To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Płyn chłodzący silnik

rkowalcz - 29-12-2009, 23:49
Temat postu: Płyn chłodzący silnik
Pod maską z lewej strony jest pojemnik z cieczą chłodzącą silnik (pojemnik wyrównawczy). Jest tam oznaczenie wartości minimalnej i maksymalnej. Ile macie tego płynu między tymi wskazaniami? Ja mam przy zimnym silniku około 1/3 zbiornika licząc między wartością minimalną, a maksymalną.
Trik - 30-12-2009, 11:55

I dobrze jest. Jak się płyn nagrzeje na trasie to bedziesz miał do maxa.
tomekrvf - 30-12-2009, 12:35

Ma być na zimno MAX. Tak mówi książka serwisowa.
Trik - 30-12-2009, 12:47

tomekrvf napisał/a:
Ma być na zimno MAX. Tak mówi książka serwisowa.

Zimą też?

mazin - 30-12-2009, 12:51

tomekrvf napisał/a:
Ma być na zimno MAX. Tak mówi książka serwisowa.

Eeee tam, w którym miejscu? Na stronie 8.9 napisali, że na zimno ma być pomiędzy LOW i FULL. Ja mam idealnie w połowie.

mitsugreg - 30-12-2009, 17:39

A ja mam min (LOW) i co tu teraz dolać? Przecież nie pojadę do serwisu bo najbliższy 90 km !
mazin - 30-12-2009, 17:52

mitsugreg napisał/a:
A ja mam min (LOW) i co tu teraz dolać? Przecież nie pojadę do serwisu bo najbliższy 90 km !

Jeżeli nie jest poniżej, to nie rób niczego, poza regularnymi kontrolami! A jeżeli jest poniżej, kup jakiś koncentrat do aluminiowych układów zawierający glikol, w osobnym naczynku wymieszaj odrobinę tego oryginalnego (ściągniętego jakąś rurką np.) z porównywalną ilością nowego - zabierz tę mieszaninę do domu, podgrzej do kilkudziesięciu stopni, zobacz jak się mieszają - i jeżeli nic się nie wytrąci, nie zmętnieje itd, to możesz śmiało dolać. Najbezpieczniej będzie jak dolejesz mieszaninę wody destylowanej i koncentratu rozrobione 1:1, ale nie sądzę by przy takiej ilości miało to praktyczne znaczenie jeśli wlejesz tylko koncentrat. Teoretycznie to powinny one wszystkie mieszać się bez problemu, ale ja bym raczej sprawdził.

el_diablo - 08-01-2010, 12:08

Też musiałem dolać ze 2 miesiące temu, bo poziom poniżej minimum spadł. Dolałem co tam miałem w garażu. Bez przesady, do Lancera każdy zwykły płyn do chłodnic aluminiowych się nadaje.
mazin - 08-01-2010, 12:39

el_diablo napisał/a:
Też musiałem dolać ze 2 miesiące temu, bo poziom poniżej minimum spadł. Dolałem co tam miałem w garażu. Bez przesady, do Lancera każdy zwykły płyn do chłodnic aluminiowych się nadaje.

Ale nie mając pojęcia co wlali w fabryce i jak to się miesza z tym, co masz w garażu, lepiej zrobić próbę, bo jeśli wytrąci się syfek w kanalikach głowicy, to będzie problem ;-)
Ja tylko teoretyzuję, bo nie musiałem dolewać, ale sprawdziłbym przed dolewką.

roobku - 08-01-2010, 13:15

w ASO też nie wiedzą co jest nalane :) (przynajmniej nowosądeckie niewie) kazali mi patrzeć na kolor, jak różowy to dolać rózowy, jak niebieskozielony to niebieskozielony
Radassss - 08-01-2010, 18:16

ale z nich geniusz haha... kolor jest niewazny to jest tylko i wylacznie kwestia barwnika, jaest kilka typow plynu chlodniczego generalnie wszystkie sa mieszalne, najlepiej dolac taki ktory spelnia norme G12 VW, wtedy bedzie to najnowszej generacji dlugoprzebiegowy plyn chlodniczy...
Wiekszosc plynow do chłodnic bazuje na glikolu etylowy i te sa bez problemu mieszalne ze soba roznia sie pakietem dodatkow i tak np. Petrygo mozna spokojnie zmieszac z borygo (tym rozowym) i nic sie nie stanie tylko zmieni sie barwa na jakas posrednia... gorzej jest jak plyn bazuje na glikolu propylowym jak np Borygo EKO... ten plyn z tymi na glikolu etylowym sie nie miesza i sie kisi po zmieszaniu (choc nie zawsze, ale lepeij takich mieszanek nie uskuteczniac)... W Lancerach jest fabrycznie zielonakwy plyn, a wiec wg tego ASO mozna by dolac ten zielony Borygo EKO co jes g... prawda i mozna sie odrazu zapisywac w kolejce po czesci do ukladu chlodzenia... oczywiscie nie sprawdzalem jaki plyn jest wlany do lancera ale w ASO chcieli mi dolac plyn Castrola Antifreeze PL za (30 litr) haha chyba sie z glupim na glowy pozamieniali tak wiec wnioskuje ze cos z tego typu jest wlane fabrycznie... czyli zwykly plyn taki jak np petrygo, wystarczy kupic plyn spelniajacy norme: PN 40007:2000 lub ASTM... kurde nie pamietam jaki miala nr w pracy sprawdze ;) , a jak sie chce miec plyn LL mieszalny z tymi wszystkimi (oprocz tego na glikolu propylowym) kupic koncetrat z G12 VW bezkrzemionkowy (to sa najlepsze plyny dostepne na rynku w wolnym obrocie)... AMEN ;)

macior - 08-01-2010, 18:58

:oops: .... no jak by to... wyradzić..
szczegółowa i bardzo przydatna wypowiedź

Radassss - 08-01-2010, 19:03

ooo jestem za :D

to tylko dobre rady sa ;)

plbarti - 08-01-2010, 20:22

płyn chłodzący
z instrukcji - benzynowe - DIA QUEEN SUPER LONG LIFE COOLANT
- diesel - BASF GLYSANTIN ALU PROTECT PREMIUM/G30

ale co z dostępnością ? , serwis i to nie wiadomo czy mają

Radassss - 08-01-2010, 20:38

w dieslu nie bedzie problemu, skoro jest to wymysl VW to plyn z G12 bedzie, a ten DIA cos tam na ebaju znalazlem zdjecie tylko nie moge odczytac dokladnie etykiety, moze ktos ma lepszy wzrok i odczyta co tam jest napisane ;) , ewentualnie przetlumaczy techniczny jezyk jakim jest opis napisany :)

http://cgi.ebay.co.uk/MIT...1108188002r9642

o ile dobrze zrozumialem (mistrzem angielskiego nie jestem) jest napisane ze z glikolo etylenowego jest to zrobione wiec nie ma zadnego problemu :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group