Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Wymiana Turba na wieksze
Autor Wiadomość
piotrek.28jp 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 18
Skąd: wschodnia granica
Wysłany: 12-12-2009, 16:25   [2.5 TD] Wymiana Turba na wieksze

Witam wszystkich ostatnio pomyslalem sobie zeby wymienic w moim pajero 98r. turbo na wieksze i mam pytanie czy ktos sie podejmowal tego eksperymentu trak myslalem zeby wstawic np z pajero III z silnika 3,o TDI co wy na to??
_________________

 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 12-12-2009, 17:30   Re: Wymiana Turba na wieksze

piotrek.28jp napisał/a:
czy ktos sie podejmowal tego eksperymentu trak myslalem zeby wstawic np z pajero III z silnika 3,o TDI co wy na to??

Ja próbowałem i się udaje.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 12-12-2009, 18:23   Re: Wymiana Turba na wieksze

zbyszekm2 napisał/a:
piotrek.28jp napisał/a:
czy ktos sie podejmowal tego eksperymentu trak myslalem zeby wstawic np z pajero III z silnika 3,o TDI co wy na to??

Ja próbowałem i się udaje.

W wyniku takiej zamiany co zyskujemy?? :shock: Tylko o odpowiedź proszę "łopatologicznie" mi wytłumaczyć :mrgreen: :wink:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 12-12-2009, 20:21   

Jak zwiekszysz dawke paliwa - zeby podniesc moc to moze sie okazac ze brakuje powietrza wiec wieksza turbina sie przyda zeby go dostarczyc. To juz raczej tuning ekstremalny choc nie wiem czy sie to oplaca do silnika 2.5TD. Zwykle turbiny i tak sa wieksze niz normalnie potrzeba silnikowi i wystarczy zastosowac zawor MBC zeby podniesc sobie cisnienie.

Minusem zastosowania wiekszej turbiny moze byc zbyt pozne rozkrecanie sie. Zrobi sie wtedy wieksza turbo-dziura na nizszych obrotach. Trzeba napewno taka modyfikacje przemyslec
Ostatnio zmieniony przez Faraonix 12-12-2009, 21:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piotrek.28jp 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 18
Skąd: wschodnia granica
Wysłany: 12-12-2009, 20:49   

a od czego do jakiego pajero wstawialiscie turbine ja narazie tylko zastanawiam sie jak zrobic i jaki bylby efekt tej roboty narazie pomyslalem o turbince
_________________

 
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 12-12-2009, 21:18   

Nie wiem jak jest w 2.5 ale np w 2.8TD sa 2 rodzaje turbin. Napewno roznia tym ze ta z wersji elektronicznej 140KM nie ma miejsca na podlaczenie wezyka do pompy. Jezeli to jest jedyna roznica w tych pompach, to ta normalna z wersji 125KM musi miec spory zapas. Wystarczy wtedy podniesc cisnienie zaworem badz podkladki sie gdzies wstawia zaby lepiej pompowala
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 12-12-2009, 21:25   

Faraonix napisał/a:
i wystarczy zastosowac zawor MBR zeby podniesc sobie cisnienie.

Ciśnienie to już sobie podniosłem jak czytam jakiś szyfr :lol: :wink: rozwiń proszę nazwę MBR i jakie parametry brać pod uwagę przy zmianie i co się stanie z wirem w baku->> będzie większy czy też taki sam pozostanie ?? A jak z żywotnością silnika??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 12-12-2009, 21:45   

Mialo byc MBC a nie MBR. MBC - Manual Boost Control. Montuje sie to pomiedzy turbina a Waste Gate - na wezyku. Jesli tylko zwiekszysz cisnienie to spalanie nie wzrosnie. Moze wzrosnac temperatura w cylindrze. Dodajac paliwa mozesz liczyc na lepsze osiagi. Ja osobiscie podnioslem cisnienie w turbo bez zwiekszania dawki. Moze to odczucie a moze lepiej sie zbiera. Przy takiej zabawie dobrze jest miec wskaznik cisnienia doladowania. Przy depnieciu laduje mi do 1.2bar podczas jazdy jest okolo 0.9bar.

Przyklad MBC
http://cgi.ebay.ie/Manual...=item518ed5c830

Mozna tez podszlifowac boost pina na pompie ale wtedy spalanie sie zwieksza wraz z przyspieszeniem. Mam pomysla jak to czesciowo zwalczyc - tzn spalanie bo z lepszego przyspieszenia nie chce rezygnowac.

Co do zuzycia silnika to sa wersje 2.8TD o mocy 125KM i 140KM. Silnik jest ten sam a jedynie inny osprzet wiec mysle ze wersje 125KM spokojnie mozna podniesc do 140KM czy nawet 150KM bez narazania silnika. Napewno spalanie troche wzrosnie bo te dodatkowe konie jesc wolaja
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 12-12-2009, 21:57   

Faraonix napisał/a:
Mialo byc MBC a nie MBR. MBC - Manual Boost Control. Montuje sie to pomiedzy turbina a Waste Gate - na wezyku. Jesli tylko zwiekszysz cisnienie to spalanie nie wzrosnie. Moze wzrosnac temperatura w cylindrze. Dodajac paliwa mozesz liczyc na lepsze osiagi. Ja osobiscie podnioslem cisnienie w turbo bez zwiekszania dawki. Moze to odczucie a moze lepiej sie zbiera. Przy takiej zabawie dobrze jest miec wskaznik cisnienia doladowania. Przy depnieciu laduje mi do 1.2bar podczas jazdy jest okolo 0.9bar.

Mozna tez podszlifowac boost pina na pompie ale wtedy spalanie sie zwieksza wraz z przyspieszeniem. Mam pomysla jak to czesciowo zwalczyc - tzn spalanie bo z lepszego przyspieszenia nie chce rezygnowac.

Co do zuzycia silnika to sa wersje 2.8TD o mocy 125KM i 140KM. Silnik jest ten sam a jedynie inny osprzet wiec mysle ze wersje 125KM spokojnie mozna podniesc do 140KM czy nawet 150KM bez narazania silnika. Napewno spalanie troche wzrosnie bo te dodatkowe konie jesc wolaja


Yyyyy :shock: uuuuuu :shock: ooooo :shock: chyba nauczę się tych nazw i w warsztacie zabłysnę :shock: Ale mam temat do przemyślenia tym bardziej że ponawieszałem troszkę na samochodzie różnego żelastwa i stracił na mocy dźwigając to wszystko. Czy testy na hamowni coś by pokazały przed i po zrobieniu tego wszystkiego co mam się nauczyć :biggrin:

[ Dodano: 12-12-2009, 22:02 ]
Faraonix napisał/a:
Przyklad MBC
http://cgi.ebay.ie/Manual...=item518ed5c830

Takie małe cóś i zwiększy moc silnika???
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 12-12-2009, 22:03   

Kazda praktycznie firma tuningowa ma w ofercie jakies zaworki MBC, montuja je i napewno jakis przyrost mocy osiagaja. W starszych silnikach nie da sie chipa zalozyc, to jedyny prosty sposob bez wiekszej ingerencji w silnik.
Poszukaj na goolach o boost pinie - sporo jest na forum vw gdzie w silniku 1.9 ponoc dosc spory przyrost mocy daje. W pojarce jest identyczny boost pin
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.