CASTROL GTX3 PROTECTION vs HIGH MILEAGE ? Zmieniac czy nie? |
Autor |
Wiadomość |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 16-04-2005, 16:18 CASTROL GTX3 PROTECTION vs HIGH MILEAGE ? Zmieniac czy nie?
|
|
|
1. Czy jest sens?
2. Czy sa jakies przeciwwskazania zmiany oleju z
CASTROL GTX 3 Protection na CASTROL GTX 3 High Mileage.
3. Dlaczego jest roznica ok 10 zl na litrze miedzy tymi olejami?
4. Czy jest szansa na to ze zmniejszy sie spalanie oleju jesli jest ono spowodowane uszczelniaczami zaworowymi? (najprawdopodobniej bo kompresja podobno dobra, wycieki chyba juz zlikwidowane?
5. Stan oleju sprawdzac 30min od ostatniej przejazdzki czy dopiero na nastepny dzien? |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 16-04-2005, 19:17
|
|
|
Ojć, dużo tak na raz. Ale:
1. Zależy od przebiegu samochodu.
2. Nie.
3. No napewno nie jest to różnica technologii produkcji oleju Marketing.
4. Nie, chyba że nalejesz (napakujesz) Towotu. Uszczelniacze należy zrobić.
5. W zasadzie do pomiaru wystarczy kilka minut po wyłączeniu silnika.
Mam nadzieję, że nie namieszałem...
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-04-2005, 20:13
|
|
|
1. sens - to zależy co dla Ciebie jest sensowne Artii. pytanie nie dość że nieprecyzyjne to jeszcze tendencyjno-podburzajace (ale się czepiam )
2. Nie ma wg producenta. High Mileage jest do autek starszych z duzym przebiegiem zużytym silnikiem itd itd. Twój chyba jeszcze nie narzeka na kondycje typu sprężanie cisnienie oleju tylko na cieknące uszczelnienia. Otóż choćby nie wiem jaki olej zalać c*****e uszczelnienie i tak sie puści i lepiej je zmienić niż myć silnik zamieniać olej na inny i wycierać olej z podjazdu/chodnika. Nie mówiąc o tym że na dłuższą metę taniej.
3. Zapytaj producenta ale podejżewam że High Mileage ma mniej dodatków myjących jest gęstszy (gorszy) więc dlatego jest tańszy.
4. Prawdopodobieństwo jest ale małe nawet bardzo małe powiedziałbym że i tak musisz je zmienić. Zmień je Artii zamiast zmieniać olej na gorszy.
5 Co najmniej 30 minut ale jak jestes cierpliwy to poczekaj do jutra. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 16-04-2005, 21:05
|
|
|
Jackie napisał/a: |
4. Nie, chyba że nalejesz (napakujesz) Towotu.
|
Nie podpuszczaj zalanie przez tescia oleju od Stara do Galanta 1.8 TD - wkoncu tez diesel skonczylo sie koncem silnika w jakies 2000 km. W zimie rzeczony olej mial konsystencje jogurtu dobrej marki, a i tak lal sie po silniku...... Ale coz ostrzegalem, nie chcial sluchac, to sprzedal Galanta, dolozyl 100 zl i kupil kosiarke do trawy |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 16-04-2005, 21:42
|
|
|
Jackie napisał/a: |
1. Zależy od przebiegu samochodu.
|
Przebieg 238000km. Raczej nie krecony, ale 100% pewnosci nie mam.
Jackie napisał/a: |
3. No napewno nie jest to różnica technologii produkcji oleju Marketing. |
Protection ma Klase jakości: API SJ/xx
High Milleage ma chyba (znalazlem na jakiejs stronce bo na stronie castrola nie ma): API SG/xx
Z tego co wyczytalem im wyzsza litera po S tym lepiej.
Różnica wiec jest. Tylko czy duza?
Hubeeert napisał/a: |
4. Prawdopodobieństwo jest ale małe nawet bardzo małe powiedziałbym że i tak musisz je zmienić. Zmień je Artii zamiast zmieniać olej na gorszy.
|
Pomysle nad tym, jednak na obecna chwile wydaje mi sie to nie racjonalne wydawac 500zl na uszczelniacze i wymiane skoro i tak nie bede mial pewnosci ze nie bedzie bral sladowych ilosci (moze za jakis czas zmienie zdanie).
BartekMKP napisał/a: | kupil kosiarke do trawy |
Kosiarke juz mam . |
|
|
|
 |
shovel [Usunięty]
|
Wysłany: 18-04-2005, 11:52
|
|
|
high milleage ma klasę SL i to jeden z najlepszych [o ile nie najlepszy] olejów mineralnych na rynku.
a SG to ma zwykły Castrol za 39,90 za 5 litrów [w realu] |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 22-04-2005, 18:46
|
|
|
shovel napisał/a: | high milleage ma klasę SL i to jeden z najlepszych [o ile nie najlepszy] olejów mineralnych na rynku.
a SG to ma zwykły Castrol za 39,90 za 5 litrów [w realu] |
Mozesz dac jakiegos linka gdzie to wyczytales.
