Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
do użytkowników HP
Autor Wiadomość
snowrider22 
Forumowicz

Auto: L200 HP 205KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 63
Skąd: k/Warszawy
Wysłany: 24-01-2010, 11:12   do użytkowników HP

witam wszystkich

mam pytanie do kolegów, którzy użytkują nową elkę z silnikiem HP, a mianowicie chodzi mi o dźwięk pracy silnika...
zaobserwowałem w moim przypadku coś zastanawiającego, podczas pracy silnika i to w różnych sytuacjach przez pomruk przebija się czasami dziwny metaliczny dźwięk jakby "klepały zawory" w starym dieslu.
trochę to denerwujące i zastanawiam się czy tylko to moja wyobraźnia słuchowa, czy odosobniony przypadek moje wozu, a może ktoś z Was ma też podobne odsłuchy.

chętnie poznam Wasze odczucia...

pozdrawiam
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 24-01-2010, 20:16   

ja mam to samo, było o tym w kilku tematach, tyle że u mnie chip 122kW . W tych samochodach to normalne i raczej nieszkodliwe. Pozdrawiam
 
 
snowrider22 
Forumowicz

Auto: L200 HP 205KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 63
Skąd: k/Warszawy
Wysłany: 24-01-2010, 20:19   

a badałeś na hamowni moc swojego HP?
przed i po chipie?
 
 
miczon 
Mitsumaniak


Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-01-2010, 20:47   

snowrider22 napisał/a:
a badałeś na hamowni moc swojego HP?
przed i po chipie?

HP nie ma chip'a (boxa zewnętrznego), tylko zmapowany motor + zmodyfikowany wtrysk paliwa w stosunku do poprzednika.
_________________

 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-01-2010, 20:53   

miczon napisał/a:
tylko zmapowany motor + zmodyfikowany wtrysk paliwa w stosunku do poprzednika.

Zmienioną turbinę, tłoki, panewki, blok silnika, głowicę kolektor dolotowy i takie tam....
_________________

 
 
miczon 
Mitsumaniak


Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-01-2010, 21:29   

tomekrvf napisał/a:
Zmienioną turbinę, tłoki, panewki, blok silnika, głowicę kolektor dolotowy i takie tam....

.... wydłużoną pakę, zmienione fotele, nagłośnienie, lusterka, dodatkowe poduszki, itd... tylko co to wnosi do tematu, poza informacją, że nie ma chip'a???????????
_________________

 
 
snowrider22 
Forumowicz

Auto: L200 HP 205KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 63
Skąd: k/Warszawy
Wysłany: 24-01-2010, 22:57   

zaczynam mieć wrażenie, że jak na wiekszości forum tak i na tym niektóre wypowiedzi prowadzą zupełnie do nikąd.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-01-2010, 00:29   

miczon, jak już piszesz o zmianach w HP to pisz konkrety albo nic nie pisz żeby nie puszczać błędnych informacji w obieg.
_________________

 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10-02-2010, 10:55   

snowrider22, mam podejrzenie, że problem leży w regulacji zaworów, jeśli problem będzie narastał, to polecam sprawdzenie regulacji i ew. regulację- niestety wiąże się to ze sporymi kosztami (400-600 PLN). O ile wiem to również HP nie ma automatycznego kasowania luzów zaworowych. Zwróć uwagę na ten problem w ASO przy przeglądzie.


tomekrvf, twój post nic nowego nie wnosi, pytanie było nie o modyfikację silnika w HP, tylko o odgłos, miczon, napisał wystarczająco dużo, aby trzymać się tematu.
Jak masz ochotę, to napisz temat: modyfikacje HP w stosunku do eLi 2006+ i tyle.

nie lubię, ale muszę- to jest ostatnie ostrzeżenie- next będzie RB za offtop.

Howgh!
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
snowrider22 
Forumowicz

Auto: L200 HP 205KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 63
Skąd: k/Warszawy
Wysłany: 10-02-2010, 11:41   

Kibloo napisał/a:
snowrider22, mam podejrzenie, że problem leży w regulacji zaworów, jeśli problem będzie narastał, to polecam sprawdzenie regulacji i ew. regulację- niestety wiąże się to ze sporymi kosztami (400-600 PLN). O ile wiem to również HP nie ma automatycznego kasowania luzów zaworowych. Zwróć uwagę na ten problem w ASO przy przeglądzie.


dzięki tez mi się tak wydawało, że to kwestia luzów w zaworach, ale walczę z nimi jeszcze w innej sprawie (pisałem już w dziale technicznym o tym) że kucyków mi trochę brakuje w silniku i już druga hamownia wykazuje znaczący deficyt. ale koleżka z MMC jest na jakimś zwolnieniu i nic nie mogę ruszyć z miejsca.
 
 
bartek.s
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2010, 11:14   

Moja elka przejechala 1000km po regulacji luzow i tylko nieznacznie (a moze wogole) zmienil sie odglos "klepania". To to wystepuje głownie po przekroczeniu 3tys obrotow natomiast ponizej tej granicy pracuje jak normlany klekot. "Ten typ tak ma" :axe:
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 18-02-2010, 19:09   

bartek.s napisał/a:
to wystepuje głownie po przekroczeniu 3tys obrotow


bo pracuje już wtedy na pojedyńczym wtrysku
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 19-02-2010, 06:59   

jaceksu25 napisał/a:

bo pracuje już wtedy na pojedyńczym wtrysku

co to znaczy? :biggrin:
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 19-02-2010, 07:47   

namotore napisał/a:
co to znaczy?


do mniej więcej 3000obr/min wtrysk dzieli się na dawkę pilotującą ( micro-dawkę) i wtrysk główny
po przekroczeniu tych obrotów jest już pojedyńczy główny wtrysk - do tego dochodzi duży wzrost ciśnienia paliwa - stąd te dziwne odgłosy
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 19-02-2010, 15:09   

ok, dziekuje :) HP i wczesniejsza wersja tak samo rozumiem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.