To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] szarpie, dławi się, odcina obroty

Anonymous - 03-01-2010, 13:31
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] szarpie, dławi się, odcina obroty
Witam

Jestem użytkownikiem Carismy 1.8 GDi rok 2001-model przejściowy :) a tegoż forum od niedawna właściwie, przejrzałem sporo tematów związanych z Carismą 1.8 GDi jednakże nigdzie nie mogę znaleźć opisu usterki, ktory mógłbym powiązać z moją usterka? awarią? a może za słabo szukam więc zakładam swój temat.

wygląda to mniej więcej tak:

-samochód garażowany od nowego - zimny po wyjeździe z garażu odpala bez zarzutu (choć zdarzały się ostatnio [już w czasie poniżej opisanej usterki] po odpaleniu go, spadki obrotów aż do zgaśnięcia...) jedzie bez zarzutu, nawet po rozgrzaniu w czasie jazdy, spalanie w normie (6,5 litra), osiągi w normie, v-max w porządku :) - jednym słowem żyleta !

problem pojawia się po pierwszym zgaszeniu go i ponownym uruchomieniu (postój na papieroska, pójście po bułki do sklepu, zatankowanie etc.) - odczuwalne szarpanie np. przy rozpędzaniu go na trójce, przy raptownym przyspieszaniu, przy wyprzedzaniu - dławi się, odcina obroty na 4000 rpm. , pojawia się lampka CHECK ENGINE, spalanie wzrasta do 10 - 11 litrów wg. wskazań komputera (przełączenie się w jakiś tryb awaryjny ???) silnik na czwartym czy piatym biegu pracuje nierówno, wyraźnie szarpie, jakby się czymś dławił...jakakolwiek szybsza jazda, wyprzedzanie, wszystko co wiąże się z wejściem powyżej 4000 rpm. niemożliwe- odcina obroty !

Proszę o podpowiedź w jaki sposob to wyeliminować? Od czego zacząć ?

Auto 9-cio letnie, w nienagannym stanie technicznym, bezwypadkowe, bez jakichkolwiek przeróbek, tuningu itp. dotychczas kompletnie bezawaryjne, po podłączaniu pod tzw. komputery nikt jednoznacznie nie umiał stwierdzić co mu dolega? Diagnozy wg.tzw."fachowców":

-"...może coś z zapłonem..." (wymieniłem tzw. fajkocewki na nowe - bez zmian...)

-"...może coś z pompą wysokiego ciśnienia..." (wg. mnie raczej - nie - dlaczego zimny chodzi bez zarzutu?),

-"...zanieczyszczona kiepskiej jakosci paliwem pompa podająca w zbiornku dławi pompę wysokiego cisnienia...",

-"...przepustnica do wyczyszczenia...".

z góry dzięki za jakiekowiek rady !

Szerokości !

aren195612 - 03-01-2010, 13:54
Temat postu: Re: szarpie, dławi się, odcina obroty
Narang, Sprawdź jednak pompę........to przynajmniej nic nie kosztuje.

Jak to zrobić

A tak na początek wypadałoby dojść co to za błąd.............Autko z 2001 to chyba tylko Mut odczyta.

PS. U ciebie ten czujnik jest chyba z lewej strony listwy paliwowej.

gogan1 - 03-01-2010, 15:49

według mnie to przepustnica powietrza nalerzy ja wyczyścić oraz zawór (ARG czy tak to sie nazywa to juz niepamietam- taka rurke przedmuchać co idzie z przepustnicy) miałem tak samo w serwisie troszke sie ceni czyszczenie a to godzinka roboty polecał bym pojechać do jakiegoś mechanika kumatego
saphire - 03-01-2010, 17:13

Skoro wywala ci CE to dujesz na kompa do ASO i podpinasz się do MUT'a i w trakcie jazdy monitorują parametry pracy silnika szczególnie wtedy kiedy spowodujesz to CE. Inaczej szkoda cokolwiek robić jeśli nie wiadomo jaki błąd wywaliło i jaka była telemetria.
Saqu - 03-01-2010, 17:31

gogan1 napisał/a:
w serwisie troszke sie ceni czyszczenie a to godzinka roboty polecał bym pojechać do jakiegoś mechanika kumatego


Przepustnice można tanim sposobem wyczyścić, mianowicie zrobić to samemu, opisy dokładnie co i jak są na forum więc z tym problemu nie ma a szkoda wykładać na to kase

Narang napisał/a:
po podłączaniu pod tzw. komputery nikt jednoznacznie nie umiał stwierdzić co mu dolega?

To chyba coś nie tak z ich diagnozą, wywala CE czyli jednoznacznie określa błąd, widocznie problem tkwi w ich sprzęcie bądź fachowości ;)

gogan1 - 03-01-2010, 21:18

mi też nic niewykrywało dopuki mnie niepodpieli do komputera w serwisie jak jest opis jak czyscic przepustnice to radziłbym najpierw zajrzeć do przepustnicy jak wyglada i ja przeczyścić a jak niepomoże to jechać na komputer do serwisu bo samo podpiecie ceni sie koło 200 zł
ijama - 04-01-2010, 09:35

Spróbuj sam zdiagnozować błędy. Postępuj zgodnie z instrukcjami.Napisz jakie masz numery błędów,może cosik poradzimy.
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

U mnie również odcinał obroty przy 4000.Przyczyna była banalna.Puścił klej na elektromagnesie.Koszty to:tubka kleju kropelka no i troszkę własnej pracy.
Opis oraz usunięcie zamieściłem na forum.

Ale najpierw trzeba odczytać błędy.Zmostkuj pin 1 i 4 i zobaczysz co Ci pokaże komp.

Anonymous - 04-01-2010, 09:35

Sprawdz filtr paliwa tzn wymien go w twoim modelu masz go w zbiorniku.To na poczatek a reszta to jak pisza do servisu i podpiecie do mutu.Mialem to samo pomogla wymiana pompy paliwa wysokiego cisnienia.A przedtem wymienilem wszystko filtr powietrza, filtr paliwa,swiece,przepustnice czyscilem bo nie chcialem wierzyc ze pompa mi siadala.
Anonymous - 28-05-2010, 20:26

po wielu czyszczeniach, sprawdzaniach itp. zajęciach praktyczno technicznych w końcu pokonałem Carismę...wymiana pompy wysokiego ciśnienia na kupioną z Allegro za 250 zeta pomogła...wszystko działa bez zarzutu póki co...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group