To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJX 96-02] Dźwięk i głośność, porównanie z Fiestą, itp.

Andre83 - 18-01-2010, 20:31
Temat postu: [CJX 96-02] Dźwięk i głośność, porównanie z Fiestą, itp.
Szanowni!

Piszę do Was jako przyszły posiadacz Colta CJ0 :) Mam nadzieję, że nie gniewacie się, że jeszcze go nie mając już zawracam Wam tyłki na forum!?

Otóż sprawa wygląda tak. Jestem umiarkowanie szczęśliwym posiadaczem Fiesty Mk3 '95 z silnikiem 1.1i ... Przyszedł czas, żeby zainteresować się czymś fajniejszym i mniej... niemieckim ;-) Po dłuuuugich namysłach padło na Colcika "Si Dżej'a". Zakup planuję na drugą połowę tego roku.

Moje pytania:

1) czy dysponuje ktoś nagraniami (może być z komórki, byle dobry dźwięk) pracy silnika 1.3? Czy jest on bardzo głośny? Mój klekot 1.1i w Fieście pracuje jak Diesel (typowe dla tego motoru) i codziennie o 6.30 budzę pół bloku, co mnie znacząco irytuje!

2) czy przy spokojnym obchodzeniu się z gazem i obrotami Colcik z silnikiem 1.3 będzie w zimie "żarł" tak jak moja Fiesta, po 11-12 litrów na setkę? Do pracy mam 8 km w cyklu miejskim. Ciekawi mnie, czy 1.3 w Colcie dobrze i szybko osiąga właściwą temperaturę.

3) czy klimatyzacja w Colcie CJ0 jest awaryjna i droga w obsłudze? Nigdy nie miałem auta z klimą, a Colcik musi ją mieć obowiązkowo, bo często robię dłuuuugie przeloty latem, po 700-800 km.

4) czy ktoś z Was Szanowni miał kiedyś Fofinkę i może się wypowiedzieć na temat przesiadki z jednego automobila na drugi?

5) i w końcu - czy przyjmiecie do swojego zacnego grona nowego osobnika zauroczonego stylizacją Colcika CJ0 i chętnego do wtopienia się w tak liczną reprezentację Mitsumaniaków? ;-)


Serdecznie Was pozdrawiam, proszę o moc informacji i życzę bezpiecznej i bezusterkowej Mitsujazdy :)

Andrzej.

robertdg - 18-01-2010, 20:52

Andre83, oczywiście chetnie Cie przyjmiemy w nasze zacne grono MitsuManiaków ;-) , podejrzewam ze jakbys sie przesiadł z Fiesty do CJO to moze i bys w nim nocowal, autko jest bardzo przyjemne, jezeli kupisz fajny i zadbany model, napewno nie bedziesz mial problemów ze spalaniem, oczywiście wiadomo ze po zakupie bedziesz musial zainwestowac w poczatkowe wymiany auta, serwis klimatyzacji zależy od ceny cześci, ale jezeli chodzi o napełnianie i odgrzybianie klimy to srednie ceny dla aut takich gabarytów wahaja sie od 100zł w zwyz (zalezne jest to od masy czynnika wchodzącego w układ klimatyzacji), autko wbrew pozorom nie jest drogie w utrzymaniu, spokojnie mozna go porównać go w cenach do cen eksploatacji podstawowych elementów w Fiescie, jezeli zakupisz dobry egzemlarz i bedziesz o niego dbal nie bedziesz sie martwil jego awaryjnoscia.

Co do głośnej pracy silnika przy Fiescie, regulowałes przy niej kiedys zawory ;-)
Silnik w Colciku jak jest w dobrym stanie powinien chodzic jak w zegareczku, nie powinien byc glony, takze nie powinienes sie obawiac ze pobudzisz sasiadów ;-)

Robson86 - 18-01-2010, 20:51

Andre83 napisał/a:
czy dysponuje ktoś nagraniami (może być z komórki, byle dobry dźwięk) pracy silnika 1.3?

