do użytkowników HP |
Autor |
Wiadomość |
snowrider22
Forumowicz
Auto: L200 HP 205KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 63 Skąd: k/Warszawy
|
Wysłany: 24-01-2010, 11:12 do użytkowników HP
|
|
|
witam wszystkich
mam pytanie do kolegów, którzy użytkują nową elkę z silnikiem HP, a mianowicie chodzi mi o dźwięk pracy silnika...
zaobserwowałem w moim przypadku coś zastanawiającego, podczas pracy silnika i to w różnych sytuacjach przez pomruk przebija się czasami dziwny metaliczny dźwięk jakby "klepały zawory" w starym dieslu.
trochę to denerwujące i zastanawiam się czy tylko to moja wyobraźnia słuchowa, czy odosobniony przypadek moje wozu, a może ktoś z Was ma też podobne odsłuchy.
chętnie poznam Wasze odczucia...
pozdrawiam |
|
|
|
 |
namotore
Mitsumaniak ach

Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 730 Skąd: EL
|
Wysłany: 24-01-2010, 20:16
|
|
|
ja mam to samo, było o tym w kilku tematach, tyle że u mnie chip 122kW . W tych samochodach to normalne i raczej nieszkodliwe. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
snowrider22
Forumowicz
Auto: L200 HP 205KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 63 Skąd: k/Warszawy
|
Wysłany: 24-01-2010, 20:19
|
|
|
a badałeś na hamowni moc swojego HP?
przed i po chipie? |
|
|
|
 |
miczon
Mitsumaniak

Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-01-2010, 20:47
|
|
|
snowrider22 napisał/a: | a badałeś na hamowni moc swojego HP?
przed i po chipie? |
HP nie ma chip'a (boxa zewnętrznego), tylko zmapowany motor + zmodyfikowany wtrysk paliwa w stosunku do poprzednika. |
_________________
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-01-2010, 20:53
|
|
|
miczon napisał/a: | tylko zmapowany motor + zmodyfikowany wtrysk paliwa w stosunku do poprzednika. |
Zmienioną turbinę, tłoki, panewki, blok silnika, głowicę kolektor dolotowy i takie tam.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
miczon
Mitsumaniak

Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-01-2010, 21:29
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Zmienioną turbinę, tłoki, panewki, blok silnika, głowicę kolektor dolotowy i takie tam.... |
.... wydłużoną pakę, zmienione fotele, nagłośnienie, lusterka, dodatkowe poduszki, itd... tylko co to wnosi do tematu, poza informacją, że nie ma chip'a??????????? |
_________________
 |
|
|
|
 |
snowrider22
Forumowicz
Auto: L200 HP 205KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 63 Skąd: k/Warszawy
|
Wysłany: 24-01-2010, 22:57
|
|
|
zaczynam mieć wrażenie, że jak na wiekszości forum tak i na tym niektóre wypowiedzi prowadzą zupełnie do nikąd. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-01-2010, 00:29
|
|
|
miczon, jak już piszesz o zmianach w HP to pisz konkrety albo nic nie pisz żeby nie puszczać błędnych informacji w obieg. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10-02-2010, 10:55
|
|
|
snowrider22, mam podejrzenie, że problem leży w regulacji zaworów, jeśli problem będzie narastał, to polecam sprawdzenie regulacji i ew. regulację- niestety wiąże się to ze sporymi kosztami (400-600 PLN). O ile wiem to również HP nie ma automatycznego kasowania luzów zaworowych. Zwróć uwagę na ten problem w ASO przy przeglądzie.
tomekrvf, twój post nic nowego nie wnosi, pytanie było nie o modyfikację silnika w HP, tylko o odgłos, miczon, napisał wystarczająco dużo, aby trzymać się tematu.
Jak masz ochotę, to napisz temat: modyfikacje HP w stosunku do eLi 2006+ i tyle.
nie lubię, ale muszę- to jest ostatnie ostrzeżenie- next będzie RB za offtop.
Howgh! |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
snowrider22
Forumowicz
Auto: L200 HP 205KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 63 Skąd: k/Warszawy
|
Wysłany: 10-02-2010, 11:41
|
|
|
Kibloo napisał/a: | snowrider22, mam podejrzenie, że problem leży w regulacji zaworów, jeśli problem będzie narastał, to polecam sprawdzenie regulacji i ew. regulację- niestety wiąże się to ze sporymi kosztami (400-600 PLN). O ile wiem to również HP nie ma automatycznego kasowania luzów zaworowych. Zwróć uwagę na ten problem w ASO przy przeglądzie. |
dzięki tez mi się tak wydawało, że to kwestia luzów w zaworach, ale walczę z nimi jeszcze w innej sprawie (pisałem już w dziale technicznym o tym) że kucyków mi trochę brakuje w silniku i już druga hamownia wykazuje znaczący deficyt. ale koleżka z MMC jest na jakimś zwolnieniu i nic nie mogę ruszyć z miejsca. |
|
|
|
 |
bartek.s [Usunięty]
|
Wysłany: 18-02-2010, 11:14
|
|
|
Moja elka przejechala 1000km po regulacji luzow i tylko nieznacznie (a moze wogole) zmienil sie odglos "klepania". To to wystepuje głownie po przekroczeniu 3tys obrotow natomiast ponizej tej granicy pracuje jak normlany klekot. "Ten typ tak ma" |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-02-2010, 19:09
|
|
|
bartek.s napisał/a: | to wystepuje głownie po przekroczeniu 3tys obrotow |
bo pracuje już wtedy na pojedyńczym wtrysku |
|
|
|
 |
namotore
Mitsumaniak ach

Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 730 Skąd: EL
|
Wysłany: 19-02-2010, 06:59
|
|
|
jaceksu25 napisał/a: |
bo pracuje już wtedy na pojedyńczym wtrysku |
co to znaczy? |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-02-2010, 07:47
|
|
|
namotore napisał/a: | co to znaczy? |
do mniej więcej 3000obr/min wtrysk dzieli się na dawkę pilotującą ( micro-dawkę) i wtrysk główny
po przekroczeniu tych obrotów jest już pojedyńczy główny wtrysk - do tego dochodzi duży wzrost ciśnienia paliwa - stąd te dziwne odgłosy |
|
|
|
 |
namotore
Mitsumaniak ach

Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 730 Skąd: EL
|
Wysłany: 19-02-2010, 15:09
|
|
|
ok, dziekuje HP i wczesniejsza wersja tak samo rozumiem? |
|
|
|
 |
|