Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Gospodarka wodna w 2,5TD
Autor Wiadomość
jurkils 
Nowy Forumowicz
jurkils

Auto: Mitsubishi Pajero I 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-01-2010, 09:40   Gospodarka wodna w 2,5TD

Koledzy...
Mam problem z cieknącym płynem... A zaczęło się tak... Jakiś czas temu dostrzegłem po dłuższej trasie że gubię płyn (dla ułatwienia dodam wskazówka była daleka od czerwonego pola) więc pierwsza diagnoza - termostat... W/w termostat został wymieniony i temat uważałem za załatwiony jednak.... Podczas harców leśnych uszkodziłem obudowę termostatu i znowu zaczęło lecieć.. żeby było śmieszniej do wspaniałego klekotu silnika doszedł jeszcze jeden dźwięk. Jakiś świszczący... Mechanik stwierdził że to pompa wody... ale dziwne jest to że jak dodam gazu to płyn z silnika leci z chłodnicy do wyrównawczego więc niby pompa pracuje - tak na zdrowy rozsądek.. się mnie wydaje.. Więc powstaje pytanie: CZY TO NORMALNE ŻE PRZY AWARII POMPY PŁYN KRĄŻY?? Proszę wybaczyć mi ignorancję ale nie do końca się na tym wyznaję. No i po 2 CZY POMPY SIĘ NAPRAWIA CZY WYMIENIA NA NOWE?? Prosze wybaczyć jeśli kogoś razi mój bardzo niski poziom edukacji mechanicznej :(
 
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 04-01-2010, 12:42   

Witam
Mechanik powiedział że pompa to widać miał powody i z Twojego opisu też wynika że pompa .Bo że płyn do zbiornika przelewa to wina właśnie pompy , która wymusza obieg a u Ciebie dławi.Termostat nic tu . Pompy się regeneruje lub wymienia .
pozdrawiam
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 04-01-2010, 15:42   

Są reperaturki do napraw pomp wodnych /łożysko + uszczelniacze/, ale radziłbym kupić nową. Pompa może pracować prawidłowo ale może kończyć się łożysko lub w wyniku uszkodzenia obudowy termostatu coś dostało się do pompy na łopatki . To tylko takie domysły.
Pozdrawiam
_________________

 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 04-01-2010, 21:57   Re: Gospodarka wodna w 2,5TD

Sprawdź czy płyn w układzie krąży łapiąc przewody dolny i górny do chłodnicy na rozgrzanym silniku. Jak różnica temperatur jest wyczuwalna to płyn krąży prawidłowo, jak jednak oba są gorące to pompa nie pompuje.
Gdyby pompa stała nie maiłbyś prawidłowego grzania w kabinie.
Do opisywanych objawów dopasowałbym zapchaną chłodnice albo dmuchnięta uszczelkę, ostatecznie w najgorszym przypadku walnięta głowicę. Co do tej wymiany pompy to Cie mechanior chyba naciąga.
No może tez być uszkodzony korek chłodnicy który nie odpowietrza układu. Przewody powinny być lekko twarde czyli w układzie powinno panować lekkie ciśnienie jak gumy są miękkie układ chłodniczy się nie odpowietrzy. Powodzenia :wink:
 
 
 
jurkils 
Nowy Forumowicz
jurkils

Auto: Mitsubishi Pajero I 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2010, 16:42   

dzięki koledzy za pomoc.. Ostatecznie zanabyłem pompę u forumowego kolegi Zbyszka i czekam.... W sobotę wymiana i testy...

[ Dodano: 10-01-2010, 11:30 ]
Niestety - byłoby zbyt pięknie żeby sie skończyło tak łatwo... Pompa od kolegi Zbyszka dotarła, montowanie na silnik to samo ale okazuje się, iż końcówka jest zupełnie inna. Generalnie moja stara pompa składa się z 2 częsci a ta, która przyszła z 3 (stara ma korpus pompy i końcówkę która przytrzymuje termostat, nowa ma pompe, obudowe termostatu i końcówka. Jest tam też wejście w części "termostatowej" umieszczone w starej pod kątem prostym a w nowej - jakieś 45 stopni bez żadnego gwintu. Mechanik mówił coś o jakimś oringu i że jest to na wcisk więc ta nowa nie pasuje. Postaram się w poniedziałek zaniepokoić kolegę Zbyszka - bo może jest to kwestia jakiejś redukcji alboco.. Echhh a juz liczyłem że przy tak pięknej aurze podokazuję na leśnych zaśnieżonych duktach..
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.