proponuje zajrzec do podforum regionalnego skad pochodzisz i zajerzenia na spot Mitsumaniakow. Bedziesz mogl wlasnymi uszami ze tak powiem uslyszec odglos silnika :)
Andre83 napisał/a:
czy przy spokojnym obchodzeniu się z gazem i obrotami Colcik z silnikiem 1.3 będzie w zimie "żarł"

w okolo 8-9 litrow powinienes sie zmiescic
Andre83 napisał/a:
czy klimatyzacja w Colcie CJ0 jest awaryjna i droga w obsłudze? Nigdy nie miałem auta z klimą, a Colcik musi ją mieć obowiązkowo, bo często robię dłuuuugie przeloty latem, po 700-800 km.

w kazdym samochodzie jesli jest zadbana to jest bezawaryjna, wszystko mozna zajechac nawet najbardziej bezawaryjna rzecz.
Andre83 napisał/a:
5) i w końcu - czy przyjmiecie do swojego zacnego grona nowego osobnika zauroczonego stylizacją Colcika CJ0 i chętnego do wtopienia się w tak liczną reprezentację Mitsumaniaków?

co tu duzo gadac, klimatyzuj sie i czuj sie jak u siebie :)
Pozdroo

Pexu - 18-01-2010, 21:17

Andre83 napisał/a:
2) czy przy spokojnym obchodzeniu się z gazem i obrotami Colcik z silnikiem 1.3 będzie w zimie "żarł" tak jak moja Fiesta, po 11-12 litrów na setkę? Do pracy mam 8 km w cyklu miejskim. Ciekawi mnie, czy 1.3 w Colcie dobrze i szybko osiąga właściwą temperaturę.

w mieście moja CeJotka spala mi 7-8l max na setkę. a nie jeżdzę jak emeryt ;)
podczas mrozów (takich konkretnych, poniżej -15) osiąga właściwą temperaturę po około 4km.
szczerze polecam Colcika :D

Andre83 - 18-01-2010, 21:43

Kurczę..... Już Was lubię ;-)

Jeśli jeszcze ktoś ma coś do dodania to będę bardzo uradowany!

Pozdrawiam serdecznie.

Arti_Ca0 - 18-01-2010, 22:00

ja mam juz drugiego colta, pierwszego mialem miesiac i nie zdazylem go moze do konca poznac (ca0), od maja mam cj0 naprawde zlego slowa nie powiem:) wszystko fajnie lekko chodzi, zawiozl mnie do szwecji i przywiozl nawet;) na bardzo dlugie trasy wg mnie nie fotele nie do konca wygodne ale wybaczam:) spalanie latem 6,5l mniej wiecej, zima troche wiecej zauwazam ale nie licze dokladnie:) moze z 7,5l. ma tez swoje kaprysy (ale to ma chyba zdecydowana wiekszosc) np nie zwijajace sie pasy:) ja tam kocham swojego colta;)
Robson86 - 18-01-2010, 22:10

Andre83 napisał/a:
Jeśli jeszcze ktoś ma coś do dodania to będę bardzo uradowany

proponuje troszeczke lektury na poczatek, po ktorej bedziesz duzo bardziej obeznany w sprawach CJO :)
Klik
Pozdroo

Marcin-Krak - 18-01-2010, 23:03

Andre83 napisał/a:
4) czy ktoś z Was Szanowni miał kiedyś Fofinkę i może się wypowiedzieć na temat przesiadki z jednego automobila na drugi?

2 razy od kolegi pożyczyłem. W sumie to ciężko porównać. Jak dla mnie nie znalazłbym w Fieście żadnego elementu na + ;)
Co<l>ciak był moim 1 samochodem - miałem go 5 lat - i nie żałuję że od niego zacząłem przygodę z motoryzacją ;)
Jak trafisz na zadbany egzemplarz, będziesz sobie pluł w brodę jak długo mogłeś jeździć Fiestą :D
Powodzenia.

Hugo - 18-01-2010, 23:12

robertdg napisał/a:
Co do głośnej pracy silnika przy Fiescie, regulowałes przy niej kiedys zawory
Niewiele to da. W wielkim skrócie w Fiestach tej generacji ładowano te same głowice do benzyny 1.1 i diesla 1.8, tylko świece zapłonowe zastępowano wtryskiwaczami (w wielkim skrócie). I niestety benzyny 1.1 tak już lubiły sobie klepać potwornie.
robertdg - 18-01-2010, 23:24

