Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Żółta kontrolka z silnikiem
Wietszyk - 29-01-2010, 18:43 Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Żółta kontrolka z silnikiem Co ona oznacza ?? , ma jakieś ogólne znaczenie ?? , czy ogólnie problemy związane z silnikiem ?.
plecho1 - 29-01-2010, 21:05
Ta kontrolka pokazuje że z autem, silnikiem jest jakiś problem. Poszukaj na forum jak wymrugać kody błendów kompa albo podłącz autko pod komputer diagnostyczny w jakimś warsztacie.
Robson86 - 30-01-2010, 01:26
A nie zapala sie przypadkiem kontrolka od poziomu plynu w spryskiwaczach? Bo ta kontrolka takze jest zolta i w zasadzie polozna niedaleko tej od silnika. Sprawdz poziom plynu.
Wietszyk napisał/a: | po dodaniu większego gazu zapala się żółta kontrolka z silnikiem |
przed tym jak turbo zaczyna pompowac tj do predk. obrot. 1700 czy powyzej?
czujesz jakis spadek mocy?
Jezeli to faktycznie zapala sie kontrolka silnika, to mozesz odczytac bledy w serwisie i bedziesz wiedzial wszystko.
Do filtra powietrza zagladales w jakim jest stanie?
Mozesz takze miec zanieczyszczone styki na cisnieniomierzu dolotu turbiny. Taka kostka na prawo od silnika na rurze o średnicy ok 6cm. Rozepnij zaciski, zdemontuj rure, przeplucz ja jakims odtluszczaczem, przeczysc koncowke cisnieniomierza (turbina brudzi a brud powoduje zwarcie, a tym samym swiecenie kontrolki).
Pozdroo
Wietszyk - 30-01-2010, 11:24
W książce ta kontrolka zwie się "Lampka ostrzegawcza kontroli silnika".I jest to na 100% ona , Od płynu do sprys. jest z boku.
Zapala się tak powyżej 2000 obr , czuć wtedy takie lekkie szarpnięcia, nie zapala się co chwilę lecz co jakiś czas..Czasami przy cofaniu na samym sprzęgle, kontrolka się zapali auto szarpnie i gaśnie..
perszingxx - 01-02-2010, 07:20
witam mam problem od kilku dni z cari gdi bo zapala mi sie kontrolka silnika a samochud dalej dobrze mi działa co przyczyną tego jest ???? chyba że mrozy tak nanioą wpływajią
Nikka - 01-02-2010, 09:10
na forum jest sporo o tym... wpisz w "szukacza" check engine
uciu - 08-02-2010, 18:34
..zerknij na ten temat. Też miałem problem z CE..
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=46258
Chociaż może mój problem miał trochę inne objawy, ale możę coś się przyda:)
Pzdr
Kerim08 - 09-02-2010, 10:32
U mnie latem jak wracałem z nad morza, już niedaleko domu Cari zaczeła dymić po dodaniu gazu, straciła moc. Bałem się, że może turbo poszło. Oczywiście zapalała się też kontrolka CE, ale tylko jak dawałem za dużo gazu, gdy rozpedziłem auto do 80km/h i włączyłem 5 i jechałem na niskich obrotach (tylko tak szło jechać) kontrolka gasła. Po dodawaniu gazu auto muliło i kopciło i znowu się zapalała kontrolka. Na drugi dzień pojechałem do mechanika, który pierwsze co sprawdził turbo, potem jeszcze coś tam popatrzył i powiedział, chyba wiem co jest. Ściagnał przewód od intercoolera i przepustnicy, wsadził rękę gdzieś tam głęboko, i zaczał wkładać jakiś przewód. (prawdopodobnie od podciśnienia). Auto ponoć dostawało za dużą dawkę paliwa, nie przepalało i się dusiło. Nic więcej nie wiem. Po tym zabiegu objawy ustały, auto przestało kopcić i odzyskało moc. Cały zabieg trwał 10-15 minut. A CE przestał się zapalać, choć po 3 miesiącach zaczeła mi się znowu pomarańczowa kontrolka mrugać, ale okazało się, że to od małego poziomu płynu spryskiwaczy wycieraczek.
|
|
|