[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] Z jaka siłą dokręcić głowicę?
Matka_PL - 07-12-2009, 22:27 Temat postu: [E33A 2.0] Z jaka siłą dokręcić głowicę? Witam!
Niedawno kupiłem klucz dynamometryczny, a w obecnym czasie będę wymieniał uszczelkę pod głowicą (cappuccino zamiast płynu w chłodnicy). W związku z tym - jak mocno dokręcić głowicę, żeby jej krzywdy nie zrobić?
Maretzky85 - 07-12-2009, 23:14
W dziale download polecam ściągnąć manuala - tam wszystko jest dokładnie wyjaśnione.
kamilek - 07-12-2009, 23:16
http://forum.mitsumaniaki...ight=kolejno%2A
u157 - 07-12-2009, 23:22
Przy nowej uszczelce jest podana kolejność dokręcania śrub oraz siła z jaką powinno się dokręcać głowicę.
mitsu_pl - 08-12-2009, 14:14
AutoData podaje tak:
1. 30-40 Nm
2. 60-70 Nm
3. 90-100 Nm
4. odczekać 15 minut
5. 100-110 Nm
W sumie dużo zależy od uszczelki... więc jak jest podane to lepiej przykręcać tak jak podaje producent uszczelki.
Maretzky85 - 08-12-2009, 23:13
AutoData podaje chyba z lekka bzdury ? Może to momenty do DOHCa?
W każdym razie zgadzam się z mitsu_pl, najlepiej tak jak podaje producent uszczelki, a jak robi jakieś dziwne instrukcje w kątach to w/g manuala.
robertdg - 08-12-2009, 23:30
Maretzky85 napisał/a: | a jak robi jakieś dziwne instrukcje w kątach | akurat teraz bardzo duzo producentów podaje spsob dokrecania usczelki w katach a nie Nm, jedynie pierwszy stopien dokrecania jest wyrazony w Nm, dla przykladu w silnikach dCi Renault jest podowany pierwszy stopien w Nm, a pozostale juz w katach, nalezy sobie dokupic przystawke katowa do klucza dynamometrycznego, koszt okolo 60zl, tak wiec najlepiej stosowac dane podane przez producenta uszczelki.
Maretzky85 - 09-12-2009, 08:11
Te dane w kątach są akurat g* warte w/g mnie.
Ostatnio w Subaru Imprezie dokręcaliśmy głowice próbując to robić w kątach, najpierw ileś Nm potem ileś kątów, a potem odkręcić o 180 i dokręcać dalej kątami. Nie rozumiem po co się odkręca 180 stopni jak po 30 stopniach nakrętki są luźne...
Dlatego zawsze dokręcamy w Nm
mitsu_pl - 09-12-2009, 10:53
ja swoją dokręciłem według AD i śmigam... Zdarza się też, że z uszczelką przychodzi opis do innego silnika (z własnego doświadczenia), więc wtedy nie ma wyboru, korzystamy z AD, LS-a lub Info-Tech'a.
Maretzky85 - 09-12-2009, 22:38
mitsu_pl, ja mógłbym podokręcać śruby w głowicy ręką i pewnie też bym śmigał
Rzecz polega na tym ile będzie taki silnik śmigał po danym dokręceniu
|
|
|