To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Problemy z Cari

siekierra - 26-01-2010, 22:10
Temat postu: Problemy z Cari
Witam serdecznie !!!
Mimo, że od dawna śledze to forum jest to mój pierwszy post, więc prosze o wyrozumiałość na błędy ;)
Ale do sedna...
Jestem posiadaczem Cari 1.8 16v od jakiegoś 1.5 roku. Auto praktycznie bezawaryjne, mimo iż ma przejechane 280tys km. Do czasu, a właściwie do ostatnich mrozów...
Więc, wiedząc że auto poraz pierwszy ma nocować na dworzu w te mrozy, wymontowałem akumulator. Rano po zamontowaniu ponownym zaczely sie problemy. Cari odpala rewelacyjnie, ale w czasie jazdy, po wrzuceniu luzu obrotu spadają do praktycznie do zera, światła przygasają ale auto nie gaśnie. w czym tkwi problem??????? Czy może to być wina AKu który też już ma troche za sobą ??

Dodam, że CARI ma inst. gazową STAG-a od lipca(z inst. tez cos sie stalo, bo majac pustą butle, pokazuje pełną, a po tankowaniu pokazuje rezerwe)


Prosze o szybką pomoc.

Pozdrawiam

KarolG - 26-01-2010, 22:14

Po wyjęciu akumulatora resetujesz kompa i musisz autko od nowa "uczyć obrotów". Poszukaj o tym uczeniu obrotów na forum.
ig_or - 26-01-2010, 22:14

To normalne po odłączeniu akumulatora.....daj jej szanse nauczyć się wolnych obrotów (pojeździj tak dzień, może dwa), lub przejdź procedurę nauki wolnych obrotów (procedura do znalezienia na forum)
KarolG - 26-01-2010, 22:17

A co do gazu to chyba masz jeszcze gwarancję więc nie ma czym się przejmować zbytnio. Muszą Ci to naprawić chyba ze to zasługa wysokich mrozów..
Robson86 - 26-01-2010, 22:21

odpiąć klemę, poczekać kilka min. (nie wszystkie kompy od razu tracą dane), odpalić auto bez włączania czegokolwiek, poczekać na włączenie się dmuchawy, zgasić, odpalić, czekać do włączenia się dmuchawy
a jak nie to bardziej szczegolowo:
(1) Uruchom silnik, pozwol nagrzac sie silnikowi az temperatura w chlodziwa osiagnie temperature 85.
Kiedy temperatura osiagnie 85 lub wiecej przelacz stacyjke w pozycje ON
(2) Przelacz stacyjke w pozycje OFF by zatrzymac silnik
(3) Po 10 lub wiecej sekundach uruchom ponownie silnik
(4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wylaczona
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(5) Zatrzymaj Silnik
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(7) Powtorz kroki (5) i (6)

Uwaga:
1) Kiedy temperatura na zewnatrz jest 20 lub wiecej i gdy klimatyzajca chodzila caly czas mozna pominac krok (7)
2) Podczas operacji "nauki" silnika w krokach (4) i (6), kiedy praca silnika przelaczy sie z ubogiej do
*stoichiometric*, silnik moze sie samoistnie zatrzymac. W tym wypadku wyczysc przepustnice i powtorz
krok (1) i kazdy nastepny
Pozdroo



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group