To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.5 TD] 3 kontrolki nie gasną po zapaleniu silnika

Magpie - 14-12-2009, 22:47
Temat postu: [2.5 TD] 3 kontrolki nie gasną po zapaleniu silnika
Wymieniłem paski rozrządu, filtr oleju, olej (wlałem 7,5l) po uruchomieniu silnika świecą 3 kontrolki (ładowania akumulatora, ciśnienia oleju, filtra paliwa). Mierzyłem napięcie ładowania akumulator ma 12,47V po odpaleniu minimalnie spada 12,27.Pajero odpala od strzała, nie dymi. Co zrobić by kontrolki zgasły?


Wiem że było pełno tematów na temat świecących się kontrolek ale nie w takim zestawieniu... Dla tego proszę o radę.

Anonymous - 15-12-2009, 17:55

Witam na forum! Pewny, że są tematy o kontrolkach

Magpie napisał/a:
ale nie w takim zestawieniu


Tu masz coś podobnego, mojego autorstwa:

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=27753

Całkiem możliwe, że przyczyna może być bardzo prosta - zwarcie czy zły czujnik.

Heilsberg - 15-12-2009, 20:56

A ja właśnie od tygodnia dokładnie z tym walczę, z tym, że nie ciśnienia a poziomu oleju (u Ciebie pewnie tak samo tylko źle napisałeś w poście). Problem jeszcze nie zwalczony ale to masa gdzieś ucieka. Szukaj dobrego elektryka bo to początek. Niedługo zaczną Ci się cuda dziać.
Magpie - 15-12-2009, 21:46

No chyba to będzie najlepsze rozwiązanie. Dzięki chłopaki!
Faraonix - 15-12-2009, 21:55

mozna tez wykrecic drazniace zaroweczki :D

a tak powaznie

pasek dobrze naciagniety, kabelki dobrze sie trzymaja ?
w filtrze paliwa jest plywak - moze sie zawiesil albo wtyczka nie kontaktuje, napewno nie ma wody w filtrze ?
sprawdz kabelek od czujnika oleju - u mnie kiedys spadl i dotykal obudowy - wystraszyl mnie ze cos niedobrego sie dzieje

gołąb - 19-12-2009, 16:20

Nie jestem pewien jakie kontrolki się wtedy świecą,ale na 100% przy braku ładowania świeci się ich kilka i nie tylko te związane z ładowaniem...Ja już to przerabiałem-skończyły mi się szczotki i taki problem wystąpił...

[ Dodano: 19-12-2009, 16:23 ]
Magpie napisał/a:
Mierzyłem napięcie ładowania akumulator ma 12,47V po odpaleniu minimalnie spada 12,27.



To ładowanie jest chyba za małe :roll:

Anonymous - 19-12-2009, 18:29

gołąb napisał/a:
Magpie napisał/a:
Mierzyłem napięcie ładowania akumulator ma 12,47V po odpaleniu minimalnie spada 12,27.



To ładowanie jest chyba za małe :roll:


Powinno być chyba koło 14.5V :roll:

hajmanek - 22-03-2010, 11:21
Temat postu: Re: 3 kontrolki nie gasną po zapaleniu silnika
Magpie napisał/a:
Wymieniłem paski rozrządu, filtr oleju, olej (wlałem 7,5l) po uruchomieniu silnika świecą 3 kontrolki (ładowania akumulatora, ciśnienia oleju, filtra paliwa). Mierzyłem napięcie ładowania akumulator ma 12,47V po odpaleniu minimalnie spada 12,27.Pajero odpala od strzała, nie dymi. Co zrobić by kontrolki zgasły?


Wiem że było pełno tematów na temat świecących się kontrolek ale nie w takim zestawieniu... Dla tego proszę o radę.


Witam.
W swoim mialem podobnie, tylko nie po wymianie oleju a po odpaleniu autka w zimie. Co sie okazalo alternator do wymiany. Wczesniejszym symptomem ze alternator sie konczy byl brak mocy przy zamykaniu szyb, alternator nie dawal wystarczajacej mocy, teraz jest ok.

Robert09 - 23-03-2010, 18:49

Zdecydowanie brak ładowania, od tego bym zaczął.

[ Dodano: 23-03-2010, 18:51 ]
Czy masa silnika jest ok ?

hajmanek - 23-03-2010, 21:59
Temat postu: Re: 3 kontrolki nie gasną po zapaleniu silnika
Magpie napisał/a:
Wymieniłem paski rozrządu, filtr oleju, olej (wlałem 7,5l) po uruchomieniu silnika świecą 3 kontrolki (ładowania akumulatora, ciśnienia oleju, filtra paliwa). Mierzyłem napięcie ładowania akumulator ma 12,47V po odpaleniu minimalnie spada 12,27.Pajero odpala od strzała, nie dymi. Co zrobić by kontrolki zgasły?


Wiem że było pełno tematów na temat świecących się kontrolek ale nie w takim zestawieniu... Dla tego proszę o radę.

Pamietam jak padlo mi ladowanie to palily sie wlasnie te trzy kontrolki. Sprawdzilem schematy elektryczne i te trzy kontrolki jak pamietam wychodza na jednym styku z ecu auta. Regulator byl ok, szczotki ok, diody ok, brak zwarcia, a ta bestia pradu nie dawala, tak jak u ciebie ponizej 13v. Kupilem nowy alternator i wszystko jest ok. Jak by sie okazalo ze bedziesz kupowal nowy to popatrz gdzie wychodzi kostka z regulatora, bo mi sprzedali niby taki sam a inny, musialem dluzsze paski zalozyc. Pozdro

Magpie - 23-03-2010, 22:38

Wymieniłem szczotki i uszczelniacze. Kontrolki zgasły i już wszystko ok.
pawel80 - 08-11-2010, 08:56

a ja mam od wjechania w kałuże podobny objaw
zapaliły się trzy kontrolki potem się trochę zażyły i zgasły
ostatnio lubiły się jakoś zażyć ale tez gasły a wczoraj poniżęj 1500rpm się świeca powyżej nie co radzicie ?

hajmanek - 08-11-2010, 10:10

Naciagnij pasek alternatora lub wymien, masz taki objaw bo pasek alternatora nie jest dobrze naciagniety i ten nie daje pradu, badz powyzszy ci pada. Pozdrawiam
Heilsberg - 08-11-2010, 11:17

Szukaj w alternatorze. Luty na diodach u mnie były pęknięte, ładowanie było git a i tak się żarzyły jak było mokro.
pawel80 - 08-11-2010, 11:32

pasekl naciągnięty czyli trzeba wyciągać alternator no nic dzięki jak zrobię to napisze co i jak było


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group