Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Własnie kupilem 2001 r. i mam pare pytan tech
malpik_1 - 26-01-2010, 21:04 Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Własnie kupilem 2001 r. i mam pare pytan tech Witam własnie stalem sie posiadaczem Carismy 1.9 di-d z 2001 roku. samochod zostal sprowadzony z Holandii i jest to moj pierwszy samochod w zyciu i mam pare pytan dotyczacych tego pojazdu. mianowicie zaobserwowalem pare rzeczy ktore nie daja mi spokoju. mam troszke pojecia o samochodach wiec chcialbym wiedziec czy:
1. jaka powinna byc temperatura silnika ? bo u mnie wskazowka ledwo co sie podnosi. w sumie podniosla sie dopiero tyci tyci po przejechaniu 100 km. (termostat czy co??)
2. dzis zaobserwowalem po tym jak podnioslem maske i odpalilem samochod ze wentylator na chlodnicy od razu sie wlaczyl?? co to moze byc?? to normalny objaw bo mi sie wydaje ze powinien sie wlaczyc dopiero jak osiagnie odpowiednia temperature?? aaaa klima nie byla wlaczona
3. przy pelnym skrecie kół cos wyje jak by pompa od wspomagania???
4. od strony pasazera jak otwiera się drzwi to nie wlacza sie swiatlo w kokpicie??
5 nie wiem czy to mroz czy nie ale nie dzialaja spryskiwacze wycieraczek przod i tyl nieslychac nawet zeby silniczki chodzily moze jakis przekaznik bo watpie zeby dwie pompy naraz padly. w sumie moze i padly w jakims czasie ale nie wiem bo mam go trzy dni
to chyba tyle jak narazie mam nadzieje ze sie nie wkopalem w jakiegos zloma
pozdrawiam
gulgulq - 26-01-2010, 21:13
ad 1 - termostat do wymiany
ad 2 - ...
ad 3 - może płynu brak, trza popatrzeć
ad 4 - krańcówka do wymiany
ad 5 - może letni płyn bo w Holandii obecnie maja +5
miejmy nadzieje że będzie długo służył
pawelsonx - 26-01-2010, 21:16
1 termostat
2 stycznik na chłodnicy
3 może pasek
4 krańcówka stycznik nie ma masy
5 bezpiecznik lub plyn zamarzł
robertdg - 26-01-2010, 21:40
1. do wymiany termostat,
2. prawdopodobnie zwarty czujnik temperatury - do wymiany
3. prawdopodobnie pasek za słabo naciągniety i się ślizga, ewentualnie sprawdzić poziom płynu w układzie wspomagania
4. krańcówke otwartych drzwi wykręć, a następnie rozbierz na drobne elementy, wyczyść, użyj preparatu do styków i poskładaj
5. spalony bezpiecznik, lub spalona pompka, bądź zamarznieta pompka, wylać to co jest w zbiorniczku, sprawdzić bezpiecznik, pompke, zalać płynem zimowym, albo koncentratem
Matejko - 27-01-2010, 12:50
malpik_1 napisał/a: | watpie zeby dwie pompy naraz padly. |
mogla pol roku temu pasc tylna a miesiac temu przednia i nie ma co watpic:) poczekaj na dodatnie temperatury, albo wstaw gdzies do cieplego garazu i zobacz co sie wtedy stanie, jak plyn sie rozpusci, a nadal nie bedzie slychac pompki no to wiesz co do wymiany
malpik_1 napisał/a: | 3. przy pelnym skrecie kół cos wyje jak by pompa od wspomagania???
|
jak skrecisz kola na max w lewo lub prawo i trzymasz kierownice silnie dokrecona w dana strone, to normalne ze pompa wyje, jak odpuscisz na kierownicy z 5cm to nadal wyje?
malpik_1 - 30-01-2010, 19:30
witam
1 temperatura troszke sie podniosla na wskaźniku jest tak ok 1/4
2 wentylator sie wylącza
3 dolalem oleju i jest spoko wyje ale nie tak bardzo jak wczesniej
4 niesprawdzalem jeszcze tego
5 dzialaja pewnie cos zamarzlo
a tak poza tym to mam problem chyba ze spalaniem jak zaczynam jazde to pokazuje mi ze spala mi okolo 20 km na litrze ale pozniej pokazuje mi ze nawet 6 km na litrze czy to cos z komputerem czy po prostu zle pokazuje....
Saqu - 30-01-2010, 20:11
A termostat był wymieniany? Może cały czas śmiga na nie dogrzanym silniku i na tzw "ssaniu", tylko u was to się inaczej nazywa
|
|
|