Carisma - Techniczne - 1.9 DI-D nierównomierna jazda przy niezmiennym położeniu
Jarek1970 - 09-12-2009, 19:37 Temat postu: 1.9 DI-D nierównomierna jazda przy niezmiennym położeniu Witam serdecznie. Jestem posiadaczem od roku DI-D i jak na razie obyło się bez większych problemów. W piątek wymieniłem olej i filter oleju (Castrol magnatec diesel ) i do wczoraj nic się nie działo.
W kliku słowach spróbuje opisać objawy. Starając się jechać z stałą prędkością bez znaczenia na jakim biegu i bez zmiany położenia pedału gazu mam wrażenie , że moja Cari przyśpiesza i zwalnia ( taka falująca jazda ) jakby się przyduszała na chwilę i odzyskiwała wigor. Na wolnych obrotach nic się nie dzieje. Po dodaniu gazu przyspiesza płynnie bez problemu. Wcześniej nie miałem takich objawów.
Czy ktoś miał już taki problem i jaka może być tego przyczyna ?
Pozdrawiam
pawelsonx - 10-12-2009, 12:30
może zalałeś za dużo lub nieodpowiedniej gęstości .
LukaszSZ999 - 10-12-2009, 16:49
Czy podczas tego falowania czuć dławienie czy jest to tak jakby zmniejszenie gazu i ponowne dodanie? Z jakim okresem czasu nastepuje takie "falowanie"? Radzę na luzie potrzymać go na ok 2500obr i zobaczyć czy na N-ce też będzie falował.
Jarek1970 - 10-12-2009, 18:19
pawelsonx
Nonsens
LukaszSZ999
W czasie jazdy czuć przydławianie tak jakby odjąć i dodać gazu i ma to miejsce praktycznie cały czas. Na N-ce nic się nie dzieje. Ponadto zauważyłem , że podczas przyspieszania spod maski wydobywa się taki dziwny odgłos, jakby szumienie, syk i silnik również nie przyspiesza równomiernie.
Pozdr
pawelsonx - 10-12-2009, 18:56
to teraz piszesz z sensem a nie że zmieniłeś olej i zauważyłeś że ci faluje.
Olej wlewasz przez odmę i z tamtąd olej czasami dostaje się do kolektora ale to nie jest przyczyną.
Przyczyna jest powiązana z odgłosem syk .
i tu są przyczyny
1 nieszczelny układ dolotowy do kolektora od turbiny musisz sprawdzić opaski i interculler który pęka dość często w lagunie II i w carismie czasem zdarza się.
2 przyczyna o której czytałem to problem z zbiornikiem vacuum który trzyma podciśnienie do zaworu stop który może być nieszczelny i powodować dziwne zachowania się sprzętu które jest sterowante przez system podciśnienia np zawór sterujący ciśnieniem w turbinie
3 koś na forum miał problem z rurką do egr przez która uciekały spaliny może to powodować spadek ciśnienia spalin napędzających turbinkę
Jarek1970 - 10-12-2009, 21:20
pawelsonx
Dzięki za podpowiedzi , w weekend bedę miał trochę wolnego czasu to popatrzę.
P.S. zapomniałem napisać, że objawy nie wystąpiły bezpośrednio po wymianie oleju a dwa dni później.
Co najciekawsze niedalej jak godzinę temu musiałem na krótko wyjechać i wszystkie objawy ustąpiły. Wszystko wróciło do normy. Czy to możliwe, że to wina paliwa? Tankowałem zbiornik do pełna i wyjeździłem ok. połowy do momentu wystapienia objawów .. ,jakoś mi nie chce sie wierzyć bo jakbym zatankował złe paliwo, objawy powinny wystapić prawie od razu.
Czytałem coś o zaworze EGR .. co to takiego , do czego służy , jakie są objawy uszkodzenia , i gdzie się to znajduje ........
Pozdrawiam
pawelsonx - 10-12-2009, 21:48
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=44917
Jarek1970 - 12-12-2009, 16:43
pawelsonx
Miałeś rację. Przyczyną był nieszczelny układ dolotowy od kolektora od turbiny. Plastykowa rura doprowadzająca spaliny do zaworu regulującego podciśnienie rozkręciła się na trzech śrubach M6. Miałem tam dość silny przedmuch.
gigant87 - 12-12-2009, 16:52
U mnie w GDI jest podobnie, jak jest zalane V-Power i ponad połowa baku to wszystko OK.
Jak jest poniżej połowy to takie same objawy jak napisałeś. Obojętnie jakiego paliwa...
pawelsonx - 12-12-2009, 16:57
tak dla ścisłości to co na zdjęciu to klapa gasząca egr masz za nią trochę niżej i jest zasilany elektrycznie.
Co do oleju który cieknie ten typ tak ma i nie zwracaj na niego uwagę
|
|
|