Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Różne dinksy i detale
Iushiban - 07-01-2010, 19:05 Temat postu: [1G 90-94] Różne dinksy i detale Witam ponownie.
Ponieważ nie posiadam żadnej instrukcji do mojego Eclipsiaka to wielokrotnie nasuwają mi się różne pytania związane z działaniem "systemów podtrzymywania życia" czyli tak zwanych pierdół i tak dzisiaj przypomniały mi się 4 sprawy (ale pewnie będzie ich więcej):
1. Na desce rozdzielczej pod przyciskiem "przeciwmgielnych" mam gałkę wielkości pozostałych przycisków z ideogramem najbardziej przypominającym żarówkę i przy niej skalę pierwsze moje skojarzenie to siła świecenia świateł ale kręcę i bez skutku co to może być?
2. Do foteli kierowcy jak i pasażera (patrząc od spodu fotela) idą jakieś przewody- do podgrzewania foteli? jak się to włącza?
3. Czy można włączyć halogeny z przodu bez włączania świateł długich? czy jest potrzebna do tego jakaś przeróbka jeżeli tak, może jakiś link/instrukcja?
4. Jak wymienić żarówki w światłach drogowych? jakie tam wchodzą? muszę wyciągać/rozkręcać cały moduł świateł żeby się do nich dostać?
Z góry dziękuję
tomeks - 07-01-2010, 19:32
Ad. 1 Ta gałka to regulacja jasności podświetlenia zegarów:]
Ad. 2 Nie mam pojęcia.
Ad. 3 i 4 Poszukaj na forum jest kilka sporo postów dotyczących świateł, zarówno wymiany żarówek, jak i przeróżnych modyfikacji choćby tzw. "sleeping eyes"
Pozdro
wuerce - 07-01-2010, 19:40
Ad. 1 Potwierdzam - widocznie masz zepsuty potencjometr - czy ten przycisk jest podświetlony?
Ad. 2 Podgrzewanych foteli w 1G nigdy nie było. Przewody są od kontrolki i brzęczyka niezapiętych pasów.
Ad. 3 To nie halogeny tylko światła dalekosiężne i służą jak dopalacze długich - taki jest oryginalny zamysł. Jak chcesz mieć inaczej to również odsyłam do szukajki.
Ad. 4 Wchodzą zwykłe H-4 i też odsyłam do szukajki, adaho-krak dobrze gdzieś to opisał.
skiba220v - 07-01-2010, 23:41
Ad3 Co do przeróbki oczywiscie jest możliwa - wystarczy zrobic dodatkowe sterowanie przekaźnikiem od tych swiatel dalekosiężnych oraz odlaczyc sterowanie z gałki. Jak by ktos byl mocno zainteresowany to moge opisac i zrobic fotki co i jak bo ostatnio naprawialem podlaczenie tego przekaźnika i troche obczaiłem temat. generalnie nic trudnego.
wuerce - 08-01-2010, 14:33
...tylko pamiętajcie, że tego nie można używać zamiast halogenów, przynajmniej wg przepisów
Adaho_krak - 08-01-2010, 23:25
wuerce napisał/a: | ...tylko pamiętajcie, że tego nie można używać zamiast halogenów, przynajmniej wg przepisów |
Przywołuje wasze wartości moralne do porządku Halogeny w 1G to są halogeny dalekosiężne, które nawet w dzień oślepiają innych użytkowników drogi. Nie bądźmu EGOISTAMI, pomyślmy o innych. wuerce napisał/a: | Wchodzą zwykłe H-4 i też odsyłam do szukajki, adaho-krak dobrze gdzieś to opisał. |
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=13586 dokładnie tu. I bardzo proszę nie odsyłajcie do szukajki, jeśli nie chce wam się znaleść linka odpuście pisanie. Polecam zasady forum pkt. 9.2 http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=15923
Iushiban - 12-01-2010, 00:31
Chyba odpuszczę sobie przeróbki, potencjometru też chyba nie będę się na razie czepiał (podświetlanie jest i nie razi więc przeżyje bez regulacji... jakiś czas). Temat w zamyśl ma być o bardziej kosmetycznych sprawach niż mechanice i mam jeszcze jedno pytanie.
Chodzi o przedni przeźroczysty panel z logiem- u mnie, podejrzewam że słoneczko i wilgoć mają tu największy udział ten panel (chodzi o przeźroczystą zaślepkę) nieco.. hmmm zzieleniał (to chyba najbliższe określenie) bo odcina się nieco od panelu świateł postojowych kolorystyką, gdy jeszcze było ciepło próbowałem to jakoś wyczyścić/wybielić (użyłem wybielacza) niestety bez rezultatu- ma ktoś jakiś sprawdzony sposób? Gdy zrobi się cieplej chciałbym to zrobić żeby fura była ładnie odpicowana.
