To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.5 TD] Naped SS

Oficer_171 - 30-12-2009, 17:22
Temat postu: [2.5 TD] Naped SS
Witam
Mam pytanie odnośnie napędów Pajero bo nie mogę takiego tematu znaleźć... a mianowicie, czy gdy się załączy 4LLc i blokadę tylnego mostu, to na prostych kołach będą się kręciły cztery koła (2 z przodu i 2 z tylu) czy trzy koła (1 z przodu i 2 z tyłu)??
Z góry dzięki za odpowiedz :)

Anonymous - 30-12-2009, 19:08
Temat postu: Re: Naped SS
Oficer_171 napisał/a:
Witam
Mam pytanie odnośnie napędów Pajero bo nie mogę takiego tematu znaleźć... a mianowicie, czy gdy się załączy 4LLc i blokadę tylnego mostu, to na prostych kołach będą się kręciły cztery koła (2 z przodu i 2 z tylu) czy trzy koła (1 z przodu i 2 z tyłu)??
Z góry dzięki za odpowiedz :)


Teoretycznie 4, ale tak naprawdę to 3.

Poczytaj: http://forum.mitsumaniaki...p=228406#228406

gołąb - 30-12-2009, 21:22

na idealnie prostej cztery...gdy tylko zjedziesz na jakieś nierówności to jodno z kół przednich które ma większy opór przestaje ciągnąć....i wtedy trzy,bo przedni dyfer nie posiada blokady
jawaldek - 30-12-2009, 22:48

bartek2800 napisał/a:
Teoretycznie 4, ale tak naprawdę to 3.
gołąb napisał/a:
na idealnie prostej cztery...

Napędzane będą tylko trzy koła->> dwa tylne bo zblokowany tylny dyfer i przednie te któremu będzie łatwiej
gołąb napisał/a:
bo przedni dyfer nie posiada blokady

a jeśli posiada to napędzane będą cztery koła.

Anonymous - 30-12-2009, 23:40

gołąb napisał/a:
na idealnie prostej cztery...gdy tylko zjedziesz na jakieś nierówności to jodno z kół przednich które ma większy opór przestaje ciągnąć....i wtedy trzy,bo przedni dyfer nie posiada blokady


jawaldek napisał/a:
bartek2800 napisał/a:
Teoretycznie 4, ale tak naprawdę to 3.
gołąb napisał/a:
na idealnie prostej cztery...

Napędzane będą tylko trzy koła->> dwa tylne bo zblokowany tylny dyfer i przednie te któremu będzie łatwiej
gołąb napisał/a:
bo przedni dyfer nie posiada blokady

a jeśli posiada to napędzane będą cztery koła.


Otóż to. Więc tylko w niezwykłych przypadkach będzie ten prawdziwy napęd na 4 koła.

gołąb - 31-12-2009, 15:55

Właśnie jak mówię...tylko przy idealnie prostej i równej nawierzchni w przednim moście będą napędzane dwa koła.Jeśli tylko któreś z kół będzie miało większy opór,choć odrobinę- wtedy zaczyna działać mechanizm różnicowy i to koło przestaje ciągnąć.
PiotrC - 01-01-2010, 13:35

gołąb napisał/a:
Właśnie jak mówię...tylko przy idealnie prostej i równej nawierzchni w przednim moście będą napędzane dwa koła.Jeśli tylko któreś z kół będzie miało większy opór,choć odrobinę- wtedy zaczyna działać mechanizm różnicowy i to koło przestaje ciągnąć.

Nie tak do końca. Ciągną cztery, aż do wystąpienia poślizgu. Jak wjedziesz w błotko i staniesz to wtedy z tyłu dwa a z przodu jedno z reguły na przemian. Na czarnym ciągną cztery.
Blokady przedniego "dyfra" w pajero fabrycznym jeszcze nie spotkałem.
Pozdrawiam z Nowym Rokiem :)

[ Dodano: 01-01-2010, 13:45 ]
Dana oś bez blokady przestaje ciągnąć dopiero wtedy gdy jedno koło stoi na tak śliskiej nawierzchni, że obraca się w miejscu. Wtedy cały moment obrotowy jest przekazywany na to koło. Drugie stoi w miejscu. Jak zablokujemy mechanizm różnicowy wówczas zaczyna ciągnąć koło stojące na "czarnym". Tak samo jest z mechanizmem różnicowym między osiowym, tylko dotyczy całej przedniej i tylnej osi.
Pozdrówka

jawaldek - 01-01-2010, 15:32

PiotrC napisał/a:
Blokady przedniego "dyfra" w pajero fabrycznym jeszcze nie spotkałem.