Hugo napisał/a:
Niewiele to da. W wielkim skrócie w Fiestach tej generacji ładowano te same głowice do benzyny 1.1 i diesla 1.8, tylko świece zapłonowe zastępowano wtryskiwaczami (w wielkim skrócie). I niestety benzyny 1.1 tak już lubiły sobie klepać potwornie.
:D :D :D no to się usmiałem, to sa całkowicie inne silniki, 1.8D z tego rocznika ma SOHC, natomiast budowa 1.1 jest dokladnie ta sama co 1.3, i sterowanie zaworów wygląda identycznie jak w silnikach 125P :D :D :D
Andre83 napisał/a:
Fiesty Mk3 '95


Tu masz głowice od 1.1

a tutaj od 1.8D


Ja nie widze zadnych podobienstw ;-)

Hugo - 19-01-2010, 15:29

Sorry. Pomyliło mi się coś :oops:
emzet - 19-01-2010, 19:03

Witaj Andre83!
Moim pierwszym autem była fiesta taka jak Twoja, ten sam rok i ten sam silnik (istny traktor). Po nie całym roku użytkowania przesiadłem się do colta CA0 :) Różnica jest kolosalna. Konstrukcja silnika fiesty jest wręcz "przedpotopowa" więc nie można go porównywać z silnikiem miśka :lol: Dla mnie fiesta względem colta nie ma żadnych zalet. W colcie silnik pracuje ciszej, auto lepiej się prowadzi i ma się wrażenie, że jedzie się autem o 2 klasy wyższym. Fotele są 100 razy lepsze :!: a o wyglądzie to już nawet nie wspomnę, bo fiesta MK3 przy kolcie to mega pokraka :twisted: Mimo, że moja fiesta była 2 lata młodsza od colta, to na jego tle sprawiała wrażenie auta z innej epoki. Zresztą jak sam wsiądziesz do CJ-tki i porównasz prace lewarka skrzyni biegów, z tym co się wyczynia w fieście ( ja na to mówiłem mieszanie w garnku bigosu :mrgreen: :P ) to sam się przekonasz o czym piszę. Pozdro.

Andre83 - 19-01-2010, 19:08

emzet napisał/a:
Witaj Andre83!
Moim pierwszym autem była fiesta taka jak Twoja, ten sam rok i ten sam silnik (istny traktor). Po nie całym roku użytkowania przesiadłem się do colta CA0 :) Różnica jest kolosalna. Konstrukcja silnika fiesty jest wręcz "przedpotopowa" więc nie można go porównywać z silnikiem miśka :lol: Dla mnie fiesta względem colta nie ma żadnych zalet. W colcie silnik pracuje ciszej, auto lepiej się prowadzi i ma się wrażenie, że jedzie się autem o 2 klasy wyższym. Fotele są 100 razy lepsze :!: a o wyglądzie to już nawet nie wspomnę, bo fiesta MK3 przy kolcie to mega pokraka :twisted: Mimo, że moja fiesta była 2 lata młodsza od colta, to na jego tle sprawiała wrażenie auta z innej epoki. Zresztą jak sam wsiądziesz do CJ-tki i porównasz prace lewarka skrzyni biegów, z tym co się wyczynia w fieście ( ja na to mówiłem mieszanie w garnku bigosu :mrgreen: :P ) to sam się przekonasz o czym piszę. Pozdro.


Serdeczne dzięki za informacje! Chyba już jestem na 200% przekonany :-)

Przeglądałem FAQ, do którego link podał jeden z kolegów (dzieki!), ale niestety niektóre tematy już nie istnieją. Nie znalazłem, a może przeoczyłem, jaki jest rozmiar seryjny opon do Colcika CJ0.
Muszę kupić do Fiesty nowe kapciochy, teraz mam 165/60/14. Jak będą nowe, to może uda się je potem przełożyć do Miśka? Hmmm.

emzet - 19-01-2010, 19:29

Andre83 napisał/a:
teraz mam 165/60/14

Wydaje mi się, że do miśka to będą za wąskie :| Jeżeli felga ma 14" to opona do colciaka powinna mieć 185/60. Nie wiem jak jest w CJ0 ale CA0 wychodziły z fabryki na 13" felgach (pomijając gti oraz opcje 1.6) a opona (tu mogę się mylić) to 175/70. Jedak rzadko się widuje colty na 13-kach, bo kiepsko to wygląda.

Pexu - 19-01-2010, 19:58

tak, CeJotki wychodziły na 175/70/13


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group