 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] szarpie, dławi się, odcina obroty |
Autor |
Wiadomość |
Narang [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2010, 13:31 [Cari 1.8 GDI] szarpie, dławi się, odcina obroty
|
|
|
Witam
Jestem użytkownikiem Carismy 1.8 GDi rok 2001-model przejściowy a tegoż forum od niedawna właściwie, przejrzałem sporo tematów związanych z Carismą 1.8 GDi jednakże nigdzie nie mogę znaleźć opisu usterki, ktory mógłbym powiązać z moją usterka? awarią? a może za słabo szukam więc zakładam swój temat.
wygląda to mniej więcej tak:
-samochód garażowany od nowego - zimny po wyjeździe z garażu odpala bez zarzutu (choć zdarzały się ostatnio [już w czasie poniżej opisanej usterki] po odpaleniu go, spadki obrotów aż do zgaśnięcia...) jedzie bez zarzutu, nawet po rozgrzaniu w czasie jazdy, spalanie w normie (6,5 litra), osiągi w normie, v-max w porządku - jednym słowem żyleta !
problem pojawia się po pierwszym zgaszeniu go i ponownym uruchomieniu (postój na papieroska, pójście po bułki do sklepu, zatankowanie etc.) - odczuwalne szarpanie np. przy rozpędzaniu go na trójce, przy raptownym przyspieszaniu, przy wyprzedzaniu - dławi się, odcina obroty na 4000 rpm. , pojawia się lampka CHECK ENGINE, spalanie wzrasta do 10 - 11 litrów wg. wskazań komputera (przełączenie się w jakiś tryb awaryjny ???) silnik na czwartym czy piatym biegu pracuje nierówno, wyraźnie szarpie, jakby się czymś dławił...jakakolwiek szybsza jazda, wyprzedzanie, wszystko co wiąże się z wejściem powyżej 4000 rpm. niemożliwe- odcina obroty !
Proszę o podpowiedź w jaki sposob to wyeliminować? Od czego zacząć ?
Auto 9-cio letnie, w nienagannym stanie technicznym, bezwypadkowe, bez jakichkolwiek przeróbek, tuningu itp. dotychczas kompletnie bezawaryjne, po podłączaniu pod tzw. komputery nikt jednoznacznie nie umiał stwierdzić co mu dolega? Diagnozy wg.tzw."fachowców":
-"...może coś z zapłonem..." (wymieniłem tzw. fajkocewki na nowe - bez zmian...)
-"...może coś z pompą wysokiego ciśnienia..." (wg. mnie raczej - nie - dlaczego zimny chodzi bez zarzutu?),
-"...zanieczyszczona kiepskiej jakosci paliwem pompa podająca w zbiornku dławi pompę wysokiego cisnienia...",
-"...przepustnica do wyczyszczenia...".
z góry dzięki za jakiekowiek rady !
Szerokości ! |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 03-01-2010, 13:54 Re: szarpie, dławi się, odcina obroty
|
|
|
Narang, Sprawdź jednak pompę........to przynajmniej nic nie kosztuje.
Jak to zrobić
A tak na początek wypadałoby dojść co to za błąd.............Autko z 2001 to chyba tylko Mut odczyta.
PS. U ciebie ten czujnik jest chyba z lewej strony listwy paliwowej. |
|
|
|
 |
gogan1
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 100 Skąd: Oława
|
Wysłany: 03-01-2010, 15:49
|
|
|
według mnie to przepustnica powietrza nalerzy ja wyczyścić oraz zawór (ARG czy tak to sie nazywa to juz niepamietam- taka rurke przedmuchać co idzie z przepustnicy) miałem tak samo w serwisie troszke sie ceni czyszczenie a to godzinka roboty polecał bym pojechać do jakiegoś mechanika kumatego |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 03-01-2010, 17:13
|
|
|
Skoro wywala ci CE to dujesz na kompa do ASO i podpinasz się do MUT'a i w trakcie jazdy monitorują parametry pracy silnika szczególnie wtedy kiedy spowodujesz to CE. Inaczej szkoda cokolwiek robić jeśli nie wiadomo jaki błąd wywaliło i jaka była telemetria. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-01-2010, 17:31
|
|
|
gogan1 napisał/a: | w serwisie troszke sie ceni czyszczenie a to godzinka roboty polecał bym pojechać do jakiegoś mechanika kumatego |
Przepustnice można tanim sposobem wyczyścić, mianowicie zrobić to samemu, opisy dokładnie co i jak są na forum więc z tym problemu nie ma a szkoda wykładać na to kase
Narang napisał/a: | po podłączaniu pod tzw. komputery nikt jednoznacznie nie umiał stwierdzić co mu dolega? |
To chyba coś nie tak z ich diagnozą, wywala CE czyli jednoznacznie określa błąd, widocznie problem tkwi w ich sprzęcie bądź fachowości |
|
|
|
 |
gogan1
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 100 Skąd: Oława
|
Wysłany: 03-01-2010, 21:18
|
|
|
mi też nic niewykrywało dopuki mnie niepodpieli do komputera w serwisie jak jest opis jak czyscic przepustnice to radziłbym najpierw zajrzeć do przepustnicy jak wyglada i ja przeczyścić a jak niepomoże to jechać na komputer do serwisu bo samo podpiecie ceni sie koło 200 zł |
|
|
|
 |
ijama
Mitsumaniak
Auto: Cari 1,8 gdi 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2007 Posty: 126 Skąd: Kudowa-Zdrój
|
Wysłany: 04-01-2010, 09:35
|
|
|
Spróbuj sam zdiagnozować błędy. Postępuj zgodnie z instrukcjami.Napisz jakie masz numery błędów,może cosik poradzimy.
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
U mnie również odcinał obroty przy 4000.Przyczyna była banalna.Puścił klej na elektromagnesie.Koszty to:tubka kleju kropelka no i troszkę własnej pracy.
Opis oraz usunięcie zamieściłem na forum.
Ale najpierw trzeba odczytać błędy.Zmostkuj pin 1 i 4 i zobaczysz co Ci pokaże komp. |
_________________ ijama
 |
Ostatnio zmieniony przez ijama 04-01-2010, 09:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
dadur [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2010, 09:35
|
|
|
Sprawdz filtr paliwa tzn wymien go w twoim modelu masz go w zbiorniku.To na poczatek a reszta to jak pisza do servisu i podpiecie do mutu.Mialem to samo pomogla wymiana pompy paliwa wysokiego cisnienia.A przedtem wymienilem wszystko filtr powietrza, filtr paliwa,swiece,przepustnice czyscilem bo nie chcialem wierzyc ze pompa mi siadala. |
|
|
|
 |
Narang [Usunięty]
|
Wysłany: 28-05-2010, 20:26
|
|
|
po wielu czyszczeniach, sprawdzaniach itp. zajęciach praktyczno technicznych w końcu pokonałem Carismę...wymiana pompy wysokiego ciśnienia na kupioną z Allegro za 250 zeta pomogła...wszystko działa bez zarzutu póki co... |
|
|
|
 |
|
|