Pajero II - [2.5 TD] Wymiana Turba na wieksze
piotrek.28jp - 12-12-2009, 16:25 Temat postu: [2.5 TD] Wymiana Turba na wieksze Witam wszystkich ostatnio pomyslalem sobie zeby wymienic w moim pajero 98r. turbo na wieksze i mam pytanie czy ktos sie podejmowal tego eksperymentu trak myslalem zeby wstawic np z pajero III z silnika 3,o TDI co wy na to??
zbyszekm2 - 12-12-2009, 17:30 Temat postu: Re: Wymiana Turba na wieksze
piotrek.28jp napisał/a: | czy ktos sie podejmowal tego eksperymentu trak myslalem zeby wstawic np z pajero III z silnika 3,o TDI co wy na to?? |
Ja próbowałem i się udaje.
jawaldek - 12-12-2009, 18:23 Temat postu: Re: Wymiana Turba na wieksze
zbyszekm2 napisał/a: | piotrek.28jp napisał/a: | czy ktos sie podejmowal tego eksperymentu trak myslalem zeby wstawic np z pajero III z silnika 3,o TDI co wy na to?? |
Ja próbowałem i się udaje. |
W wyniku takiej zamiany co zyskujemy?? Tylko o odpowiedĽ proszę "łopatologicznie" mi wytłumaczyć
Faraonix - 12-12-2009, 20:21
Jak zwiekszysz dawke paliwa - zeby podniesc moc to moze sie okazac ze brakuje powietrza wiec wieksza turbina sie przyda zeby go dostarczyc. To juz raczej tuning ekstremalny choc nie wiem czy sie to oplaca do silnika 2.5TD. Zwykle turbiny i tak sa wieksze niz normalnie potrzeba silnikowi i wystarczy zastosowac zawor MBC zeby podniesc sobie cisnienie.
Minusem zastosowania wiekszej turbiny moze byc zbyt pozne rozkrecanie sie. Zrobi sie wtedy wieksza turbo-dziura na nizszych obrotach. Trzeba napewno taka modyfikacje przemyslec
piotrek.28jp - 12-12-2009, 20:49
a od czego do jakiego pajero wstawialiscie turbine ja narazie tylko zastanawiam sie jak zrobic i jaki bylby efekt tej roboty narazie pomyslalem o turbince
Faraonix - 12-12-2009, 21:18
Nie wiem jak jest w 2.5 ale np w 2.8TD sa 2 rodzaje turbin. Napewno roznia tym ze ta z wersji elektronicznej 140KM nie ma miejsca na podlaczenie wezyka do pompy. Jezeli to jest jedyna roznica w tych pompach, to ta normalna z wersji 125KM musi miec spory zapas. Wystarczy wtedy podniesc cisnienie zaworem badz podkladki sie gdzies wstawia zaby lepiej pompowala
jawaldek - 12-12-2009, 21:25
Faraonix napisał/a: | i wystarczy zastosowac zawor MBR zeby podniesc sobie cisnienie. |
Ci¶nienie to już sobie podniosłem jak czytam jaki¶ szyfr rozwiń proszę nazwę MBR i jakie parametry brać pod uwagę przy zmianie i co się stanie z wirem w baku->> będzie większy czy też taki sam pozostanie ?? A jak z żywotno¶ci± silnika??
Faraonix - 12-12-2009, 21:45
Mialo byc MBC a nie MBR. MBC - Manual Boost Control. Montuje sie to pomiedzy turbina a Waste Gate - na wezyku. Jesli tylko zwiekszysz cisnienie to spalanie nie wzrosnie. Moze wzrosnac temperatura w cylindrze. Dodajac paliwa mozesz liczyc na lepsze osiagi. Ja osobiscie podnioslem cisnienie w turbo bez zwiekszania dawki. Moze to odczucie a moze lepiej sie zbiera. Przy takiej zabawie dobrze jest miec wskaznik cisnienia doladowania. Przy depnieciu laduje mi do 1.2bar podczas jazdy jest okolo 0.9bar.
Przyklad MBC
http://cgi.ebay.ie/Manual...=item518ed5c830
Mozna tez podszlifowac boost pina na pompie ale wtedy spalanie sie zwieksza wraz z przyspieszeniem. Mam pomysla jak to czesciowo zwalczyc - tzn spalanie bo z lepszego przyspieszenia nie chce rezygnowac.
Co do zuzycia silnika to sa wersje 2.8TD o mocy 125KM i 140KM. Silnik jest ten sam a jedynie inny osprzet wiec mysle ze wersje 125KM spokojnie mozna podniesc do 140KM czy nawet 150KM bez narazania silnika. Napewno spalanie troche wzrosnie bo te dodatkowe konie jesc wolaja
jawaldek - 12-12-2009, 21:57
Faraonix napisał/a: | Mialo byc MBC a nie MBR. MBC - Manual Boost Control. Montuje sie to pomiedzy turbina a Waste Gate - na wezyku. Jesli tylko zwiekszysz cisnienie to spalanie nie wzrosnie. Moze wzrosnac temperatura w cylindrze. Dodajac paliwa mozesz liczyc na lepsze osiagi. Ja osobiscie podnioslem cisnienie w turbo bez zwiekszania dawki. Moze to odczucie a moze lepiej sie zbiera. Przy takiej zabawie dobrze jest miec wskaznik cisnienia doladowania. Przy depnieciu laduje mi do 1.2bar podczas jazdy jest okolo 0.9bar.
Mozna tez podszlifowac boost pina na pompie ale wtedy spalanie sie zwieksza wraz z przyspieszeniem. Mam pomysla jak to czesciowo zwalczyc - tzn spalanie bo z lepszego przyspieszenia nie chce rezygnowac.
Co do zuzycia silnika to sa wersje 2.8TD o mocy 125KM i 140KM. Silnik jest ten sam a jedynie inny osprzet wiec mysle ze wersje 125KM spokojnie mozna podniesc do 140KM czy nawet 150KM bez narazania silnika. Napewno spalanie troche wzrosnie bo te dodatkowe konie jesc wolaja |
Yyyyy uuuuuu ooooo chyba nauczę się tych nazw i w warsztacie zabłysnę Ale mam temat do przemy¶lenia tym bardziej że ponawieszałem troszkę na samochodzie różnego żelastwa i stracił na mocy dĽwigaj±c to wszystko. Czy testy na hamowni co¶ by pokazały przed i po zrobieniu tego wszystkiego co mam się nauczyć
[ Dodano: 12-12-2009, 22:02 ]
Takie małe có¶ i zwiększy moc silnika???
Faraonix - 12-12-2009, 22:03
Kazda praktycznie firma tuningowa ma w ofercie jakies zaworki MBC, montuja je i napewno jakis przyrost mocy osiagaja. W starszych silnikach nie da sie chipa zalozyc, to jedyny prosty sposob bez wiekszej ingerencji w silnik.
Poszukaj na goolach o boost pinie - sporo jest na forum vw gdzie w silniku 1.9 ponoc dosc spory przyrost mocy daje. W pojarce jest identyczny boost pin
|
|
|