To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Jest iskra a nie chodzi

Anonymous - 12-09-2006, 09:02
Temat postu: Jest iskra a nie chodzi
witam
mam mały problemik z moim miśkiem (1,5 GLXi z 1990r) a mianowićie nagle przestał chodzić na jeden gar (patrząc na silnik drugi od prawej strony) jest iskra dosłownie wszystko co powinno być a nie chodzi ktoś mi mówił że pewnie coś w ECU (komputer) ale niby co jak to zdiagnozować co może być powodem wielkie dzięki za porady

Krzyzak - 12-09-2006, 09:14

kondensatory w ECU zmienione? iskra jest, a czy wtryskiwacza podaje paliwo (śmierdzi benzyną z tego cylindra?)?, czy były regulowane zawory? jaka jest kompresja na tym cylindrze i pozostałych?
Anonymous - 12-09-2006, 09:24

kompresje ma idealną, paliwo czuć, kondensatorów nie wymieniałem, wtrysk niby dobry
Krzyzak - 12-09-2006, 09:32

zacznij od wymiany kondensatorów - opis jest na mojej WWW
Anonymous - 12-09-2006, 17:38

obecnie mam ten sam problem - wszystko niby jest ok-i ale auto nie "pali" - KONDENSATORY WCZORAJ WYMIENIANE!!!
Anonymous - 12-09-2006, 18:06

czyli nadal razem mamy ten sam problem
Hubeeert - 12-09-2006, 18:14

promil69 napisał/a:
obecnie mam ten sam problem - wszystko niby jest ok-i ale auto nie "pali" - KONDENSATORY WCZORAJ WYMIENIANE!!!

A sprawdziliście czy są dobrze polutowane z obu stron a elektrolit nie zjadł jakiejś ścieżki??

Anonymous - 12-09-2006, 19:55

Tak - ja to miałem robione w serwisie elektronicznym u znajomego co sie takimi "glutami" bawi więc na 100% polutowane jest dobrze. Właśnie wróciłem od autka i teraz zaczyna "chwytać" ale zaraz znowu nic i tak cięgle w odstępach około 5 sekund (na rozruszniku)
josie - 12-09-2006, 20:17

promil69 napisał/a:
zaczyna "chwytać" ale zaraz znowu nic


Zgaś światło i sprawdź czy przewody zapłonowe nigdzie nie świecą podczas kręcenia - szczególnie koło cewki.

Anonymous - 12-09-2006, 20:50

Właśnie byłem sprawdzić czy kable świecą no i josie miałeś racje świecą. Czyli kabelki do wymiany.
Czy cos jeszcze musze przy okazji wymienić?

josie - 12-09-2006, 21:08

sprawdź te blaszane końcówki które nachodzą na świecę - czy dobrze kabel jest zaciśnięty, czy nie ma na którejś czarnego nalotu - ja kiedyś wyrwałem kabel z tej blaszanej końcówki , potem po zarobieniu coś przestało kontakcić i auto mi szarpało a kable świeciły. Po naprawie kable "zgasły" :wink:
Krzyzak - 12-09-2006, 21:13

Promil - do sprawdzenia opór czujnika temp. silnika (ten na 2 piny), czujnik położenia wału, aparat zapłonowy.
Anonymous - 12-09-2006, 21:28

nomm ok jutro bede dalej walczył - lamerskie pytanka ;) - gdzie jest ten czujnik położenia wału?
Krzyzak - 12-09-2006, 21:31

w aparacie zapłonowym - ECU zgłosi jego błąd jeśli podczas kręcenia rozrusznikiem dłużej niż 4 sek. ten błąd zaistnieje - jak kręcisz krócej to go nie zgłosi;
ale na początek to czujnik temp. silnika

Anonymous - 12-09-2006, 21:57

yyhmmm... obadamy jutro. Czy rozrząd może mieć z tym coś wspólnego - ewentualnie regulacja zaworów?
Właśnie zszedłem dalej "glucić" ;) miśka i mam problem ze znalezieniem tego czyjnika temp. silnika - bo widze dwa czujniki - jeden pod kolektorem ssącym drugi pod wydechowym (obudwa na bloku silnika) z tym że obydwa są jednopinowe. Chyba, że chodzi o czujnik temp wody (wiem gdzie jest ;) )Jak by ktoś mógł mi pomóc i napisać od czego one są będe wdzięczny. Jeszcze raz sorki że zaśmiecanie forum takimi amatorskimi pytankami - ale chciałbym jak najwięcej wiedzieć ;)

Dora znalazem czujniczek temp. silnika (ten koło termostatu?) sprawdziłem oporność i ma 2,14 (miernik ustawiony na 20k) jest dobry czy nie?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group