HouseM - 12-01-2010, 00:52
O ile nie masz mocnych nerwów i dużo czasu to nawet się za niego nie zabieraj.
Opiszę Ci moje przejścia z tym elementem.
-Z zewnątrz wypolerował się bardzo ładnie przy pomocy zwykłej pasty G3 jednak w środku było coś przypominającego pleśń albo mech . Poradziłem sobie wiercąc dwa otwory od spodu w blendzie. następnie Domestos + ciepła woda. Kilkanaście minut odmaczania i kilka płukań później było czysto i ładnie w środku.
Jakkolwiek kilka dni późnej postanowiłem jednak że pomaluje ten element na kolor nadwozia. I tu zaczynają się schody.
Plastik ,z którego jest to zrobione pod wpływem rozpuszczalników takich jak stosuje się w lakierach i szpachlach zaczął błyskawicznie pękać i rozchodzić się. Skończyło się na kilkunastokrotnym szpachlowaniu i szlifowaniu tak aby mokry lakier nie miał kontaktu z tworzywem. Straciłem 3 dni na ten maleńki duperel + prawie 4/100 bazy i bezbarwnego a efekt nadal nie jest rewelacyjny.
Iushiban - 13-01-2010, 09:42
chce żeby pozostał oryginalny- przeźroczysty, domestosem nie próbowałem ale otwory od spodu są więc tylko zrobić roztwór i jazda.
joker1607 - 16-01-2010, 10:16
Witam
Jestem nowym klubowiczem i mam nadzieje ze ten temat najlepiej pasuje do mojego pytania. A wiec chcialbym sie dowiedziec do czego sluzy okragly przycisk z narysowana sniezynka ktory znajduje sie nad radiem.
Adaho_krak - 16-01-2010, 10:20
joker1607 napisał/a: | Witam
Jestem nowym klubowiczem i mam nadzieje ze ten temat najlepiej pasuje do mojego pytania. A wiec chcialbym sie dowiedziec do czego sluzy okragly przycisk z narysowana sniezynka ktory znajduje sie nad radiem. |
To włącznik klimatyzacji. Ma dwie pozycje: 1 to tzw. ECO, czyli działa na pół gwizdka i świeci się kontrolka zielona, 2 poz. to max, czyli chłodzi na max i świeci sie kontrolka pomarańczowa.
skiba220v - 16-01-2010, 10:43
u mnie jest odwrotnie: najpierw pomaranczowy - pol gwizdka, a potem zielony - max
joker1607 - 16-01-2010, 10:47
wielkie dzieki bo juz slyszalem kilka wersji ze to jest jakas kontrola trakcji hihi
Dzieki teraz to biore sie za moj silniczek krokowy bo dzieki temu forum dowiedzialem sie ze to wlasnie on moze byc przyczyna ze mi obroty faluja.
Iushiban - 27-02-2010, 23:18
Nie wiem jak u was ale u mnie (Ecli 1G 2l wersja euro skrzynia manual) przy gałce zmiany biegów jest jakby prostokątny przycisk z czerwoną diodą (nie gniazdo immobilaizera tylko niżej pomiedzy gałką a dźwignią ręcznego). W manualu jest opisany ten przycisk jako "POWER/ECONOMY SELECT SWITCH" i słuzy do zmiany tyrbu z ekonomicznego na sport i odwrotnie. Psze też że niektóre wersje tego nie mają i zamiast tego jest wgłebienie na monety. Można ów przycisk podnieść (od spodu prowadzą do niego dwa kabelki). Próbowałem go też wielokrotnie wcisnąć (nawet bardzo mocno) ale jest jakby zacięty. Zastanawia mnie czy wersja euro ma taki przełącznik w ogóle czy może zamiast tego producent poprostu zamontował diodę sygnalizacji alarmu (tyle że ja nie mam alarmu a jedynie immobilajzer) a wspomniana dioda jeszcze nigdy się u mnie nie świeciła... Co to może być?
Adaho_krak - 28-02-2010, 10:32
Iushiban napisał/a: | W manualu jest opisany ten przycisk jako "POWER/ECONOMY SELECT SWITCH" i słuzy do zmiany tyrbu z ekonomicznego na sport i odwrotnie. |
Tylko w skrzyni automatycznej. Zasada działania takiego przycisku polega na:
Przy opcji POWER - zmiana biegów przy wysokich obrotach, lepsza dynamika, wysokie spalanie.
Przy opcji ECONOMY - zmiana biegów przy niskich obrotach, słabsza dynamika, małe spalanie.
|
|
|