To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - Gospodarka wodna w 2,5TD

jurkils - 04-01-2010, 09:40
Temat postu: Gospodarka wodna w 2,5TD
Koledzy...
Mam problem z cieknącym płynem... A zaczęło się tak... Jakiś czas temu dostrzegłem po dłuższej trasie że gubię płyn (dla ułatwienia dodam wskazówka była daleka od czerwonego pola) więc pierwsza diagnoza - termostat... W/w termostat został wymieniony i temat uważałem za załatwiony jednak.... Podczas harców leśnych uszkodziłem obudowę termostatu i znowu zaczęło lecieć.. żeby było śmieszniej do wspaniałego klekotu silnika doszedł jeszcze jeden dźwięk. Jakiś świszczący... Mechanik stwierdził że to pompa wody... ale dziwne jest to że jak dodam gazu to płyn z silnika leci z chłodnicy do wyrównawczego więc niby pompa pracuje - tak na zdrowy rozsądek.. się mnie wydaje.. Więc powstaje pytanie: CZY TO NORMALNE ŻE PRZY AWARII POMPY PŁYN KRĄŻY?? Proszę wybaczyć mi ignorancję ale nie do końca się na tym wyznaję. No i po 2 CZY POMPY SIĘ NAPRAWIA CZY WYMIENIA NA NOWE?? Prosze wybaczyć jeśli kogoś razi mój bardzo niski poziom edukacji mechanicznej :(

mirekbdeblin - 04-01-2010, 12:42

Witam
Mechanik powiedział że pompa to widać miał powody i z Twojego opisu też wynika że pompa .Bo że płyn do zbiornika przelewa to wina właśnie pompy , która wymusza obieg a u Ciebie dławi.Termostat nic tu . Pompy się regeneruje lub wymienia .
pozdrawiam

PiotrC - 04-01-2010, 15:42

Są reperaturki do napraw pomp wodnych /łożysko + uszczelniacze/, ale radziłbym kupić nową. Pompa może pracować prawidłowo ale może kończyć się łożysko lub w wyniku uszkodzenia obudowy termostatu coś dostało się do pompy na łopatki . To tylko takie domysły.
Pozdrawiam

1405 - 04-01-2010, 21:57
Temat postu: Re: Gospodarka wodna w 2,5TD
Sprawdź czy płyn w układzie krąży łapiąc przewody dolny i górny do chłodnicy na rozgrzanym silniku. Jak różnica temperatur jest wyczuwalna to płyn krąży prawidłowo, jak jednak oba są gorące to pompa nie pompuje.
Gdyby pompa stała nie maiłbyś prawidłowego grzania w kabinie.
Do opisywanych objawów dopasowałbym zapchaną chłodnice albo dmuchnięta uszczelkę, ostatecznie w najgorszym przypadku walnięta głowicę. Co do tej wymiany pompy to Cie mechanior chyba naciąga.
No może tez być uszkodzony korek chłodnicy który nie odpowietrza układu. Przewody powinny być lekko twarde czyli w układzie powinno panować lekkie ciśnienie jak gumy są miękkie układ chłodniczy się nie odpowietrzy. Powodzenia :wink:

jurkils - 05-01-2010, 16:42

dzięki koledzy za pomoc.. Ostatecznie zanabyłem pompę u forumowego kolegi Zbyszka i czekam.... W sobotę wymiana i testy...

[ Dodano: 10-01-2010, 11:30 ]
Niestety - byłoby zbyt pięknie żeby sie skończyło tak łatwo... Pompa od kolegi Zbyszka dotarła, montowanie na silnik to samo ale okazuje się, iż końcówka jest zupełnie inna. Generalnie moja stara pompa składa się z 2 częsci a ta, która przyszła z 3 (stara ma korpus pompy i końcówkę która przytrzymuje termostat, nowa ma pompe, obudowe termostatu i końcówka. Jest tam też wejście w części "termostatowej" umieszczone w starej pod kątem prostym a w nowej - jakieś 45 stopni bez żadnego gwintu. Mechanik mówił coś o jakimś oringu i że jest to na wcisk więc ta nowa nie pasuje. Postaram się w poniedziałek zaniepokoić kolegę Zbyszka - bo może jest to kwestia jakiejś redukcji alboco.. Echhh a juz liczyłem że przy tak pięknej aurze podokazuję na leśnych zaśnieżonych duktach..



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group