Ale można zamontować tyle że .......... koszt to jakieś 7-8 tyś :shock: Szczęśliwego i Pomyślnego już będącego :) Roku 2010 tak na marginesie jak długo będzie nam się myliło wpisywanie roku zamiast 2010->> :mrgreen: 20010 :wink:

cameltruck - 02-01-2010, 22:07

witam serdecznie mam mały problem lampka od blakady skrzyni mi mruga a nie swieci ciagle jak włacze na blokade skrzyni niewiem czy to jest dobrze czy zle ale ruznice zdaje mi sie jest bo jezdzilem po sniegu i zdawalo mi sie ze z blokada skrzyni lepiej pokonywal snieg :( pozdrawiam
jawaldek - 02-01-2010, 22:32

cameltruck napisał/a:
lampka od blakady skrzyni mi mruga a nie swieci ciagle jak włacze na blokade skrzyni

Włączasz napęd na przód?? czy blokadę tylnego mostu?? jeśli mruga to raczej się nie załączył aczkolwiek może być też wina samego czujnika.Najprościej :mrgreen: jest to sprawdzić gdy samochód jest w górze na podnośniku w warsztacie.Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku. Nie ma czegoś takiego blokada skrzyni :wink:

Oficer_171 - 02-01-2010, 22:35

cameltruck napisał/a:
witam serdecznie mam mały problem lampka od blakady skrzyni mi mruga a nie swieci ciagle jak włacze na blokade skrzyni niewiem czy to jest dobrze czy zle ale ruznice zdaje mi sie jest bo jezdzilem po sniegu i zdawalo mi sie ze z blokada skrzyni lepiej pokonywal snieg :( pozdrawiam

Hmm, blokadę skrzyni?? Moze blokade centralnego mechanizmu. Po zalaczeniu powinna swiecic swiatlem stalym, ale moze masz cos nie tak z kablami albo z komputerem. Ja tez mam taki problem z blokada tylniego mostu bo ciagle mruga a nie sie swieci ale dziala idealnie.
A ty to robiles na 4HLc czy 4LLc z redkutorem? bo 4HLc od 4H za bardzo sie nie rozni tylko ze mozesz podpiac tylni most no i rowna moc na dwie osie, Pozdrawiam :)

cameltruck - 03-01-2010, 09:41

dzieki za rade chodziło mi o blokade centralnego mechanizmu ruznicowego bede musial sprawdzic na warsztacie kiedys ale to juz latem ale zdaje mi sie ze ciagnie ntak samo na przod jak i na tyl a kontrolka mruga dzieki za podpowiedz pewnie jakis przewod zasniedzial bo latem bylo okej pozdrawiam :)
Anonymous - 03-01-2010, 19:14

PiotrC napisał/a:
Dana oś bez blokady przestaje ciągnąć dopiero wtedy gdy jedno koło stoi na tak śliskiej nawierzchni, że obraca się w miejscu. Wtedy cały moment obrotowy jest przekazywany na to koło. Drugie stoi w miejscu.


...i to jest ten moment, kiedy się okazuje, że pomimo blokady centralnego mechanizmu różnicowego zostaliśmy z napędem na jedną, tylną w tym przypadku, oś. Bo skoro jedno przednie koło straciło przyczepność, to cały moment jest przekazywany właśnie na to koło. I tak sobie wiruje z prędkością bliską światłu. A drugie w tym czasie nie ciągnie wcale; bo cały moment jest na tym wirującym. Tak jest przynajmniej w pojarkach (i nie tylko), bez blokady przedniego dyferencjału i systemów kontroli trakcji, które zblokują "wirujące" koło. Blokada "wirującego" koła spowoduje przekazanie części momentu na to drugie, które ma przyczepność.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group