Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Płyn chłodzący silnik
Autor Wiadomość
rkowalcz 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 33
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 29-12-2009, 23:49   Płyn chłodzący silnik

Pod maską z lewej strony jest pojemnik z cieczą chłodzącą silnik (pojemnik wyrównawczy). Jest tam oznaczenie wartości minimalnej i maksymalnej. Ile macie tego płynu między tymi wskazaniami? Ja mam przy zimnym silniku około 1/3 zbiornika licząc między wartością minimalną, a maksymalną.
Ostatnio zmieniony przez mjsystem 18-07-2014, 07:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 30-12-2009, 11:55   

I dobrze jest. Jak się płyn nagrzeje na trasie to bedziesz miał do maxa.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-12-2009, 12:35   

Ma być na zimno MAX. Tak mówi książka serwisowa.
_________________

 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 30-12-2009, 12:47   

tomekrvf napisał/a:
Ma być na zimno MAX. Tak mówi książka serwisowa.

Zimą też?
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 30-12-2009, 12:51   

tomekrvf napisał/a:
Ma być na zimno MAX. Tak mówi książka serwisowa.

Eeee tam, w którym miejscu? Na stronie 8.9 napisali, że na zimno ma być pomiędzy LOW i FULL. Ja mam idealnie w połowie.
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
mitsugreg 
Forumowicz


Auto: Lancer Inst 1.8 cvt navi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: legnickie
Wysłany: 30-12-2009, 17:39   

A ja mam min (LOW) i co tu teraz dolać? Przecież nie pojadę do serwisu bo najbliższy 90 km !
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 30-12-2009, 17:52   

mitsugreg napisał/a:
A ja mam min (LOW) i co tu teraz dolać? Przecież nie pojadę do serwisu bo najbliższy 90 km !

Jeżeli nie jest poniżej, to nie rób niczego, poza regularnymi kontrolami! A jeżeli jest poniżej, kup jakiś koncentrat do aluminiowych układów zawierający glikol, w osobnym naczynku wymieszaj odrobinę tego oryginalnego (ściągniętego jakąś rurką np.) z porównywalną ilością nowego - zabierz tę mieszaninę do domu, podgrzej do kilkudziesięciu stopni, zobacz jak się mieszają - i jeżeli nic się nie wytrąci, nie zmętnieje itd, to możesz śmiało dolać. Najbezpieczniej będzie jak dolejesz mieszaninę wody destylowanej i koncentratu rozrobione 1:1, ale nie sądzę by przy takiej ilości miało to praktyczne znaczenie jeśli wlejesz tylko koncentrat. Teoretycznie to powinny one wszystkie mieszać się bez problemu, ale ja bym raczej sprawdził.
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
el_diablo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 240
Skąd: Puławy
Wysłany: 08-01-2010, 12:08   

Też musiałem dolać ze 2 miesiące temu, bo poziom poniżej minimum spadł. Dolałem co tam miałem w garażu. Bez przesady, do Lancera każdy zwykły płyn do chłodnic aluminiowych się nadaje.
_________________
Lancer Sportback 1.8 Invite CVT - od ponad 10 lat
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 08-01-2010, 12:39   

el_diablo napisał/a:
Też musiałem dolać ze 2 miesiące temu, bo poziom poniżej minimum spadł. Dolałem co tam miałem w garażu. Bez przesady, do Lancera każdy zwykły płyn do chłodnic aluminiowych się nadaje.

Ale nie mając pojęcia co wlali w fabryce i jak to się miesza z tym, co masz w garażu, lepiej zrobić próbę, bo jeśli wytrąci się syfek w kanalikach głowicy, to będzie problem ;-)
Ja tylko teoretyzuję, bo nie musiałem dolewać, ale sprawdziłbym przed dolewką.
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
roobku 
Forumowicz
inż.

