Problemy techniczne - CASTROL GTX3 PROTECTION vs HIGH MILEAGE ? Zmieniac czy nie?
Artii - 16-04-2005, 16:18 Temat postu: CASTROL GTX3 PROTECTION vs HIGH MILEAGE ? Zmieniac czy nie? 1. Czy jest sens?
2. Czy sa jakies przeciwwskazania zmiany oleju z
CASTROL GTX 3 Protection na CASTROL GTX 3 High Mileage.
3. Dlaczego jest roznica ok 10 zl na litrze miedzy tymi olejami?
4. Czy jest szansa na to ze zmniejszy sie spalanie oleju jesli jest ono spowodowane uszczelniaczami zaworowymi? (najprawdopodobniej bo kompresja podobno dobra, wycieki chyba juz zlikwidowane?
5. Stan oleju sprawdzac 30min od ostatniej przejazdzki czy dopiero na nastepny dzien?
Jackie - 16-04-2005, 19:17
Ojć, dużo tak na raz. Ale:
1. Zależy od przebiegu samochodu.
2. Nie.
3. No napewno nie jest to różnica technologii produkcji oleju Marketing.
4. Nie, chyba że nalejesz (napakujesz) Towotu. Uszczelniacze należy zrobić.
5. W zasadzie do pomiaru wystarczy kilka minut po wyłączeniu silnika.
Mam nadzieję, że nie namieszałem...
Pozdrawiam
Hubeeert - 16-04-2005, 20:13
1. sens - to zależy co dla Ciebie jest sensowne Artii. pytanie nie dość że nieprecyzyjne to jeszcze tendencyjno-podburzajace (ale się czepiam )
2. Nie ma wg producenta. High Mileage jest do autek starszych z duzym przebiegiem zużytym silnikiem itd itd. Twój chyba jeszcze nie narzeka na kondycje typu sprężanie cisnienie oleju tylko na cieknące uszczelnienia. Otóż choćby nie wiem jaki olej zalać c*****e uszczelnienie i tak sie puści i lepiej je zmienić niż myć silnik zamieniać olej na inny i wycierać olej z podjazdu/chodnika. Nie mówiąc o tym że na dłuższą metę taniej.
3. Zapytaj producenta ale podejżewam że High Mileage ma mniej dodatków myjących jest gęstszy (gorszy) więc dlatego jest tańszy.
4. Prawdopodobieństwo jest ale małe nawet bardzo małe powiedziałbym że i tak musisz je zmienić. Zmień je Artii zamiast zmieniać olej na gorszy.
5 Co najmniej 30 minut ale jak jestes cierpliwy to poczekaj do jutra.
Bartek - 16-04-2005, 21:05
Jackie napisał/a: |
4. Nie, chyba że nalejesz (napakujesz) Towotu.
|
Nie podpuszczaj zalanie przez tescia oleju od Stara do Galanta 1.8 TD - wkoncu tez diesel skonczylo sie koncem silnika w jakies 2000 km. W zimie rzeczony olej mial konsystencje jogurtu dobrej marki, a i tak lal sie po silniku...... Ale coz ostrzegalem, nie chcial sluchac, to sprzedal Galanta, dolozyl 100 zl i kupil kosiarke do trawy
Artii - 16-04-2005, 21:42
Jackie napisał/a: |
1. Zależy od przebiegu samochodu.
|
Przebieg 238000km. Raczej nie krecony, ale 100% pewnosci nie mam.
Jackie napisał/a: |
3. No napewno nie jest to różnica technologii produkcji oleju Marketing. |
Protection ma Klase jakości: API SJ/xx
High Milleage ma chyba (znalazlem na jakiejs stronce bo na stronie castrola nie ma): API SG/xx
Z tego co wyczytalem im wyzsza litera po S tym lepiej.
Różnica wiec jest. Tylko czy duza?
Hubeeert napisał/a: |
4. Prawdopodobieństwo jest ale małe nawet bardzo małe powiedziałbym że i tak musisz je zmienić. Zmień je Artii zamiast zmieniać olej na gorszy.
|
Pomysle nad tym, jednak na obecna chwile wydaje mi sie to nie racjonalne wydawac 500zl na uszczelniacze i wymiane skoro i tak nie bede mial pewnosci ze nie bedzie bral sladowych ilosci (moze za jakis czas zmienie zdanie).
BartekMKP napisał/a: | kupil kosiarke do trawy |
Kosiarke juz mam .
