To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Zasadnicze różnice silników 3,2 DiD i 2,5 TDI

Lidoo - 04-01-2010, 13:30
Temat postu: [3.2 DID] Zasadnicze różnice silników 3,2 DiD i 2,5 TDI
Witam,
Przymierzam sie do zakupu własnie Pajero,
tylko interesują mnie czym sie róznią silniki diesla 3,2 DID od 2,5 TDI, i który jest mniej awaryjny czyli który wymaga mnijszego nakładu finansowego?

mirekbdeblin - 04-01-2010, 13:39

Witam
Różnic jest wiele ale podstawowa to pojemność 3,2 to zwykły diesel natomiast 2,5TDI jest z turbo doładowaniem zużywa mniej paliwa a moce mogą być porównywalne zwykłe diesle są mniej awaryjne choć nie zawsze tak jest a koszty utrzymania są porównywalnw nie biorąc pod uwagę opłat przeglądu i ubezpieczenia
pozdrawiam

zbyszekm2 - 04-01-2010, 13:55

mirekbdeblin napisał/a:
Witam
Różnic jest wiele ale podstawowa to pojemność 3,2 to zwykły diesel natomiast 2,5TDI jest z turbo doładowaniem zużywa mniej paliwa a moce mogą być porównywalne zwykłe diesle są mniej awaryjne choć nie zawsze tak jest a koszty utrzymania są porównywalnw nie biorąc pod uwagę opłat przeglądu i ubezpieczenia pozdrawiam

Rozumnie, ze te gafy które strzeliłeś wynikają z nie wiedzy :shock:
Silnik 3,2 bardzo rożni się od 2,5 i chyba nawet nie ma sensu go porównywać.
Silnik 3,2 DiD jest tez z turbina i tylko z turbina, jego moc to 165 KM.
Więcej pali bo jest mocniejszy itd. Jest to bardzo dobry silnik, oczywiście można go trochę ulepszyć.

Szyszkowa - 04-01-2010, 13:59

Jeżeli mówimy, o silnikach montowanych w PIII, to przedmówca (mirekdeblin) delikatnie mija się z prawdą.

3.2 to diesel z turbo, 4 cylindrowy, z łańcuchem zamiast paska rozrządu (który jest w 2.5). Nowocześniejszy na pewno od 2.5, o większej mocy, aczkolwiek trzeba uważać, co się tankuje (pompa nie lubi paliwa niewiadomego pochodzenia).

Weź pod uwagę fakt, że przy 2.5 w PIII na 99% będziesz miał skrzynię ES, a nie SS (ES=przód dopinany na stałe, 4x4 raczej nie pojezdzisz po stałych nawierzchniach; SS=napęd z centralnym mechanizmem różnicowym).

Lidoo - 04-01-2010, 14:52

Szyszkowa napisał/a:
Weź pod uwagę fakt, że przy 2.5 w PIII na 99% będziesz miał skrzynię ES, a nie SS (ES=przód dopinany na stałe, 4x4 raczej nie pojezdzisz po stałych nawierzchniach; SS=napęd z centralnym mechanizmem różnicowym).


Pierwszy raz bede miał auto 4x4,
mozesz mi to proszę dokładniej wyjasnic?
" (ES=przód dopinany na stałe, 4x4 raczej nie pojezdzisz po stałych nawierzchniach;"

watcher79 - 04-01-2010, 17:09

Lidoo, poszukaj troche na forum a znajdziesz wiele artykułów na temat SS i ES.
Koniecznie zapoznaj się z dokładnym opisem ES i SS przedstawionym przez Gene:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37773
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970
Poza tym możesz poczytać na przykład trochę tutaj:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=36882

Sam posiadam PIII z SS i jestem bardzo zadowolony. Używam tego rozwiązania głównie teraz kiedy nagle pojawia się na dotychczas czarnej drodze śnieg czy błoto pośniegowe. O ile nie przekraczam 80 km/h, zdejmuję nogę z gazu i wrzucam sobie napęd na 4 koła, czekam aż przednia oś się zapnie i jadę dalej, już bezpieczniej.
W ES można jechać w trudnych warunkach z 4x4 ale jak tylko wjedziesz na czarną suchą nawierzchnię musisz szybko wyłączyć napęd na obie osie bo naprężenia wynikające z różnicy prędkości obrotowej między nimi, mogą wywołać duże zniszczenia...

zbyszekm2 - 04-01-2010, 17:31

mirekbdeblin napisał/a:
Zbyszekm2- dobre dobre :p pali więcej bo jest mocniejsze

Przepraszam pomyliłem sie, 3,2DiD pali mniej niż 2,5TD 3,2 zmieści się z łatwością do 11 litrów 2,5 z trudem 12, 13 l.

Lidoo - 05-01-2010, 09:07

watcher79 napisał/a:
Sam posiadam PIII z SS i jestem bardzo zadowolony. Używam tego rozwiązania głównie teraz kiedy nagle pojawia się na dotychczas czarnej drodze śnieg czy błoto pośniegowe. O ile nie przekraczam 80 km/h, zdejmuję nogę z gazu i wrzucam sobie napęd na 4 koła, czekam aż przednia oś się zapnie i jadę dalej, już bezpieczniej.
W ES można jechać w trudnych warunkach z 4x4 ale jak tylko wjedziesz na czarną suchą nawierzchnię musisz szybko wyłączyć napęd na obie osie bo naprężenia wynikające z różnicy prędkości obrotowej między nimi, mogą wywołać duże zniszczenia...

:P
Witam,
Ok zrozumiałem, to teraz jak najprosciej sprawdzidz przy zkupie samochodu czy przekładnia ES bądź SS nie jest uszkodzona ??

zbyszekm2 - 05-01-2010, 09:19

SS masz pozycji 4 w tym 4HLC, jak jest ES to masz 3 pozycje, brak 4HLC (jeśli jest mechaniczny reduktor to masz 4 pozycje).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group