Pajero II - [2.8 TD] Wyciek oleju
Anonymous - 25-12-2009, 14:45 Temat postu: [2.8 TD] Wyciek oleju Witam Szanownych Kolegów.
Mam problem z wyciekiem w Pajero V46. Mianowicie wyjeżdżając z nieocieplonego garażu zauważyłem małą kapkę olejo-podobną. Było po 6 rano więc ciemno. Latarka, maska w górę.
Stojąc przed lewym reflektorem i patrząc pod intercooler widać taki zawór, coś jak potencjometr, jakiś regulator. Na jego czubku jest jakby mały przycisk koloru miedzianego. Reszta ma kolor czarny. To czarne w którym znajduje się ten niby przycisk jest pęknięte - stamtąd całkiem pokaźnie wydostaje się olej.
Samochód pali dobrze. Jeździ normalnie. Poziom oleju - sprawdzę jak wystygnie. Dopiszę naturalnie. Czy można z tym jeździć, bo wątpię...
Tu zdjęcie:
Trzeba by patrzeć pod intercooler, koło chłodnicy i akumulatora. I pod obudową coolera jest ten zaworek. Do czego on służy? Jak się nazywa? Jak doraźnie to naprawić? Jaki może być koszt?
P.S Wesołych Świąt , mimo wszystko
stegano - 25-12-2009, 17:41
Zaznacz może strzałką położenie tego czegoś.
Anonymous - 25-12-2009, 19:22
To ten "magiczny zawór", czy cokolwiek to jest...
Aaa i olej wymieniany 5kkm i jest na połowie między max-min. Troszkę go wyleciało bokiem
BTW. ile wchodzi oleju między min-max? Litr czy więcej?
stegano - 25-12-2009, 19:36
hehe, to jest uszkodzony czujnik ciśnienia oleju, musisz kupić nowy i go zastąpić. Podczas mrozów ciśnienie oleju w komorze silnika jest dwukrotnie wyższe. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz gdzieś wiszący kabel z odstrzeloną końcówką ciśnienia oleju.
Anonymous - 25-12-2009, 21:56
stegano napisał/a: | hehe, to jest uszkodzony czujnik ciśnienia oleju, musisz kupić nowy i go zastąpić. Podczas mrozów ciśnienie oleju w komorze silnika jest dwukrotnie wyższe. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz gdzieś wiszący kabel z odstrzeloną końcówką ciśnienia oleju. |
To nie powinna się czasem świecić kontrolka od ciśnienia oleju?
stegano - 25-12-2009, 22:01
Powinna, nie powinna, piszę Ci co to jest... niedawno wykręcałem z mojego Pajero i zastępowałem inny, więc wiem jak wygląda. Profilaktycznie zajrzałem do pudełka gdzie trzymam ten oryginalny i wszystko pasuje
Anonymous - 25-12-2009, 22:02
stegano napisał/a: | Powinna, nie powinna, piszę Ci co to jest... niedawno wykręcałem z mojego Pajero i zastępowałem inny, więc wiem jak wygląda. Profilaktycznie zajrzałem do pudełka gdzie trzymam ten oryginalny i wszystko pasuje |
Więc nowy czujnik i jeździmy dalej
stegano - 25-12-2009, 22:31
Nr 2:
Faraonix - 26-12-2009, 00:07
Kontrolka sie swieci jesli kabelek dotyka do masy. Jesli wisi i nie dotyka to nie swieci.
gołąb - 27-12-2009, 14:27
Faraonix napisał/a: | Kontrolka sie swieci jesli kabelek dotyka do masy. Jesli wisi i nie dotyka to nie swieci. |
dobrze gada,dac mu......
Po za tym z opisu wynika,ze to czujnik
PiotrC - 27-12-2009, 14:47
Też mi na to wygląda. Poszukaj kabelka zewrzyj z masą i kontrolka powinna się zaświecić. No to wygląda, że nie taki wielki problem. Powinieneś zamiennik kupić bez problemu.
Darz Bór
Anonymous - 27-12-2009, 17:29
Z masą nie zwarłem. Może wieczorkiem odwiedzę Miśka w garażu.
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi schematy. Jutro mam nadzieję rozprawić się z tematem
1405 - 27-12-2009, 17:43
bartek2800 napisał/a: | Z masą nie zwarłem. Może wieczorkiem odwiedzę Miśka w garażu.
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi schematy. Jutro mam nadzieję rozprawić się z tematem |
Poszukaj odpowiedniej śrubki i przykręć z powrotem przewód do czujnika a wyciek prawdopodobnie ustanie...tak mi się wydaje.
Niemożliwe żeby było takie ciśnienie w silniku żeby wyrwało tą śrubkę po prostu zluzowała się i wypadłą a z otworu po niej przecieka teraz olej.
Anonymous - 27-12-2009, 18:15
1405 napisał/a: | bartek2800 napisał/a: | Z masą nie zwarłem. Może wieczorkiem odwiedzę Miśka w garażu.
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi schematy. Jutro mam nadzieję rozprawić się z tematem |
Poszukaj odpowiedniej śrubki i przykręć z powrotem przewód do czujnika a wyciek prawdopodobnie ustanie...tak mi się wydaje.
Niemożliwe żeby było takie ciśnienie w silniku żeby wyrwało tą śrubkę po prostu zluzowała się i wypadłą a z otworu po niej przecieka teraz olej. |
Nie jest tak kolorowo. Urwało się miejsce wpięcia czujnika a to co zostało jest pęknięte i tam "gubi" olej
1405 - 27-12-2009, 18:27
bartek2800 napisał/a: |
Nie jest tak kolorowo. Urwało się miejsce wpięcia czujnika a to co zostało jest pęknięte i tam "gubi" olej | No jak już pękła masa dookoła to kicha ...szukaj drugiego czujnika.
|
|
|