Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1,8 GDI 98 r.] Dziwna praca silnika.
Autor Wiadomość
Siero19 
Forumowicz

Auto: Carimsa 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-01-2010, 00:30   [1,8 GDI 98 r.] Dziwna praca silnika.

Witam, panowie mam nastepujacy problem, ktory choc pozwala jezdzić autem jest bardzo denerwujący!

tzn, podczas jazdy moja cari czasem (głownie na zimnym silniku) szarpie i to znacznie, nastepnie gdy silnik juz ma normalna temperature i jadac przy stale i równo wciśniętym pedalem gazu odczuwalne co jakis czas jest chamowanie silnika, po jakims czasie sam przyspiesza (niezalezne od układu jezdni np z górki), czasem wydaje mi sie ze brakuje mocy. Dodam ze przepływomież powietrza i przepustnica wygladają na czyste, wymienione mam świece na irydowe, sprawne cewki, nowy filtr powietrza, filtr paliwa, olej i filtr oleju. Z uwagi na to ze cari ma juz spory przebieg a jest to 275000 km, slychac juz hydrauliczne popychacze, i oczywiscie chrubocze skrzynia na puszczonym sprzegle, no ale to rozumiem, lecze nie wiem niestety skad takie szarpanie.

Pozdrawiam
_________________
GDI? a to diesel??
 
 
ciniak 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 24-01-2010, 01:16   

Też tak mam, ale bardzo rzadko. Zauważyłem, że największy wpływ na to ma paliwo, nie wiem jednak czy to jest główna przyczyna. Poszperaj trochę po forum w tematach związanych z GDI, pompą wysokiego ciśnienia, paliwa.
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 24-01-2010, 11:19   

1. Paliwo
2. Spróbuj wyczyścić filtr w pompie wysokiego ciśnienia.
Info tutaj, w pierwszym poście: http://forum.mitsumaniaki...hlight=b%B3%B1d
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 24-01-2010, 13:49   

Siero19 napisał/a:
podczas jazdy moja cari czasem (głownie na zimnym silniku) szarpie i to znacznie, nastepnie gdy silnik juz ma normalna temperature i jadac przy stale i równo wciśniętym pedalem gazu odczuwalne co jakis czas jest chamowanie silnika, po jakims czasie sam przyspiesza

Polecam przejscie na paliwo znanych koncernow 98. Dolozysz pare groszy wiecej a bedziesz mial spokoj z takimi sytuacjami.
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Siero19 
Forumowicz

Auto: Carimsa 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-01-2010, 10:39   

I co i już, chociaz wiem ze nie mam silnika do wymiany :P no nic spróbuje zalejemy 98 do pełna :cry: poleci po kieszenii ale chociaz bede wiedzial czy to wina paliwa czy moze pompy dzieki wielkie za odpowiedz dam znac co dalej
_________________
GDI? a to diesel??
 
 
luk.antoniak 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-01-2010, 14:38   

Witam,
mam identyczny problem. Mi mechanik powiedział, ze to uszkodzona pompa paliwa wysokiego ciśnienia - daje zbyt niskie i stąd się biorą wahania mocy w czasie jazdy (samochód sam szarpie) i wahania obrotów. Lepsze paliwo rzeczywiście trochę poprawia sytuację (ja leję BP 98 ultimate), ale jej nie rozwiązuje. Mechanik powiedział, że pompa wytrzyma od 1 do 6 miesięcy i dlatego szukam nowej do wymiany. Możecię jakąś polecić, a może macie do sprzedania?
Pozdrawiam wszystkich!
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 26-01-2010, 15:00   

Siero19 napisał/a:
równo wciśniętym pedalem gazu odczuwalne co jakis czas jest chamowanie silnika,

Siero19 napisał/a:
czasem wydaje mi sie ze brakuje mocy.

co do tych objawow to wydaje mi sie ze raczej niestety to nie wina juz paliwa...
Predzej juz faktycznie ta pompa.
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Siero19 
Forumowicz

Auto: Carimsa 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-01-2010, 23:21   

Witam, zalalem na lotosie pb 98 i powiem ze przejechalem troche ponad 50 km i wydaje mi sie choc oczywiscie nie mam pewnosci, bo jeszcze musze pojezdzic, ze jest znacznie lepiej nawet powiem lepiej jest zaj* kompletnie nie ma zadnego szarpania itp. w dodatku kopniak jakby lepszy pod noga, i inna zupelnie reakcja na gaz, ale dodam jeszcze ze dolalem rowniez 1,3 buteleczki dodatku do paliwa do wyciagania wody z baku. no i jeszcze jedno, w ta przepiekna zime zaczela mi cari palic 10 l/100km, zalalem 98 i jazda po miescie, krutka 10 km trasa (ale caly czas 140) a na komputerze 7,7 l szybkie liczenie po zaokragleniach wyszlo ze:
100 km na pb 95 kosztowalo mnie 42,7 pln zalozenie ze pali 10 l/100km
100 km na pb 98 bedzie mnie kosztowalo 37,5 pln zalozenie ze palic bedzie 8l/100km
no i uwaga taka ze komputer jeszcze ani razu mi sie nie mylil, zawsze po tankowaniu sprawdzalem czy sie zgadza i uwaga sie zgadzalo :P no ale nie chwale dnia przed zachodem jak zaleje 3 bak i bedzie git to sie bede cieszyl ze to nie pompa :wink:
_________________
GDI? a to diesel??
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-01-2010, 13:08   

Generalnie zeby poczuc jakiekolwiek efekty musisz przepalic z kilka zbiornikow wiec to co czujesz to pewnie czysta subiektywna sprawa. Generalnie ja tankuje 98 premium zeby nie miec problemow z pompami, sadza itd. Nasze silniki maja stopien sprezania 12,5 ...Producent przy takim sprezaniu powinien wrecz dac warunek tankowania 98 :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 27-01-2010, 13:13   

Oktan nie ma znaczenia - jedynie czy ma dodatki rozpuszczające nagary czy nie. Na węgrzech jest np. paliwo OMV Carrera 95 z tym dodatkami i wcale nie trzeba zwykłej 98 w której ich nie ma - musi być z serii "wzbogacone paliwa ..."
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-01-2010, 13:16   

saphire napisał/a:
jedynie czy ma dodatki rozpuszczające nagary czy nie.

tak czy siak, do naszych silnikow powinnismy stosowac wylacznie takie paliwa. Wtedy byloby sporo mniej zazalen na forum.
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.