Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak pdciągnąć sprzęgło hydrauliczne ?
Autor Wiadomość
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 05-12-2009, 13:19   Jak pdciągnąć sprzęgło hydrauliczne ?

Witam. Bierze trochę nisko jednocześnie mam problemy z biegami, może to coś pomoże. Jak to zrobić ? W manualu jest coś napisane, ale chyba chodzi o luz na pedale albo jego wysokość.
 
 
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-12-2009, 16:00   

Sprzęgło hydrauliczne nie dopasowuje się przypadkiem samo?
_________________

 
 
 
Cichanos
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2009, 16:05   

Sprzęgło hydrauliczne się nie podciąga. One się samoreguluje.
Chyba kończy Ci się sprzęgło - najprawdopodobniej tarcza.
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 05-12-2009, 19:09   

Oczywiście że się reguluje , sam już regulowałem wysokość padała. Już troche nie pamiętam ale postaram się jakoś pomóc. Na początek luzujesz kontre przy łączniku klucz 13 albo 14potem odpinasz pedał od łącznika wysprzęglika wyjmując klina i kręcisz łącznikiem albo w lewo albo w prawo ( w twoim przypadku w lewo)jednocześnie blokując cięgno ,zakręcasz kontre i jeszcze regulujesz śruba nr. 13 podparcie pedała i koniec.

_________________

 
 
 
TESTER 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 224
Skąd: Dęblin
Wysłany: 06-12-2009, 09:48   

Cichanos napisał/a:
Sprzęgło hydrauliczne się nie podciąga. One się samoreguluje.
Chyba kończy Ci się sprzęgło - najprawdopodobniej tarcza.


Musisz liczyć się z tym, że niebawem padnie Ci sprzęgło. Regulacja pedała to jedynie zabieg kosmetyczny by doprowadzić do stanu do jakiego przywykłeś.
_________________

 
 
 
Grahamos 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 87
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 06-12-2009, 11:42   

Budrys jeżeli możesz to napisz mi jaki masz przebieg i opisz dokładniej jakie masz problemy z biegami.
 
 
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-12-2009, 12:04   

Budrys tak jak koledzy napisali najprawdopodobniej kończy Ci się sprzęgło. Ja niedawno wymieniałem u siebie razem z kołem dwumasowym bo mi równocześnie zaczęły siadać obydwa elementy. Jeśli chodzi o sprzęgło objawem zużycia może być większy opór przy wciskaniu pedału sprzęgła oraz właśnie ciężej wchodzące biegi. U mnie oprócz tego pedał sprzęgła brał wysoko.
_________________

 
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 06-12-2009, 14:33   

kubas napisał/a:
Budrys tak jak koledzy napisali najprawdopodobniej kończy Ci się sprzęgło. Ja niedawno wymieniałem u siebie razem z kołem dwumasowym bo mi równocześnie zaczęły siadać obydwa elementy. Jeśli chodzi o sprzęgło objawem zużycia może być większy opór przy wciskaniu pedału sprzęgła oraz właśnie ciężej wchodzące biegi. U mnie oprócz tego pedał sprzęgła brał wysoko.
Właśnie mi sprzęgło bierze nisko dlatego chciałem nieco je podnieść. Ale może też się kończy bo kiedyś w górach porządnie przypaliłem. Potem w trakcie normalnego użytkowania śmierdziało jakiś czas.

[ Dodano: 06-12-2009, 14:37 ]
Grahamos napisał/a:
Budrys jeżeli możesz to napisz mi jaki masz przebieg i opisz dokładniej jakie masz problemy z biegami.
Udokumentowane 165000, Problemu są takie, że na zimnym silniku nie mogę np. z jedynki dać na luz lub na dwójkę. trójka lekko zgrzyta, czwórka wchodzi z dwoma lekkimi stuknięciami. Oraz nie mogę wrzucić jedynki nawet jak jadę 1km/h. Wymiana oleju nic nie dała.
 
 
Grahamos 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 87
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 06-12-2009, 17:07   

No to Budrys witam w klubie :(
Mam takie same objawy co u ciebie i za ... nie mogę dojść co jest nie tak. Najpierw wymieniłem olej w skrzyni na Castrol taf-x niestety dałem się namówić na beczkowy, minimalnie pomogło ale niestety do czasu gdy zrobiło się zimno. Za poradą mechanika wymieniłem olej jeszcze raz na Castrol Smx-s zalecany do skrzyń w GDI. Po drugiej wymianie byłem bardzo zadowolony bo wszystko wróciło do normy ale niestety nie na długo, po ok 2 tygodniach problem powrócił. Wymieniałem już płyn, odpowietrzałem kilka razy i nic to nie daje co najlepsze sprzęgło się nie ślizga bierze prawidłowo a wyspszęglik nie cieknie.
Zapomniałem dodać że sprawdzałem poduszki i skrzynie pod względem wycieków i wszystko ok
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 06-12-2009, 17:19   

sprawdzcie w jakim stanie jest wysprzeglik i pompka sprzegla - to takze elementy, ktore sie zuzywaja, a objawy sa takie o jakich piszecie
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 06-12-2009, 17:29   

a może linki się zacinają gdzieś na forum miał ktoś problem popsikał chyba wd 40 i po jakimś czasie problemy znikły( ja nie polecam wd40 lepiej jakiś olej silikonowy.)
 
 
 
Grahamos 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 87
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 06-12-2009, 17:33   

Matejko a jak to dogłębniej sprawdzić ??? bo wizualnie wycieków nie widać i przy pompie i przy wysprzęgliku płynu także nie ubywa a po wciśnięciu pedału sprzęgła widać że wysprzęglik ładnie pracuje.


Pawelsonx to właśnie ja miałem taki problem pozapiekały mi się linki na wybierakach.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 06-12-2009, 20:00   

Grahamos napisał/a:
Matejko a jak to dogłębniej sprawdzić ??


zobaczyc przy skrzyni jak sie cisnie pedal, jak mocno wysuwa sie wysprzeglik - ale o tym to jest w temacie o wysprzegliku :)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
krzysztofek4 
Nowy Forumowicz

Auto: CARISMA 1.9TD r.2000
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: Oleśnica
  Wysłany: 31-03-2011, 19:19   sprzęgło

Witam.
Cz wie ktoś od czego pasuje sprężynka do wysprzęglika? Pękła mi i niemam sprzęgła.
 
 
 
daron64 
Mitsumaniak

Auto: S40 2.0 bez T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 275
Skąd: szerokopojete okolice Elblaga/Braniewa
Wysłany: 01-04-2011, 20:44   

Podepne sie pod temat.
U mnie sytuacja wyglada tak, ze aby bezproblemowo(lekko i bez zgrzytu) wrzucic bieg (1, 2, R) musze wcisnac(za przeproszeniem) pedal do samego konca. Przy pozostalych biegach jakby sprzeglo szybciej bralo i nie trzeba wciskac do konca. Jesli na biegach (1, 2, R) nie wcisne do konca pedalu to najczesciej albo lekki zgrzyt, albo nie chce wejsc albo tak jakby wchodzi do polowy(dzwignia zmiany biegow nie dochodzi do konca gdzie powinna i bieg nie jest wrzucony), ale nie zawsze sie tak dzieje, czasem bezproblemowo wszystkie biegi chodza i nie zawsze musze wciskac do konca pedal(choc czesciej jednak musze). Sadzicie, ze sprzeglo powoli konczy swoj zywot?
No tak jeszcze wypadaloby dodac o jaki model chodzi... Cari '98, gdi, htb, lx.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.