To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Pompka spryskiwacza szyb

sobol - 04-01-2010, 19:53
Temat postu: [I 2.0] Pompka spryskiwacza szyb
Czy w OutkuI jest zabezpieczenie bezpiecznikiem pompka spryskiwacza szyb, a jeśli tak to który to jest bezpiecznik i gdzie on się znajduje? Czy ktoś z kolegów może ma e-book "instrukcja obsługi MitsubishiOutkaI w języku polskim?
Pozdrawiam i życzę powodzenia w 2010 roku i jak najmniej problemów z miśkami.

Robson86 - 04-01-2010, 20:27

sobol napisał/a:
Czy w OutkuI jest zabezpieczenie bezpiecznikiem pompka spryskiwacza szyb

do konca nie wiem, ale wydaje mi sie ze nie.
Pozdroo

tomek.rzepek - 04-01-2010, 21:58

ooo, mi własnie tylni odmówił wspołpracy. Wydaje mi się że nie ma bezpiecznika, przynajmniej u mnie na 90% pompka nie działa. Ale jak by się okazało że bezpiecznik to super. Jakbyś coś więcej wiedział to daj znać (również jak znajdziesz pompkę w dobrej cenie). Montują tam denso bodajże.
rezon - 04-01-2010, 23:44

tomek.rzepek napisał/a:
mi własnie tylni odmówił wspołpracy
raczej zamarzł ci wężyk. Też to miałem. Radziej się używa, to i letni płyn u mnie się ostał. Ale była kilka dni na + to skrzętnie lałem ile się da, to teraz działa OK.
tomek.rzepek - 05-01-2010, 00:39

u mnie to już wcześniej pojawił się ten problem, zdjąłem wężyk od tylnego spryskiwacza pod maską co jest i płyn w ogóle przezeń nie leci, a pompka jest cicho, także na pewno nie wina wężyka.
rezon - 05-01-2010, 00:43

tomek.rzepek napisał/a:
zdjąłem wężyk od tylnego spryskiwacza pod maską
no tak, z faktami się nie dyskutuje. Jak nie leci to pewnie zasilanie pompki albo ona sama.
Student - 05-01-2010, 07:12

Prawdopodobnie powiela się problem ten sam co w Carismie,
trzeba dostać sie do pompki, zobaczyć jaka jest i kupić albo do Poloneza albo od Daewo Tico lub Espero, koszt ok. 15-18zł. i 1 godz. pracy z wymianą.

Powodzenia.

PS. Każdy element elektryczny w samochodzie zabezpieczany jest bezpiecznikiem, nie zawsze osobnym ale zawsze jest.

elektryk - 08-01-2010, 13:00

Dla wariantu z silnikiem 4G63 (benzyna, 2.0 bez turbo ani mivec):
Przedni spryskiwacz:
1. przekaźnik zamontowany na stałe w przednim ECU, z tego co pamiętam w okolicy nadkola od strony kierowcy
2. bezpiecznik nr 7, ten sam zasila też przednie wycieraczki.
3. przekaźnik jest sterowany po magistrali (tak samo jak wycieraczki i większość akcesoriów)

Tylni spryskiwacz
1. przekaźnik zamontowany na stałe w module ETACS (za bezpiecznikami)
2. bezpiecznik nr 14, ten sam co zasila tylną wycieraczkę
3. przekaźnik jest sterowany po magistrali (tak samo jak wycieraczki i większość akcesoriów)

Moja sugestia, jeśli wycieraczki działają to posłuchaj czy przekaźnik nie reaguje. Jeśli przekaźnik słychać to albo urwany kabel albo silnik pompki. Jeśli przekaźnika nie słychać to przypuszczalnie padł jakiś element elektroniki lub przełącznik na kolumnie kierownicy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group