[CJ1A 1.3] Układ wtryskowy |
Autor |
Wiadomość |
czarny avant
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: PL
|
Wysłany: 16-12-2009, 18:29 [CJ1A 1.3] Układ wtryskowy
|
|
|
Witam interesuje mnie jakie w tym układzie mamy czujniki widniejącym w linku
http://moto.allegro.pl/sh...82+wys%C5%82any
Na moje oko jest tu chyba nawet wtrysk rozruchowy -prosze o wasze opinię i wypowiedzi jakie tu są czujniki i w którym miejscu i doczego służą w tym układzie
Pozdrawiam
czarny avant |
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 16-12-2009, 20:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 16-12-2009, 19:29
|
|
|
Z lewej na górze z czarną wtyczką : czujnik temperatury powietrza dolotowego
Po środku z czarną: elektrozawór od par paliwa (dostarcza opary paliwa do dolotu)
Obok to brązowe oraz troche dalej (w sensie czarnej rurki) takie złote duże : zwor(y) EGR (dostarcza spaliny do dolotu)
Oczywiście jestem początkujący i mogłem się pomylić
[ Dodano: 16-12-2009, 19:30 ]
Za przepustnicą jest jeszcze TPS i IPS (czujnik położenia przepustnicy i otwarcia przepustnicy)
[ Dodano: 16-12-2009, 19:39 ]
A na dole po prawo takie czarne odstające to chyba czujnik temp. cieczy chłodzącej. |
|
|
|
 |
czarny avant
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: PL
|
Wysłany: 16-12-2009, 19:53
|
|
|
moze kolega walnąć pinckrina i jakoś to ponumerować co jest co było by świetnie ,widzę rególator ciśniena paliwa i wtryski a te rurki w koło przepustnicy sa od powturnego spalania spalin?Jutro naprawiam swojego i musze wszystko zprawdzić od a do zet iskra i paliwo + rozżąd poprostu niedziała pisał być to jakoś według numerków ?
Pozdrawiam
I wielkie dzięki
[ Dodano: 16-12-2009, 20:07 ]
Jak wyjmuje sie wtrysk z kolektora?
I tak kolego Dlamer żuciłeś już troszke światła na ten układ paliwowy za co serdecznie dziękuje.
Te całe pary paliwa jakie zadanie maja spełniać i w jakiej fazie cieplnej silnika? |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 16-12-2009, 20:10
|
|
|
tak, te kabelki wokół przepustnicy są od EGR (spaliny) i opary z baku.
Numerowałem tak jak pisałem w poprzednim poście.
Dobrze jakby ktoś to jeszcze zweryfikował i uzupełnił ...
Jeśli chodzi o regulacje i sprawdzanie tych czujniczków to polecam :
http://colt5.blogspot.com
Prawie dosłowne tłumaczenie z Service Manuala. |
|
|
|
 |
czarny avant
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: PL
|
Wysłany: 16-12-2009, 20:13
|
|
|
Taką numerację też wgłowie układałem według twego opisu:-) |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 16-12-2009, 20:14
|
|
|
Opary paliwa. Generalnie chodzi o tzw. "Purge Control Solenoid Valve" - czytałem o tym wczoraj w Service Manunalu ale kurde nie pamiętam jak do dokładnie miało działać ... generalnie chodzi chyba o to aby opary paliwa nie szły do atmosfery tylko żeby sobie je silniczek zużył |
|
|
|
 |
czarny avant
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: PL
|
Wysłany: 16-12-2009, 20:15
|
|
|
oje teraz dałeś do czytania wielkie dzięki czy jesteś na forum obecny codziennie ?
wiesz zakupiłem niedziałającego i chcę go uruchomić ale to może być trochę kłopotliwe wiadomo karzdy tym ma swoje parametry
[ Dodano: 16-12-2009, 20:20 ]
czy przepustnicę mozna umyć benzyną ekstrakcyjną?
[ Dodano: 16-12-2009, 20:21 ]
czyli opary zabardzo niewpływają na pracę |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 16-12-2009, 20:22
|
|
|
Raczej codziennie ale ja tam naprawde mało się znam ... Wczoraj wziąłem się za czytanie i tłumaczenie Service Manuala. Może ktoś chętny do pomocy ? Jakby tak każdy przetłumaczył pare stron to byśmy mieli całego po polsku
[ Dodano: 16-12-2009, 20:24 ]
Ostatnio chciałem czyścić, nie miałem narzędzi żeby ją całą wymontować i tylko benzyne pod ręką. Wyczyściłem ile się dało od strony wlotu. Wydaje mi się że można ale trzeba uważać żeby nie przedostała się do otworków od EGR i obejścia. Naprawdę bardzo lekko zawilgacałem szmateczkę |
|
|
|
 |
czarny avant
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: PL
|
Wysłany: 16-12-2009, 20:31
|
|
|
a pytanie odnośnie ustawiania i sprawdzania bez kompa się nieda? ustawić czujników położenia przepustnicy i otwarcia przepustnicy? |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 16-12-2009, 20:34
|
|
|
Nie sugeruj się dokładnie tym tłumaczeniem bo jest zbyt dosłowne. Spokojnie bez kompa się to robi.
Strona Krzyżaka:
http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html
Przeczytaj o ustawianiu wolnych obrotów w 4G13. Tam masz lepiej opisane i są zdjęcia |
|
|
|
 |
czarny avant
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 15 Skąd: PL
|
Wysłany: 16-12-2009, 20:42
|
|
|
oki wchodzę popatrzeć:-) lecz blado to widzę:-) hehehe
[ Dodano: 16-12-2009, 20:45 ]
czyli muj silonik to 4G13 ?
[ Dodano: 16-12-2009, 20:53 ]
czyli te dwa czujniki TPS i IPS to jest wszystko w jednym czujniku?
[ Dodano: 16-12-2009, 21:10 ]
czyli 4G13
[ Dodano: 16-12-2009, 23:21 ]
Kolego Dlamer masz moze dane ustawienia zaworów ale na zimno ?
jeśli on nie zapala to nieustawię na ciepluśkim
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|