To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [1,8 GDI 98 r.] Dziwna praca silnika.

Siero19 - 24-01-2010, 00:30
Temat postu: [1,8 GDI 98 r.] Dziwna praca silnika.
Witam, panowie mam nastepujacy problem, ktory choc pozwala jezdzić autem jest bardzo denerwujący!

tzn, podczas jazdy moja cari czasem (głownie na zimnym silniku) szarpie i to znacznie, nastepnie gdy silnik juz ma normalna temperature i jadac przy stale i równo wciśniętym pedalem gazu odczuwalne co jakis czas jest chamowanie silnika, po jakims czasie sam przyspiesza (niezalezne od układu jezdni np z górki), czasem wydaje mi sie ze brakuje mocy. Dodam ze przepływomież powietrza i przepustnica wygladają na czyste, wymienione mam świece na irydowe, sprawne cewki, nowy filtr powietrza, filtr paliwa, olej i filtr oleju. Z uwagi na to ze cari ma juz spory przebieg a jest to 275000 km, slychac juz hydrauliczne popychacze, i oczywiscie chrubocze skrzynia na puszczonym sprzegle, no ale to rozumiem, lecze nie wiem niestety skad takie szarpanie.

Pozdrawiam

ciniak - 24-01-2010, 01:16

Też tak mam, ale bardzo rzadko. Zauważyłem, że największy wpływ na to ma paliwo, nie wiem jednak czy to jest główna przyczyna. Poszperaj trochę po forum w tematach związanych z GDI, pompą wysokiego ciśnienia, paliwa.
gigant87 - 24-01-2010, 11:19

1. Paliwo
2. Spróbuj wyczyścić filtr w pompie wysokiego ciśnienia.
Info tutaj, w pierwszym poście: http://forum.mitsumaniaki...hlight=b%B3%B1d

Robson86 - 24-01-2010, 13:49

Siero19 napisał/a:
podczas jazdy moja cari czasem (głownie na zimnym silniku) szarpie i to znacznie, nastepnie gdy silnik juz ma normalna temperature i jadac przy stale i równo wciśniętym pedalem gazu odczuwalne co jakis czas jest chamowanie silnika, po jakims czasie sam przyspiesza

Polecam przejscie na paliwo znanych koncernow 98. Dolozysz pare groszy wiecej a bedziesz mial spokoj z takimi sytuacjami.
Pozdroo

Siero19 - 25-01-2010, 10:39

I co i już, chociaz wiem ze nie mam silnika do wymiany :P no nic spróbuje zalejemy 98 do pełna :cry: poleci po kieszenii ale chociaz bede wiedzial czy to wina paliwa czy moze pompy dzieki wielkie za odpowiedz dam znac co dalej
luk.antoniak - 26-01-2010, 14:38

Witam,
mam identyczny problem. Mi mechanik powiedział, ze to uszkodzona pompa paliwa wysokiego ciśnienia - daje zbyt niskie i stąd się biorą wahania mocy w czasie jazdy (samochód sam szarpie) i wahania obrotów. Lepsze paliwo rzeczywiście trochę poprawia sytuację (ja leję BP 98 ultimate), ale jej nie rozwiązuje. Mechanik powiedział, że pompa wytrzyma od 1 do 6 miesięcy i dlatego szukam nowej do wymiany. Możecię jakąś polecić, a może macie do sprzedania?
Pozdrawiam wszystkich!

Robson86 - 26-01-2010, 15:00

Siero19 napisał/a:
równo wciśniętym pedalem gazu odczuwalne co jakis czas jest chamowanie silnika,

Siero19 napisał/a:
czasem wydaje mi sie ze brakuje mocy.

co do tych objawow to wydaje mi sie ze raczej niestety to nie wina juz paliwa...
Predzej juz faktycznie ta pompa.
Pozdroo

Siero19 - 26-01-2010, 23:21

Witam, zalalem na lotosie pb 98 i powiem ze przejechalem troche ponad 50 km i wydaje mi sie choc oczywiscie nie mam pewnosci, bo jeszcze musze pojezdzic, ze jest znacznie lepiej nawet powiem lepiej jest zaj* kompletnie nie ma zadnego szarpania itp. w dodatku kopniak jakby lepszy pod noga, i inna zupelnie reakcja na gaz, ale dodam jeszcze ze dolalem rowniez 1,3 buteleczki dodatku do paliwa do wyciagania wody z baku. no i jeszcze jedno, w ta przepiekna zime zaczela mi cari palic 10 l/100km, zalalem 98 i jazda po miescie, krutka 10 km trasa (ale caly czas 140) a na komputerze 7,7 l szybkie liczenie po zaokragleniach wyszlo ze:
100 km na pb 95 kosztowalo mnie 42,7 pln zalozenie ze pali 10 l/100km
100 km na pb 98 bedzie mnie kosztowalo 37,5 pln zalozenie ze palic bedzie 8l/100km
no i uwaga taka ze komputer jeszcze ani razu mi sie nie mylil, zawsze po tankowaniu sprawdzalem czy sie zgadza i uwaga sie zgadzalo :P no ale nie chwale dnia przed zachodem jak zaleje 3 bak i bedzie git to sie bede cieszyl ze to nie pompa :wink:

Robson86 - 27-01-2010, 13:08

Generalnie zeby poczuc jakiekolwiek efekty musisz przepalic z kilka zbiornikow wiec to co czujesz to pewnie czysta subiektywna sprawa. Generalnie ja tankuje 98 premium zeby nie miec problemow z pompami, sadza itd. Nasze silniki maja stopien sprezania 12,5 ...Producent przy takim sprezaniu powinien wrecz dac warunek tankowania 98 :)
Pozdroo

saphire - 27-01-2010, 13:13

Oktan nie ma znaczenia - jedynie czy ma dodatki rozpuszczające nagary czy nie. Na węgrzech jest np. paliwo OMV Carrera 95 z tym dodatkami i wcale nie trzeba zwykłej 98 w której ich nie ma - musi być z serii "wzbogacone paliwa ..."
Robson86 - 27-01-2010, 13:16

saphire napisał/a:
jedynie czy ma dodatki rozpuszczające nagary czy nie.

tak czy siak, do naszych silnikow powinnismy stosowac wylacznie takie paliwa. Wtedy byloby sporo mniej zazalen na forum.
Pozdroo



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group