To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Układ wtryskowy

czarny avant - 16-12-2009, 18:29
Temat postu: [CJ1A 1.3] Układ wtryskowy
Witam interesuje mnie jakie w tym układzie mamy czujniki widniejącym w linku

http://moto.allegro.pl/sh...82+wys%C5%82any

Na moje oko jest tu chyba nawet wtrysk rozruchowy -prosze o wasze opinię i wypowiedzi jakie tu są czujniki i w którym miejscu i doczego służą w tym układzie
Pozdrawiam
czarny avant

Anonymous - 16-12-2009, 19:29

Z lewej na górze z czarną wtyczką : czujnik temperatury powietrza dolotowego
Po środku z czarną: elektrozawór od par paliwa (dostarcza opary paliwa do dolotu)
Obok to brązowe oraz troche dalej (w sensie czarnej rurki) takie złote duże : zwor(y) EGR (dostarcza spaliny do dolotu)

Oczywiście jestem początkujący i mogłem się pomylić ;)

[ Dodano: 16-12-2009, 19:30 ]
Za przepustnicą jest jeszcze TPS i IPS (czujnik położenia przepustnicy i otwarcia przepustnicy)

[ Dodano: 16-12-2009, 19:39 ]
A na dole po prawo takie czarne odstające to chyba czujnik temp. cieczy chłodzącej.

czarny avant - 16-12-2009, 19:53

moze kolega walnąć pinckrina i jakoś to ponumerować :-) co jest co było by świetnie ,widzę rególator ciśniena paliwa i wtryski a te rurki w koło przepustnicy sa od powturnego spalania spalin?Jutro naprawiam swojego i musze wszystko zprawdzić od a do zet iskra i paliwo + rozżąd poprostu niedziała :-) pisał być to jakoś według numerków ?
Pozdrawiam
I wielkie dzięki :-)

[ Dodano: 16-12-2009, 20:07 ]
Jak wyjmuje sie wtrysk z kolektora?
I tak kolego Dlamer żuciłeś już troszke światła na ten układ paliwowy za co serdecznie dziękuje.
Te całe pary paliwa jakie zadanie maja spełniać i w jakiej fazie cieplnej silnika?

Anonymous - 16-12-2009, 20:10

tak, te kabelki wokół przepustnicy są od EGR (spaliny) i opary z baku.

Numerowałem tak jak pisałem w poprzednim poście.




Dobrze jakby ktoś to jeszcze zweryfikował i uzupełnił ...

Jeśli chodzi o regulacje i sprawdzanie tych czujniczków to polecam :

http://colt5.blogspot.com

Prawie dosłowne tłumaczenie z Service Manuala.

czarny avant - 16-12-2009, 20:13

Taką numerację też wgłowie układałem według twego opisu:-)
Anonymous - 16-12-2009, 20:14

Opary paliwa. Generalnie chodzi o tzw. "Purge Control Solenoid Valve" - czytałem o tym wczoraj w Service Manunalu ale kurde nie pamiętam jak do dokładnie miało działać ... generalnie chodzi chyba o to aby opary paliwa nie szły do atmosfery tylko żeby sobie je silniczek zużył ;)
czarny avant - 16-12-2009, 20:15

oje teraz dałeś do czytania wielkie dzięki :-) czy jesteś na forum obecny codziennie ?
wiesz zakupiłem niedziałającego i chcę go uruchomić ale to może być trochę kłopotliwe :-) wiadomo karzdy tym ma swoje parametry :-)

[ Dodano: 16-12-2009, 20:20 ]
czy przepustnicę mozna umyć benzyną ekstrakcyjną?

[ Dodano: 16-12-2009, 20:21 ]
czyli opary zabardzo niewpływają na pracę :-)

Anonymous - 16-12-2009, 20:22

Raczej codziennie ale ja tam naprawde mało się znam ... Wczoraj wziąłem się za czytanie i tłumaczenie Service Manuala. Może ktoś chętny do pomocy ? Jakby tak każdy przetłumaczył pare stron to byśmy mieli całego po polsku :)

[ Dodano: 16-12-2009, 20:24 ]
Ostatnio chciałem czyścić, nie miałem narzędzi żeby ją całą wymontować i tylko benzyne pod ręką. Wyczyściłem ile się dało od strony wlotu. Wydaje mi się że można ale trzeba uważać żeby nie przedostała się do otworków od EGR i obejścia. Naprawdę bardzo lekko zawilgacałem szmateczkę ;)

czarny avant - 16-12-2009, 20:31

a pytanie odnośnie ustawiania i sprawdzania bez kompa się nieda? ustawić czujników położenia przepustnicy i otwarcia przepustnicy?
Anonymous - 16-12-2009, 20:34

Nie sugeruj się dokładnie tym tłumaczeniem bo jest zbyt dosłowne. Spokojnie bez kompa się to robi.

Strona Krzyżaka:
http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html

Przeczytaj o ustawianiu wolnych obrotów w 4G13. Tam masz lepiej opisane i są zdjęcia ;)

czarny avant - 16-12-2009, 20:42

oki wchodzę popatrzeć:-) lecz blado to widzę:-) hehehe

[ Dodano: 16-12-2009, 20:45 ]
czyli muj silonik to 4G13 ?

[ Dodano: 16-12-2009, 20:53 ]
czyli te dwa czujniki TPS i IPS to jest wszystko w jednym czujniku?

[ Dodano: 16-12-2009, 21:10 ]
czyli 4G13 :-)

[ Dodano: 16-12-2009, 23:21 ]
Kolego Dlamer masz moze dane ustawienia zaworów ale na zimno ?
jeśli on nie zapala to nieustawię na ciepluśkim :-)
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group