To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Przy ilu rpm odcina?

Anonymous - 13-09-2006, 18:48
Temat postu: Przy ilu rpm odcina?
Witam
mam pytanko, czy ktos sie orientuje do ilu obrotow mozna wykrecic silnik 4g67? Bo ostatnio coraz agresywniej jezdze a nie chcialbym go przekrecic. do jakich obrotow mozna go ciagnac zeby go szlag nie trafil?
pozdrawiam szymek

Hubeeert - 13-09-2006, 18:54

Nie przekręcisz go - spokojnie po to jest odcinka przy niecałych 8000 o ile pamiętam.
Anonymous - 17-09-2006, 20:53

mi odcina przy 7,4 tys/min ale nie ma sensu tak krecic lepsze wyniki osiagniesz zmieniajac bieg przy 6tys/min
Hubeeert - 17-09-2006, 21:02

gabor napisał/a:
odcina przy 7,4 tys/min


EEEE tak szybko? :shock:

Hmm

Anonymous - 17-09-2006, 21:28

Depnałem na 1 i przy 8200 do 8300 nic dalej sie balem
Anonymous - 18-09-2006, 10:51

Hubeeert napisał/a:
EEEE tak szybko?

a mozna wyzej?? a jak??
mi sie wydawalo ze i tak nie zle
Hmm

Hubeeert - 18-09-2006, 11:22

gabor, sajmon, powiem tak - żeby wiedzieć gdzie odcina trzeba by jakiś bardziej precyzyjny obrotomierz zainstalować.
Natomiast czego jestem pewny to tego że fabrycznie moje 4G61 odcina przy 8700.

Anonymous - 27-09-2006, 00:21

spójrzcie na krzywa momentu a zobaczycie ze przy obrotach zblizonych do max moment jest mniejszy niz przy 5.5-6.5 obr wiec co za tym idzie nie przyspiesza tak dobrze-jest niepotrzebnie krecony-tracisz paliwo, czas...

przy 7-8 masz najwieksza moc dostepna ale nie orzesz pola autem ;d (chyba ze jakies duze podjazdy)

na ściganki bierze sie pod uwage moment...;)

Anonymous - 27-09-2006, 00:32

bear007 napisał/a:
spójrzcie na krzywa momentu a zobaczycie ze przy obrotach zblizonych do max moment jest mniejszy niz przy 5.5-6.5 obr wiec co za tym idzie nie przyspiesza tak dobrze-jest niepotrzebnie krecony-tracisz paliwo, czas...

przy 7-8 masz najwieksza moc dostepna ale nie orzesz pola autem ;d (chyba ze jakies duze podjazdy)

na ściganki bierze sie pod uwage moment...;)




samochod to jezdzi ale momentem na kolach.

pomiedzy silnikiem i kolami po drodze masz skrzynke jeszcze. czyli im mniejszy bieg tym wiekszy moment na kolach.

A zakres obrotow ktory powinien cie interesowac to przedzial pomiedzy maksymalnym momentem obrotowym, a maksymalna moca.

Jezeli zmieniasz biegi wczesniej to na kolejnym biegu spadasz ponizej maksymalnego momentu obrotowego i co sie z tym wiaze? samochod przestaje przyspieszac.(przyklad)

Anonymous - 27-09-2006, 04:21

Niedawno miałem okazję sprawdzić gdzie jest odcinka w 4G93, a dokładnie sprawdziła to moja dziewczyna jak po raz pierwszy w życiu usiadła za kierownicą :D To było w okolicy 8200-8500.
ROMEL - 27-09-2006, 07:01

4G61 bez turbo - około 8500rpm
4G67 - około 8000rpm
4G15 - około 7800rpm
4G13 - około 7500rpm

Piszę około poniewaz obrotki w autkach są niedokładne w wyższych partiach... tak jak to zauważył Hubcio... powyższe wyniki sprawdzone osobiście :D - bardzo mocno podzielam zdanie że nie ma sensu ciągnąć tak wysyko silnika - bez sensu... strata paliwa...

Pozdrawiam

Anonymous - 27-09-2006, 10:50

Cytat:
4G61 bez turbo - około 8500rpm
4G67 - około 8000rpm
4G15 - około 7800rpm
4G13 - około 7500rpm

jak by to przeczytał jakis właściciel szrotwagena, to by się za głowę chwycił :mrgreen:

Matejko - 27-09-2006, 12:11

pudel napisał/a:
jak by to przeczytał jakis właściciel szrotwagena, to by się za głowę chwycił


i zyl tydzien w zaskoczeniu ze silnik benzynowy kreci sie wyzej niz 6200obr/min - ale tam i tak od 5000obr/min nic sie nie dzieje



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group