Jesli tak to oznacza to iz High Milleage jest lepszy od Protection. |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 06-05-2005, 15:20
|
|
|
Sprawdzilem dzis i Castrol High Milleage ma parametry API SL/CF ACEA A3/B3, MB 229.1 , natomiast Protection ma API SJ/CF ACEA A2/B2, MB 229.1
Co oznacza A2/B2 oraz A3/B3?
Ngdzie nie znalazlem ze High milleage jest olejem mineralnym. Przeczytalem wszystko co jest na opakowaniu. Zapomnieli?
Wg w/w danych High milleage jest duzo lepszy a mimo to nie polecacie zmiany dlaczego? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-05-2005, 15:24
|
|
|
Bo szkoda Twoich pieniędzy na olej gdy uszczelniacze są i tak do wymiany. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 06-05-2005, 15:35
|
|
|
Hubeert a powiedz mi jeszcze (bo chyba sie zdecyduje na te uszczelniacze) jak i gdzie moge sprawdzic czy to na 100% jest ich wina. Bo jak sie okarze ze po ich wymianie za trzeba jeszcze wymienic pol silnika to ja juz wole jeszcze pojezdzic troche tak jak jest .
Znajomy mechanik rok temu mi sprawdzal cisnienie. Wykrecil wszystkie swiece i wkladal po kolei w ich miejsce jakis przyzad, a ja krecilem rozrusznikiem. Podczas krecenia mialem mies wcisniete sprzeglo.
Pomiary mialem takie 1,25; 1,12; 1,12; 1,22 niestety nie wiem w jakich jednostkach ani nic konkretnego bo widzialem ze ten kolo sam nie bardzo wiedzail. Powiedzial tylko ze jest ok. Jednak on raczej z japoncami nigdy nic wspolnego nie mial. |
Ostatnio zmieniony przez Artii 06-05-2005, 15:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-05-2005, 15:38
|
|
|
Bo:
1. Jeździsz na gazie a gaz ma wyższą temperaturę spalania coprzyspiesza zgon uszczelniaczy
2. kompresja jest ok
3. wycieki juz zlikwidowałeś
Jak dla mnie przykład książkowy zwłaszcza przy Twoim przebiegu. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 06-05-2005, 15:46
|
|
|
Wlasnie zrobilem juz ponad 1000km i jest sucho.
Nie wiem dlaczego te ubytki wzrosly mi tak nagle. Teraz po przejechaniu ok 100km widze ubytek ok 2mm na bagnecie. Jeszcze robie pomiary ale to sie juz chyba za bardzo nie zmieni.
ps. Na gazie zrobilem niecale 40tkm. Wiec to chyba nie tak duzo. |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 07-05-2005, 22:02
|
|
|
No to może być nawet baaardzo duużo!!! zależy od tego jak masz to wszysko gazowe poregulowane....
Na pewno dla lekko biednawych wiekiem i przebiegiem uszczelniaczy założenie gazu i zrobienie na nim 40tkm wykończy je dokumentnie i wtedy tylko wymiana na nowe - a nie kombinacje z olejem...
Pozdro |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 08-05-2005, 09:43
|
|
|
Powiedzcie mi jeszcze czy przy wymianie tych uszczelniaczy rozrzad trzeba zdejmowac. (nie znam sie na tym ) ). Bo jak tak tzn ze trzeba kupowac nowy?
Jesli chodzi o ustawienie LPG to bylo wszystko ustawiane zawsze na czas wg ksiazeczki serwisowej. Wiec to taczej nie to.
Chociaz ostatnio tankuje na shellu i przy oszczednej jeddzie 80-120 pali mi ok 8l/100km gazu. Jak sadzicie moze mam za uboga mieszanke albo cos? Srednio tak w miescie lub jak jade szybciej to pali ok 10l.
Romel kiedys pisales ze kupiles uszczelniacze (jakies nie pamietam) po 6 zl i wytrzymaly 60tkm. U mnie na LPG wytrzyma ze 40tkm?
No chyba ze ma ktos do zalatwienia jakies ori troche taniej? Chetnie bym kupil. |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 08-05-2005, 10:47
|
|
|
rozrzad trzeba rozpinać... ale mozna zrobić to bez sciagania głowicy... tylko trzeba miec specjalne podpieraki albo sprezonym powietrzem podtrzymać zawory... |
|
|
|
 |
|