[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Climatronic oraz Obsługa climatronica
Anonymous - 08-09-2006, 11:25 Temat postu: [EAxx] Climatronic oraz Obsługa climatronica Witam
Kto będzie tak dobry i podpowie mi zasady działania climatronica? Nie wiem np. czy temperatura ustawiana pokrętłem jest to temperatura nawiewu, czy jest to temperatura w samochodzie do której dąży climatronic. Na jakiej zasadzie działa gdy wciska się pokrętło do ustawiana temperatury - wtedy pojawia się napis "auto". Uzywacie klimatyzacji gdy nie ma koniecznosci chłodzenia wnętrza pojazdu?? Np w zimie?? Pomózcie , myślałem że sam do wszystkiego dojdę ale nie jest tak łatwo szczególnie gdy nie ma się instrukcji obsługi.
Pozdrawiam!!
roch_27 - 08-09-2006, 11:39
Więc tak climatronic można używac w następujący sposób
1. naciskasz pokretło regulacji temperatury - załacza się funkcja "auto" czyli bez Twojej ingerencji bedzie schładzane autko
2. ustawiasz temperature żadaną - klima moze działać w 2 opcjach (pełna klima lub eco) Pełna tzn że kompresor działa cały czas, natomiast eco w przypadku wzrostu/ spadku temperatury
Jak naciśniesz TEMP OUT na wyświetlaczu pojawi sie auktualna temperatura na zewnątrz
pozdro
Krzyzak - 08-09-2006, 11:41
pokrętłem ustawiasz żądaną temperaturę - taką, do jakiej dąży klimatyzacja
auto oznacza, że komputer sam będzie sterował siłą i miejscem dmuchania, aby jak najszybciej osiągnąć zadaną temp. - inaczej po nastawieniu możesz sam wybierać, czy dmuchać ma na nogi, twarz, szybę itp.
klimę trzeba używać - przesmarują się wszystkie jej el. mechaniczne - najlepiej min. raz w tygodniu; zimą też - jej powietrze jest suche, szybciej odparują szyby
Anonymous - 08-09-2006, 11:50
Zasada dziłania jest bardzo prosta, w samochodzie masz z reguły 4 czujnki: 2 temp., 1 nasłonecznienia + 1 temp. na zewnątrz. Jeżeli włączysz funkcję auto i ustawisz żądaną temp wew. samochodu to siła nadmuch, temp. nawiewanego powietrza będzie regulowana automatycznie, w zależności od temp. na zewnątrz i wew. pojazdu oraz stopnia nasłonecznienia wew. pojazdu, tak aby utrzymać temp. ustawioną przez Ciebie. Oznacza to, że jeżeli staniesz samochodem w cieniu, klima będzie działać słabiej. Jeżeli nie włączysz funkcji auto to w momencie gdy staniesz w cieniu to klima zawsze będzie dmuchać tak samo. Powietrze wylatujące z nawiewu jest z reguły chłodniejsze niż ustawiona temp. wew. pojazdu. Trzeba jeszcze pamiętać, że tylna część kabiny pasażerskiej chłodzi się wolniej niż przednia, a wszystkie czujniki zlokalizowane są z reguły z przodu kabiny pasażerskiej (ale to tak na marginesie), chyba że jest to Audi A8 lub Merc S-klasa, tam czujnki są również z tyłu. Wiąże się to z tym, że z tyłu może być trochę wyższa temp. niż ustawiona przez Ciebie.
W zimie należy uzywać klimatyzacji przynajmniej 1 raz w tygodniu, aby przesmarować sprężarkę, tak zaleca każdy producent samochodu. Klima służy nie tylko do schładzania, ale także do odparowania szyb (osusza ona powietrze wew. pojazdu, co jak wiemy niweluje parę z szyb)
Anonymous - 08-09-2006, 12:08
Kurde, to forum jest genialne!! Chodzi oczywiście o Was koledzy!!
Nie miałem pojęcia, że w tak krótkim czasie doczekam się odpowiedzi
Dzięki Bardzo
Pozdrawiam!!!!
Firebee - 08-09-2006, 12:20
a co z czujnikiem temperatury zewnetrznej, bo wszystko dziala, oprocz niego (pokazuje caly czas 20 stopni) jak go zlokalizowac, no i ew. jaki koszt naprawy.
pozdr
Jak czujnik zewnetrznej nie dziala to nie ma sensu ustawiac na auto?
roch_27 - 08-09-2006, 13:05
Czujnik jest zlokalizowany jak na fotce (w zderzaku)
ps. na dole masz napisane o rezystancji - wykres (jaka powinna być)
pozdro
Grześku - 08-09-2006, 13:18
Mogłeś też przyjechać z Padre do pracy, pokazał bym Ci na żywo.
Anonymous - 08-09-2006, 13:28
O widzisz! Tak zrobię !
Dzięki
Krzyzak - 08-09-2006, 13:34
boober1 napisał/a: | Kurde, to forum jest genialne!! Chodzi oczywiście o Was koledzy!!
Nie miałem pojęcia, że w tak krótkim czasie doczekam się odpowiedzi
Dzięki Bardzo
Pozdrawiam!!!! |
jak ktoś Ci pomógł, to wciśnij mu pomógł - w ten sposób ułatwi się wyszukiwanie wśród tematów, które komuś w czymś pomogły
Anonymous - 08-09-2006, 13:42
nawciskałem
Anonymous - 08-09-2006, 18:07
roch_27 napisał/a: | Pełna tzn że kompresor działa cały czas, natomiast eco w przypadku wzrostu/ spadku temperatury |
Jesteś pewien,ze tak jest?
Moim zdaniem jest tak,ze przyzalączonej funkcji AUTO sprężarka pracuje tak dlugo az osiagnie zadaną temperaturę a następnie sie wyłącza i załącza po to aby podtrzymywać tę temp.
Natomiast funcja ECO to nic innego jak wyłączona sprężarka.Jesli sie swieci ECO to znaczy ,ze nie pracuje a jesli nie swieci to znaczy ,ze pracuje.
Kolejna sprawa to to ,ze zadaniem AUTO jest nic innego jak utrzymywanie konkretnie nastawionej temp. i nie ma to nic wspolnego ze sprężarką.Poprostu ,jesli nie bedzie ona zalączona to mimo zadanej temp. np. 20 C i tak nie osiagniemy tej temp.
Piszę to na przykładzie nowych OPLI bo akurat z nimi mam na codzien do czynienia.
Nie wiem jak jest dokladnie w MITSU ale wydaje mi sie ,ze powinno byc tak samo.
Pewnie niedlugo sam sie przkonam
roch_27 - 08-09-2006, 18:16
-załaczona klima - ustawienie danej temp np 21 (na wyświetlaczu * - 21 stopni C ) klima działa cały czas z utrzymaniem danej temperatury
-załączona ECO (na wyświetlaczu ECO * ) sprzężarka klimatyzacji załacza się w miarę potrzeb ocszczędzając energię (paliwo)
pozdro
pa_pi - 08-09-2006, 20:08
U mnie jescze u was pewnie tez jak kręcę pokrętłem na min (17 C)to automatycznie załącza się klima i obieg wewnętrzny - u was też ?.
I jescze jedno gdzie się klika "pomógł" ? bo coś nie mogę załapać.
swees - 08-09-2006, 20:28
tak, climatronic w EA przy włączeniu 17oC zachowuje się tak jak piszesz pa_pi.
"pomógł" może kliknąć tylko założyciel topica.
pozdr
|
|
|