To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Ogólne - do użytkowników HP

snowrider22 - 24-01-2010, 11:12
Temat postu: do użytkowników HP
witam wszystkich

mam pytanie do kolegów, którzy użytkują nową elkę z silnikiem HP, a mianowicie chodzi mi o dźwięk pracy silnika...
zaobserwowałem w moim przypadku coś zastanawiającego, podczas pracy silnika i to w różnych sytuacjach przez pomruk przebija się czasami dziwny metaliczny dźwięk jakby "klepały zawory" w starym dieslu.
trochę to denerwujące i zastanawiam się czy tylko to moja wyobraźnia słuchowa, czy odosobniony przypadek moje wozu, a może ktoś z Was ma też podobne odsłuchy.

chętnie poznam Wasze odczucia...

pozdrawiam

namotore - 24-01-2010, 20:16

ja mam to samo, było o tym w kilku tematach, tyle że u mnie chip 122kW . W tych samochodach to normalne i raczej nieszkodliwe. Pozdrawiam
snowrider22 - 24-01-2010, 20:19

a badałeś na hamowni moc swojego HP?
przed i po chipie?

miczon - 24-01-2010, 20:47

snowrider22 napisał/a:
a badałeś na hamowni moc swojego HP?
przed i po chipie?

HP nie ma chip'a (boxa zewnętrznego), tylko zmapowany motor + zmodyfikowany wtrysk paliwa w stosunku do poprzednika.

tomekrvf - 24-01-2010, 20:53

miczon napisał/a:
tylko zmapowany motor + zmodyfikowany wtrysk paliwa w stosunku do poprzednika.

Zmienioną turbinę, tłoki, panewki, blok silnika, głowicę kolektor dolotowy i takie tam....

miczon - 24-01-2010, 21:29

tomekrvf napisał/a:
Zmienioną turbinę, tłoki, panewki, blok silnika, głowicę kolektor dolotowy i takie tam....

.... wydłużoną pakę, zmienione fotele, nagłośnienie, lusterka, dodatkowe poduszki, itd... tylko co to wnosi do tematu, poza informacją, że nie ma chip'a???????????

snowrider22 - 24-01-2010, 22:57

zaczynam mieć wrażenie, że jak na wiekszości forum tak i na tym niektóre wypowiedzi prowadzą zupełnie do nikąd.
tomekrvf - 25-01-2010, 00:29

miczon, jak już piszesz o zmianach w HP to pisz konkrety albo nic nie pisz żeby nie puszczać błędnych informacji w obieg.
Kibloo - 10-02-2010, 10:55

snowrider22, mam podejrzenie, że problem leży w regulacji zaworów, jeśli problem będzie narastał, to polecam sprawdzenie regulacji i ew. regulację- niestety wiąże się to ze sporymi kosztami (400-600 PLN). O ile wiem to również HP nie ma automatycznego kasowania luzów zaworowych. Zwróć uwagę na ten problem w ASO przy przeglądzie.


tomekrvf, twój post nic nowego nie wnosi, pytanie było nie o modyfikację silnika w HP, tylko o odgłos, miczon, napisał wystarczająco dużo, aby trzymać się tematu.
Jak masz ochotę, to napisz temat: modyfikacje HP w stosunku do eLi 2006+ i tyle.

nie lubię, ale muszę- to jest ostatnie ostrzeżenie- next będzie RB za offtop.

Howgh!

snowrider22 - 10-02-2010, 11:41

Kibloo napisał/a:
snowrider22, mam podejrzenie, że problem leży w regulacji zaworów, jeśli problem będzie narastał, to polecam sprawdzenie regulacji i ew. regulację- niestety wiąże się to ze sporymi kosztami (400-600 PLN). O ile wiem to również HP nie ma automatycznego kasowania luzów zaworowych. Zwróć uwagę na ten problem w ASO przy przeglądzie.


dzięki tez mi się tak wydawało, że to kwestia luzów w zaworach, ale walczę z nimi jeszcze w innej sprawie (pisałem już w dziale technicznym o tym) że kucyków mi trochę brakuje w silniku i już druga hamownia wykazuje znaczący deficyt. ale koleżka z MMC jest na jakimś zwolnieniu i nic nie mogę ruszyć z miejsca.

Anonymous - 18-02-2010, 11:14

Moja elka przejechala 1000km po regulacji luzow i tylko nieznacznie (a moze wogole) zmienil sie odglos "klepania". To to wystepuje głownie po przekroczeniu 3tys obrotow natomiast ponizej tej granicy pracuje jak normlany klekot. "Ten typ tak ma" :axe:
Anonymous - 18-02-2010, 19:09

bartek.s napisał/a:
to wystepuje głownie po przekroczeniu 3tys obrotow


bo pracuje już wtedy na pojedyńczym wtrysku

namotore - 19-02-2010, 06:59

jaceksu25 napisał/a:

bo pracuje już wtedy na pojedyńczym wtrysku

co to znaczy? :biggrin:

Anonymous - 19-02-2010, 07:47

namotore napisał/a:
co to znaczy?


do mniej więcej 3000obr/min wtrysk dzieli się na dawkę pilotującą ( micro-dawkę) i wtrysk główny
po przekroczeniu tych obrotów jest już pojedyńczy główny wtrysk - do tego dochodzi duży wzrost ciśnienia paliwa - stąd te dziwne odgłosy

namotore - 19-02-2010, 15:09

ok, dziekuje :) HP i wczesniejsza wersja tak samo rozumiem?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group