[92-96]Galant E5xA - [E57A 2.0D] Co wymienić po zakupie?
SzB - 30-12-2009, 19:01 Temat postu: [E57A 2.0D] Co wymienić po zakupie? Witam
Jestem nowy na forum, chciałbym się przywitać.
Zakupiłem wczoraj Galanta z 1995 r. 2.0 Gls td
Przebieg 282000, sedan.
Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie co powinienem wymienić, na co zwracać uwagę.
Jak narazie został wymieniony olej.
Pozdrawiam SzB
robertdg - 30-12-2009, 19:21
Kompletny rozrząd, Pasek osprzętu silnika, sprawdzic glikometrem płyn do chłodnic, sprawdzić płyn hamulcowy, komplet filtrów (powietrze, paliwo, kabina - jesli wystepuje)
andi18 - 31-12-2009, 00:34
robertdg napisał/a: | kabina - jesli wystepuje) |
Filtr kabinowy nie występuje w tym modelu. Polecałbym sprawdzić jeszcze płyn wspomagania, olej w skrzyni biegów, dokładnie zawieszenie przód, wahacz dolny prosty przy dużym zuzyciu może się wypiąć w trakcie jazdy. Nic nie powinno stukać. Możesz sprawdzić od spodu stan kielichów, to jeden z najsłabszych elementów karoserii, zakonserwuj go i ciesz się długą jazdą.
Gratuluję wyboru, jak bedziesz dbał to samochód nie do zajeźdżenia, chyba że uszczelka pod głowicą w dieslu (tfu tfu ).
Ps. Oczywiiście mój błąd nie banan a wahacz dolny prosty może się wypiąć w sumie bez wielkich objawów wcześniej.
SzB - 31-12-2009, 10:44
Dziękuję.
A czy przy kupnie części wytarczy podać pojemność, rodzaj paliwa, rocznik i model nadwozia, czy też jest jakieś specjalne oznaczenie dla tego silnika lub modelu?
Owczar - 31-12-2009, 11:33
SzB, czasem potrzebny jest numer VIN, który zawiera wszystkie informacje.
Oznaczenie silnika 4D68, czasem podaje się jako 4D68T. Ten silnik jest często mylony z silnikiem z gala EA, ale są to odbicia lustrzane choć bardzo podobne.
Możesz także przeczyścić dolot, co poprawi wydajność Intercoolera według instrukcji:
http://forum.mitsumaniaki...rzydatne_porady
hubert_galant - 07-01-2010, 07:40 Temat postu: Re: Nowy nabytek....
SzB napisał/a: |
Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie co powinienem wymienić, na co zwracać uwagę.
|
zwróciłeś uwagę na kolumny McPhersona? mankamentem tych galantów jest że rdzewieją właśnie w tym miejscu, warto to zrobic jak jest mała korozja, bo później cieżko uratować. Mój kolega w ten sposób pożegnał się ze swoim
SzB - 11-01-2010, 22:18
Dzięki za sugestie. W razie czego to będę jeszcze pytał o blachy i może poprę się zdjęciami bo od blacharki to wolę mechanikę.
Mam jeszcze pytanie - czy tych Galantach był ABS? Bo chyba mi się rzuciło w oczy na sterowniku oznaczenie, ale w czasie jazdy nie działa. Jak jeszcze można to sprawdzić?
hubert_galant - 12-01-2010, 03:02
SzB napisał/a: | Dzięki za sugestie. W razie czego to będę jeszcze pytał o blachy i może poprę się zdjęciami bo od blacharki to wolę mechanikę.
Mam jeszcze pytanie - czy tych Galantach był ABS? Bo chyba mi się rzuciło w oczy na sterowniku oznaczenie, ale w czasie jazdy nie działa. Jak jeszcze można to sprawdzić? |
http://japancars.ru/cat/mitsubishi/ wejdz na tą stronke, podaj numer VIN i wyskoczy Ci czy masz abs czy nie. ABS występuje w tych galantach, zależy jak bogatą wersje posiadasz. Nawet klimatronic możesz znaleść
[ Dodano: 12-01-2010, 03:04 ]
stronka jest po rosyjsku ale dla upartego jak potrzebujesz to przetlumacz Ci google translate. Mam nadzieje że pomogłem Pozdrawiam
SzB - 12-01-2010, 12:41
Świetna strona, każda część opisana! Nawet nie wiesz jak pomogłeś. Wielkie dzięki. A były wydane takie katalogi części w formie książki?
Owczar - 12-01-2010, 13:04
SzB, nie. Tylko programy CAPS i MM ASA. Na ich podstawie powstała strona.
hubert_galant - 13-01-2010, 17:37
SzB napisał/a: | Świetna strona, każda część opisana! Nawet nie wiesz jak pomogłeś. Wielkie dzięki. A były wydane takie katalogi części w formie książki? |
podziękowania kieruj do Frost83 który mi polecił tą stronkę jak ze swoim się bawiłem
Arturro-86 - 17-02-2010, 08:35
andi18 napisał/a: | Filtr kabinowy nie występuje w tym modelu. |
Nie występuje wogóle w Galancie V generacji, czy tylko w tym konkretnym modelu, który ma "SzB"?
Trapi mnie ten problem... nie wiem, czy w Galancie jest filtr kabinowy (kumpel sprawdzał mi katalog części i mówi, że w katalogu jest filtr przeciwpyłkowy)... strasznie parują mi szyby w samochodzie, chciałbym temu jakoś zaradzić (najlepiej wymieniając ten filtr... jeśli nie ma, to będzie trzeba sobie poradzić w jakiś inny sposób )
Mój Galant to E52A, 1.8 GLI ... w sumie najuboższa wersja, także nie spodziewałbym się, że będę miał ten filtr, ale czy ktoś może mnie bardziej "oświecić"?
robertdg - 17-02-2010, 08:52
Arturro-86, jeżeli paruja Ci szyby to równie dobrze możesz miec gdzieć dziure w karoserii i tamtędy bedzie dostawać się wilgoć i będzie dokłądnie taki efekt że szyby będą parować, albo poprostu nie wytrzepujesz butów i gąbka od dywanika jest przesiąknięta wilgocią, uwierz mi spotykałem takich biznesman'ów co nowe auta potrafili tak zapuścić wilgocią w środku że ledwo klima pomagała na odparowanie szyb jak chcesz zawsze możesz sprawdzić za schowkiem obecność filtra kabinowego.
Arturro-86 - 17-02-2010, 09:12
robertdg napisał/a: | Arturro-86, jeżeli paruja Ci szyby to równie dobrze możesz miec gdzieć dziure w karoserii |
W to raczej wątpie, ale to prawda... dywaniki raczej mogę mieć zawilgotniałe.
robertdg napisał/a: | jak chcesz zawsze możesz sprawdzić za schowkiem obecność filtra kabinowego. |
W jaki sposób dokładniej to zrobić? Dobrze by było wiedzieć, jeśli jest szansa, że tam się właśnie znajduje ;]
|
|
|