Anonymous - 18-04-2005, 11:52
high milleage ma klasę SL i to jeden z najlepszych [o ile nie najlepszy] olejów mineralnych na rynku.
a SG to ma zwykły Castrol za 39,90 za 5 litrów [w realu]
Artii - 22-04-2005, 18:46
shovel napisał/a: | high milleage ma klasę SL i to jeden z najlepszych [o ile nie najlepszy] olejów mineralnych na rynku.
a SG to ma zwykły Castrol za 39,90 za 5 litrów [w realu] |
Mozesz dac jakiegos linka gdzie to wyczytales.
Jesli tak to oznacza to iz High Milleage jest lepszy od Protection.
Artii - 06-05-2005, 15:20
Sprawdzilem dzis i Castrol High Milleage ma parametry API SL/CF ACEA A3/B3, MB 229.1 , natomiast Protection ma API SJ/CF ACEA A2/B2, MB 229.1
Co oznacza A2/B2 oraz A3/B3?
Ngdzie nie znalazlem ze High milleage jest olejem mineralnym. Przeczytalem wszystko co jest na opakowaniu. Zapomnieli?
Wg w/w danych High milleage jest duzo lepszy a mimo to nie polecacie zmiany dlaczego?
Hubeeert - 06-05-2005, 15:24
Bo szkoda Twoich pieniędzy na olej gdy uszczelniacze są i tak do wymiany.
Artii - 06-05-2005, 15:35
Hubeert a powiedz mi jeszcze (bo chyba sie zdecyduje na te uszczelniacze) jak i gdzie moge sprawdzic czy to na 100% jest ich wina. Bo jak sie okarze ze po ich wymianie za trzeba jeszcze wymienic pol silnika to ja juz wole jeszcze pojezdzic troche tak jak jest .
Znajomy mechanik rok temu mi sprawdzal cisnienie. Wykrecil wszystkie swiece i wkladal po kolei w ich miejsce jakis przyzad, a ja krecilem rozrusznikiem. Podczas krecenia mialem mies wcisniete sprzeglo.
Pomiary mialem takie 1,25; 1,12; 1,12; 1,22 niestety nie wiem w jakich jednostkach ani nic konkretnego bo widzialem ze ten kolo sam nie bardzo wiedzail. Powiedzial tylko ze jest ok. Jednak on raczej z japoncami nigdy nic wspolnego nie mial.
Hubeeert - 06-05-2005, 15:38
Bo:
1. Jeździsz na gazie a gaz ma wyższą temperaturę spalania coprzyspiesza zgon uszczelniaczy
2. kompresja jest ok
3. wycieki juz zlikwidowałeś
Jak dla mnie przykład książkowy zwłaszcza przy Twoim przebiegu.
Artii - 06-05-2005, 15:46
Wlasnie zrobilem juz ponad 1000km i jest sucho.
Nie wiem dlaczego te ubytki wzrosly mi tak nagle. Teraz po przejechaniu ok 100km widze ubytek ok 2mm na bagnecie. Jeszcze robie pomiary ale to sie juz chyba za bardzo nie zmieni.
ps. Na gazie zrobilem niecale 40tkm. Wiec to chyba nie tak duzo.
ROMEL - 07-05-2005, 22:02
No to może być nawet baaardzo duużo!!! zależy od tego jak masz to wszysko gazowe poregulowane....
Na pewno dla lekko biednawych wiekiem i przebiegiem uszczelniaczy założenie gazu i zrobienie na nim 40tkm wykończy je dokumentnie i wtedy tylko wymiana na nowe - a nie kombinacje z olejem...
Pozdro
Artii - 08-05-2005, 09:43
Powiedzcie mi jeszcze czy przy wymianie tych uszczelniaczy rozrzad trzeba zdejmowac. (nie znam sie na tym ) ). Bo jak tak tzn ze trzeba kupowac nowy?
Jesli chodzi o ustawienie LPG to bylo wszystko ustawiane zawsze na czas wg ksiazeczki serwisowej. Wiec to taczej nie to.
Chociaz ostatnio tankuje na shellu i przy oszczednej jeddzie 80-120 pali mi ok 8l/100km gazu. Jak sadzicie moze mam za uboga mieszanke albo cos? Srednio tak w miescie lub jak jade szybciej to pali ok 10l.
Romel kiedys pisales ze kupiles uszczelniacze (jakies nie pamietam) po 6 zl i wytrzymaly 60tkm. U mnie na LPG wytrzyma ze 40tkm?
No chyba ze ma ktos do zalatwienia jakies ori troche taniej? Chetnie bym kupil.
kochajj - 08-05-2005, 10:47
rozrzad trzeba rozpinać... ale mozna zrobić to bez sciagania głowicy... tylko trzeba miec specjalne podpieraki albo sprezonym powietrzem podtrzymać zawory...
|
|
|