Auto: Lancer 09' 1.8 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 244
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-01-2010, 13:15   

w ASO też nie wiedzą co jest nalane :) (przynajmniej nowosądeckie niewie) kazali mi patrzeć na kolor, jak różowy to dolać rózowy, jak niebieskozielony to niebieskozielony
 
 
 
Radassss 
Forumowicz


Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 571
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 08-01-2010, 18:16   

ale z nich geniusz haha... kolor jest niewazny to jest tylko i wylacznie kwestia barwnika, jaest kilka typow plynu chlodniczego generalnie wszystkie sa mieszalne, najlepiej dolac taki ktory spelnia norme G12 VW, wtedy bedzie to najnowszej generacji dlugoprzebiegowy plyn chlodniczy...
Wiekszosc plynow do chłodnic bazuje na glikolu etylowy i te sa bez problemu mieszalne ze soba roznia sie pakietem dodatkow i tak np. Petrygo mozna spokojnie zmieszac z borygo (tym rozowym) i nic sie nie stanie tylko zmieni sie barwa na jakas posrednia... gorzej jest jak plyn bazuje na glikolu propylowym jak np Borygo EKO... ten plyn z tymi na glikolu etylowym sie nie miesza i sie kisi po zmieszaniu (choc nie zawsze, ale lepeij takich mieszanek nie uskuteczniac)... W Lancerach jest fabrycznie zielonakwy plyn, a wiec wg tego ASO mozna by dolac ten zielony Borygo EKO co jes g... prawda i mozna sie odrazu zapisywac w kolejce po czesci do ukladu chlodzenia... oczywiscie nie sprawdzalem jaki plyn jest wlany do lancera ale w ASO chcieli mi dolac plyn Castrola Antifreeze PL za (30 litr) haha chyba sie z glupim na glowy pozamieniali tak wiec wnioskuje ze cos z tego typu jest wlane fabrycznie... czyli zwykly plyn taki jak np petrygo, wystarczy kupic plyn spelniajacy norme: PN 40007:2000 lub ASTM... kurde nie pamietam jaki miala nr w pracy sprawdze ;) , a jak sie chce miec plyn LL mieszalny z tymi wszystkimi (oprocz tego na glikolu propylowym) kupic koncetrat z G12 VW bezkrzemionkowy (to sa najlepsze plyny dostepne na rynku w wolnym obrocie)... AMEN ;)
 
 
macior 
Mitsumaniak


Auto: Lancer1.8cvt'10,Micra1.0cvt00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 276
Skąd: Kraków NH
Wysłany: 08-01-2010, 18:58   

:oops: .... no jak by to... wyradzić..
szczegółowa i bardzo przydatna wypowiedź
_________________

Ostatnio zmieniony przez macior 09-01-2010, 19:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Radassss 
Forumowicz


Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 571
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 08-01-2010, 19:03   

ooo jestem za :D

to tylko dobre rady sa ;)
 
 
plbarti 
Forumowicz


Auto: Sportback&Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 87
Skąd: biegun zimna
Wysłany: 08-01-2010, 20:22   

płyn chłodzący
z instrukcji - benzynowe - DIA QUEEN SUPER LONG LIFE COOLANT
- diesel - BASF GLYSANTIN ALU PROTECT PREMIUM/G30

ale co z dostępnością ? , serwis i to nie wiadomo czy mają
 
 
Radassss 
Forumowicz


Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 571
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 08-01-2010, 20:38   

w dieslu nie bedzie problemu, skoro jest to wymysl VW to plyn z G12 bedzie, a ten DIA cos tam na ebaju znalazlem zdjecie tylko nie moge odczytac dokladnie etykiety, moze ktos ma lepszy wzrok i odczyta co tam jest napisane ;) , ewentualnie przetlumaczy techniczny jezyk jakim jest opis napisany :)

http://cgi.ebay.co.uk/MIT...1108188002r9642

o ile dobrze zrozumialem (mistrzem angielskiego nie jestem) jest napisane ze z glikolo etylenowego jest to zrobione wiec nie ma zadnego problemu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.