Przesunięty przez: karolgt 15-10-2007, 00:27 |
Przy ilu rpm odcina? |
Autor |
Wiadomość |
sajmon [Usunięty]
|
Wysłany: 13-09-2006, 18:48 Przy ilu rpm odcina?
|
|
|
Witam
mam pytanko, czy ktos sie orientuje do ilu obrotow mozna wykrecic silnik 4g67? Bo ostatnio coraz agresywniej jezdze a nie chcialbym go przekrecic. do jakich obrotow mozna go ciagnac zeby go szlag nie trafil?
pozdrawiam szymek |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-09-2006, 18:54
|
|
|
Nie przekręcisz go - spokojnie po to jest odcinka przy niecałych 8000 o ile pamiętam. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
gabor [Usunięty]
|
Wysłany: 17-09-2006, 20:53
|
|
|
mi odcina przy 7,4 tys/min ale nie ma sensu tak krecic lepsze wyniki osiagniesz zmieniajac bieg przy 6tys/min |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-09-2006, 21:02
|
|
|
gabor napisał/a: | odcina przy 7,4 tys/min |
EEEE tak szybko?
Hmm |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
sajmon [Usunięty]
|
Wysłany: 17-09-2006, 21:28
|
|
|
Depnałem na 1 i przy 8200 do 8300 nic dalej sie balem |
|
|
|
 |
gabor [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2006, 10:51
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | EEEE tak szybko? |
a mozna wyzej?? a jak??
mi sie wydawalo ze i tak nie zle
Hmm |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-09-2006, 11:22
|
|
|
gabor, sajmon, powiem tak - żeby wiedzieć gdzie odcina trzeba by jakiś bardziej precyzyjny obrotomierz zainstalować.
Natomiast czego jestem pewny to tego że fabrycznie moje 4G61 odcina przy 8700. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-09-2006, 00:21
|
|
|
spójrzcie na krzywa momentu a zobaczycie ze przy obrotach zblizonych do max moment jest mniejszy niz przy 5.5-6.5 obr wiec co za tym idzie nie przyspiesza tak dobrze-jest niepotrzebnie krecony-tracisz paliwo, czas...
przy 7-8 masz najwieksza moc dostepna ale nie orzesz pola autem ;d (chyba ze jakies duze podjazdy)
na ściganki bierze sie pod uwage moment...;) |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 27-09-2006, 00:32
|
|
|
bear007 napisał/a: | spójrzcie na krzywa momentu a zobaczycie ze przy obrotach zblizonych do max moment jest mniejszy niz przy 5.5-6.5 obr wiec co za tym idzie nie przyspiesza tak dobrze-jest niepotrzebnie krecony-tracisz paliwo, czas...
przy 7-8 masz najwieksza moc dostepna ale nie orzesz pola autem ;d (chyba ze jakies duze podjazdy)
na ściganki bierze sie pod uwage moment...;) |
samochod to jezdzi ale momentem na kolach.
pomiedzy silnikiem i kolami po drodze masz skrzynke jeszcze. czyli im mniejszy bieg tym wiekszy moment na kolach.
A zakres obrotow ktory powinien cie interesowac to przedzial pomiedzy maksymalnym momentem obrotowym, a maksymalna moca.
Jezeli zmieniasz biegi wczesniej to na kolejnym biegu spadasz ponizej maksymalnego momentu obrotowego i co sie z tym wiaze? samochod przestaje przyspieszac.(przyklad) |
|
|
|
 |
pudel [Usunięty]
|
Wysłany: 27-09-2006, 04:21
|
|
|
Niedawno miałem okazję sprawdzić gdzie jest odcinka w 4G93, a dokładnie sprawdziła to moja dziewczyna jak po raz pierwszy w życiu usiadła za kierownicą To było w okolicy 8200-8500. |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 27-09-2006, 07:01
|
|
|
4G61 bez turbo - około 8500rpm
4G67 - około 8000rpm
4G15 - około 7800rpm
4G13 - około 7500rpm
Piszę około poniewaz obrotki w autkach są niedokładne w wyższych partiach... tak jak to zauważył Hubcio... powyższe wyniki sprawdzone osobiście - bardzo mocno podzielam zdanie że nie ma sensu ciągnąć tak wysyko silnika - bez sensu... strata paliwa...
Pozdrawiam |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
pudel [Usunięty]
|
Wysłany: 27-09-2006, 10:50
|
|
|
Cytat: | 4G61 bez turbo - około 8500rpm
4G67 - około 8000rpm
4G15 - około 7800rpm
4G13 - około 7500rpm |
jak by to przeczytał jakis właściciel szrotwagena, to by się za głowę chwycił |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 27-09-2006, 12:11
|
|
|
pudel napisał/a: | jak by to przeczytał jakis właściciel szrotwagena, to by się za głowę chwycił |
i zyl tydzien w zaskoczeniu ze silnik benzynowy kreci sie wyzej niz 6200obr/min - ale tam i tak od 5000obr/min nic sie nie dzieje |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
|