Płyn chłodzący silnik |
Autor |
Wiadomość |
rkowalcz
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 33 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: 29-12-2009, 23:49 Płyn chłodzący silnik
|
|
|
Pod maską z lewej strony jest pojemnik z cieczą chłodzącą silnik (pojemnik wyrównawczy). Jest tam oznaczenie wartości minimalnej i maksymalnej. Ile macie tego płynu między tymi wskazaniami? Ja mam przy zimnym silniku około 1/3 zbiornika licząc między wartością minimalną, a maksymalną. |
Ostatnio zmieniony przez mjsystem 18-07-2014, 07:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 30-12-2009, 11:55
|
|
|
I dobrze jest. Jak się płyn nagrzeje na trasie to bedziesz miał do maxa. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-12-2009, 12:35
|
|
|
Ma być na zimno MAX. Tak mówi książka serwisowa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 30-12-2009, 12:47
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Ma być na zimno MAX. Tak mówi książka serwisowa. |
Zimą też? |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 30-12-2009, 12:51
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Ma być na zimno MAX. Tak mówi książka serwisowa. |
Eeee tam, w którym miejscu? Na stronie 8.9 napisali, że na zimno ma być pomiędzy LOW i FULL. Ja mam idealnie w połowie. |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
mitsugreg
Forumowicz

Auto: Lancer Inst 1.8 cvt navi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 53 Skąd: legnickie
|
Wysłany: 30-12-2009, 17:39
|
|
|
A ja mam min (LOW) i co tu teraz dolać? Przecież nie pojadę do serwisu bo najbliższy 90 km ! |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 30-12-2009, 17:52
|
|
|
mitsugreg napisał/a: | A ja mam min (LOW) i co tu teraz dolać? Przecież nie pojadę do serwisu bo najbliższy 90 km ! |
Jeżeli nie jest poniżej, to nie rób niczego, poza regularnymi kontrolami! A jeżeli jest poniżej, kup jakiś koncentrat do aluminiowych układów zawierający glikol, w osobnym naczynku wymieszaj odrobinę tego oryginalnego (ściągniętego jakąś rurką np.) z porównywalną ilością nowego - zabierz tę mieszaninę do domu, podgrzej do kilkudziesięciu stopni, zobacz jak się mieszają - i jeżeli nic się nie wytrąci, nie zmętnieje itd, to możesz śmiało dolać. Najbezpieczniej będzie jak dolejesz mieszaninę wody destylowanej i koncentratu rozrobione 1:1, ale nie sądzę by przy takiej ilości miało to praktyczne znaczenie jeśli wlejesz tylko koncentrat. Teoretycznie to powinny one wszystkie mieszać się bez problemu, ale ja bym raczej sprawdził. |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
el_diablo
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Gru 2008 Posty: 240 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 08-01-2010, 12:08
|
|
|
Też musiałem dolać ze 2 miesiące temu, bo poziom poniżej minimum spadł. Dolałem co tam miałem w garażu. Bez przesady, do Lancera każdy zwykły płyn do chłodnic aluminiowych się nadaje. |
_________________ Lancer Sportback 1.8 Invite CVT - od ponad 10 lat |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 08-01-2010, 12:39
|
|
|
el_diablo napisał/a: | Też musiałem dolać ze 2 miesiące temu, bo poziom poniżej minimum spadł. Dolałem co tam miałem w garażu. Bez przesady, do Lancera każdy zwykły płyn do chłodnic aluminiowych się nadaje. |
Ale nie mając pojęcia co wlali w fabryce i jak to się miesza z tym, co masz w garażu, lepiej zrobić próbę, bo jeśli wytrąci się syfek w kanalikach głowicy, to będzie problem
Ja tylko teoretyzuję, bo nie musiałem dolewać, ale sprawdziłbym przed dolewką. |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
roobku
Forumowicz inż.
Auto: Lancer 09' 1.8 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 244 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-01-2010, 13:15
|
|
|
w ASO też nie wiedzą co jest nalane (przynajmniej nowosądeckie niewie) kazali mi patrzeć na kolor, jak różowy to dolać rózowy, jak niebieskozielony to niebieskozielony |
|
|
|
 |
Radassss
Forumowicz

Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 571 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 08-01-2010, 18:16
|
|
|
ale z nich geniusz haha... kolor jest niewazny to jest tylko i wylacznie kwestia barwnika, jaest kilka typow plynu chlodniczego generalnie wszystkie sa mieszalne, najlepiej dolac taki ktory spelnia norme G12 VW, wtedy bedzie to najnowszej generacji dlugoprzebiegowy plyn chlodniczy...
Wiekszosc plynow do chłodnic bazuje na glikolu etylowy i te sa bez problemu mieszalne ze soba roznia sie pakietem dodatkow i tak np. Petrygo mozna spokojnie zmieszac z borygo (tym rozowym) i nic sie nie stanie tylko zmieni sie barwa na jakas posrednia... gorzej jest jak plyn bazuje na glikolu propylowym jak np Borygo EKO... ten plyn z tymi na glikolu etylowym sie nie miesza i sie kisi po zmieszaniu (choc nie zawsze, ale lepeij takich mieszanek nie uskuteczniac)... W Lancerach jest fabrycznie zielonakwy plyn, a wiec wg tego ASO mozna by dolac ten zielony Borygo EKO co jes g... prawda i mozna sie odrazu zapisywac w kolejce po czesci do ukladu chlodzenia... oczywiscie nie sprawdzalem jaki plyn jest wlany do lancera ale w ASO chcieli mi dolac plyn Castrola Antifreeze PL za (30 litr) haha chyba sie z glupim na glowy pozamieniali tak wiec wnioskuje ze cos z tego typu jest wlane fabrycznie... czyli zwykly plyn taki jak np petrygo, wystarczy kupic plyn spelniajacy norme: PN 40007:2000 lub ASTM... kurde nie pamietam jaki miala nr w pracy sprawdze , a jak sie chce miec plyn LL mieszalny z tymi wszystkimi (oprocz tego na glikolu propylowym) kupic koncetrat z G12 VW bezkrzemionkowy (to sa najlepsze plyny dostepne na rynku w wolnym obrocie)... AMEN |
|
|
|
 |
macior
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8cvt'10,Micra1.0cvt00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 276 Skąd: Kraków NH
|
Wysłany: 08-01-2010, 18:58
|
|
|
.... no jak by to... wyradzić..
szczegółowa i bardzo przydatna wypowiedź |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez macior 09-01-2010, 19:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Radassss
Forumowicz

Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 571 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 08-01-2010, 19:03
|
|
|
ooo jestem za
to tylko dobre rady sa |
|
|
|
 |
plbarti
Forumowicz

Auto: Sportback&Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 87 Skąd: biegun zimna
|
Wysłany: 08-01-2010, 20:22
|
|
|
płyn chłodzący
z instrukcji - benzynowe - DIA QUEEN SUPER LONG LIFE COOLANT
- diesel - BASF GLYSANTIN ALU PROTECT PREMIUM/G30
ale co z dostępnością ? , serwis i to nie wiadomo czy mają |
|
|
|
 |
Radassss
Forumowicz

Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 571 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 08-01-2010, 20:38
|
|
|
w dieslu nie bedzie problemu, skoro jest to wymysl VW to plyn z G12 bedzie, a ten DIA cos tam na ebaju znalazlem zdjecie tylko nie moge odczytac dokladnie etykiety, moze ktos ma lepszy wzrok i odczyta co tam jest napisane , ewentualnie przetlumaczy techniczny jezyk jakim jest opis napisany
http://cgi.ebay.co.uk/MIT...1108188002r9642
o ile dobrze zrozumialem (mistrzem angielskiego nie jestem) jest napisane ze z glikolo etylenowego jest to zrobione wiec nie ma zadnego problemu |
|
|
|
 |
|