc. Na początek luzujesz kontre przy łączniku klucz 13 albo 14potem odpinasz pedał od łącznika wysprzęglika wyjmując klina i kręcisz łącznikiem albo w lewo albo w prawo ( w twoim przypadku w lewo)jednocześnie blokując cięgno ,zakręcasz kontre i jeszcze regulujesz śruba nr. 13 podparcie pedała i koniec.
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
TESTER
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 224 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 06-12-2009, 09:48
|
|
|
Cichanos napisał/a: | Sprzęgło hydrauliczne się nie podciąga. One się samoreguluje.
Chyba kończy Ci się sprzęgło - najprawdopodobniej tarcza. |
Musisz liczyć się z tym, że niebawem padnie Ci sprzęgło. Regulacja pedała to jedynie zabieg kosmetyczny by doprowadzić do stanu do jakiego przywykłeś. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Grahamos
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 87 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 06-12-2009, 11:42
|
|
|
Budrys jeżeli możesz to napisz mi jaki masz przebieg i opisz dokładniej jakie masz problemy z biegami. |
|
|
|
 |
kubas
Mitsumaniak kubas
Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 226 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-12-2009, 12:04
|
|
|
Budrys tak jak koledzy napisali najprawdopodobniej kończy Ci się sprzęgło. Ja niedawno wymieniałem u siebie razem z kołem dwumasowym bo mi równocześnie zaczęły siadać obydwa elementy. Jeśli chodzi o sprzęgło objawem zużycia może być większy opór przy wciskaniu pedału sprzęgła oraz właśnie ciężej wchodzące biegi. U mnie oprócz tego pedał sprzęgła brał wysoko. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 06-12-2009, 14:33
|
|
|
kubas napisał/a: | Budrys tak jak koledzy napisali najprawdopodobniej kończy Ci się sprzęgło. Ja niedawno wymieniałem u siebie razem z kołem dwumasowym bo mi równocześnie zaczęły siadać obydwa elementy. Jeśli chodzi o sprzęgło objawem zużycia może być większy opór przy wciskaniu pedału sprzęgła oraz właśnie ciężej wchodzące biegi. U mnie oprócz tego pedał sprzęgła brał wysoko. | Właśnie mi sprzęgło bierze nisko dlatego chciałem nieco je podnieść. Ale może też się kończy bo kiedyś w górach porządnie przypaliłem. Potem w trakcie normalnego użytkowania śmierdziało jakiś czas.
[ Dodano: 06-12-2009, 14:37 ]
Grahamos napisał/a: | Budrys jeżeli możesz to napisz mi jaki masz przebieg i opisz dokładniej jakie masz problemy z biegami. | Udokumentowane 165000, Problemu są takie, że na zimnym silniku nie mogę np. z jedynki dać na luz lub na dwójkę. trójka lekko zgrzyta, czwórka wchodzi z dwoma lekkimi stuknięciami. Oraz nie mogę wrzucić jedynki nawet jak jadę 1km/h. Wymiana oleju nic nie dała. |
|
|
|
 |
Grahamos
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 87 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 06-12-2009, 17:07
|
|
|
No to Budrys witam w klubie
Mam takie same objawy co u ciebie i za ... nie mogę dojść co jest nie tak. Najpierw wymieniłem olej w skrzyni na Castrol taf-x niestety dałem się namówić na beczkowy, minimalnie pomogło ale niestety do czasu gdy zrobiło się zimno. Za poradą mechanika wymieniłem olej jeszcze raz na Castrol Smx-s zalecany do skrzyń w GDI. Po drugiej wymianie byłem bardzo zadowolony bo wszystko wróciło do normy ale niestety nie na długo, po ok 2 tygodniach problem powrócił. Wymieniałem już płyn, odpowietrzałem kilka razy i nic to nie daje co najlepsze sprzęgło się nie ślizga bierze prawidłowo a wyspszęglik nie cieknie.
Zapomniałem dodać że sprawdzałem poduszki i skrzynie pod względem wycieków i wszystko ok |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 06-12-2009, 17:19
|
|
|
sprawdzcie w jakim stanie jest wysprzeglik i pompka sprzegla - to takze elementy, ktore sie zuzywaja, a objawy sa takie o jakich piszecie |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 06-12-2009, 17:29
|
|
|
a może linki się zacinają gdzieś na forum miał ktoś problem popsikał chyba wd 40 i po jakimś czasie problemy znikły( ja nie polecam wd40 lepiej jakiś olej silikonowy.) |
|
|
|
 |
Grahamos
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 87 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 06-12-2009, 17:33
|
|
|
Matejko a jak to dogłębniej sprawdzić ??? bo wizualnie wycieków nie widać i przy pompie i przy wysprzęgliku płynu także nie ubywa a po wciśnięciu pedału sprzęgła widać że wysprzęglik ładnie pracuje.
Pawelsonx to właśnie ja miałem taki problem pozapiekały mi się linki na wybierakach. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 06-12-2009, 20:00
|
|
|
Grahamos napisał/a: | Matejko a jak to dogłębniej sprawdzić ?? |
zobaczyc przy skrzyni jak sie cisnie pedal, jak mocno wysuwa sie wysprzeglik - ale o tym to jest w temacie o wysprzegliku |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
krzysztofek4
Nowy Forumowicz
Auto: CARISMA 1.9TD r.2000
Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 31-03-2011, 19:19 sprzęgło
|
|
|
Witam.
Cz wie ktoś od czego pasuje sprężynka do wysprzęglika? Pękła mi i niemam sprzęgła. |
|
|
|
 |
daron64
Mitsumaniak
Auto: S40 2.0 bez T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 275 Skąd: szerokopojete okolice Elblaga/Braniewa
|
Wysłany: 01-04-2011, 20:44
|
|
|
Podepne sie pod temat.
U mnie sytuacja wyglada tak, ze aby bezproblemowo(lekko i bez zgrzytu) wrzucic bieg (1, 2, R) musze wcisnac(za przeproszeniem) pedal do samego konca. Przy pozostalych biegach jakby sprzeglo szybciej bralo i nie trzeba wciskac do konca. Jesli na biegach (1, 2, R) nie wcisne do konca pedalu to najczesciej albo lekki zgrzyt, albo nie chce wejsc albo tak jakby wchodzi do polowy(dzwignia zmiany biegow nie dochodzi do konca gdzie powinna i bieg nie jest wrzucony), ale nie zawsze sie tak dzieje, czasem bezproblemowo wszystkie biegi chodza i nie zawsze musze wciskac do konca pedal(choc czesciej jednak musze). Sadzicie, ze sprzeglo powoli konczy swoj zywot?
No tak jeszcze wypadaloby dodac o jaki model chodzi... Cari '98, gdi, htb, lx. |
|
|
|
 |
|