To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Kreci, ale nie pali. Co moglo zamarznąć?

polbo - 31-01-2010, 16:00
Temat postu: [CJ1A 1.3] Kreci, ale nie pali. Co moglo zamarznąć?
Witajcie,
Colt stoi pod chmurka, cala zimę ładnie palil, nawet wtedy gdy odpalałem tylko 2x/tydzień. Kiedy zrobiło sie mroźno przez pierwszy tydzien tez nie było problemów.

Kilka dni temu chcialem odpalic, a tu niemila niespodzianka. Krecil, krecil, kilka razy sie zadlawil, ale nie zapalił. Probowałem @ kable rozruchowe - tez nic.
Wyjalem aku, podladowalem i tak czekal w cieple do dzisiaj, bo chcialem sie wybrac na lokalny spocik. Niestety nic z tego, zakrecil, ale nie dal zadnego inego znaku zycia.

Mam takie dziwne przeczucie, ze cos zamarzlo i nie dostaje paliwa. Pytanie co by to moglo byc, co najczesciej zamarza [moze jakis krysztalek lodu przewodzie paliwowym, mam nadzieje, ze pompka nie zamarzla - nie chcialbym stac do wiosny, bo dojaz autobusami mam tragiczny].

Macie jakies pomysły, bede wdzięczny za każdą pomoc. Nie znam sie na tym niestety.

Pexu - 31-01-2010, 16:16

a czy CE Ci gaśnie podczas kręcenia? iskrę masz?
Marcin-Krak - 31-01-2010, 16:44

Zacznij od kabli WN. Sprawdź czy nic ich nie przegryzło i czy nie ma spięć.
Miroslaw1305 - 31-01-2010, 16:45

spróbuj wepchnąć samochód do ogrzewanego garażu i po kilku godzinach spróbuj odpalić .Jak odpali to do paliwa wlej denaturat 0,5 l na 15 l benzyny w baku .
Marcin-Krak - 31-01-2010, 16:52

Poza tym polecam jeszcze ten temat:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=8972
Dziś w Krakowie przynajmniej była duża wilgotność :wink: - więc to to mogło mieć wpływ, a nie mróz ;)

polbo - 31-01-2010, 17:17

Pexu napisał/a:
a czy CE Ci gaśnie podczas kręcenia? iskrę masz?

Tak, CE gasnie [tu moze warto wspomniec, ze trwa to troche dluzej niz zwykle], a iskra - kurcze taka podstawowa sprawa, ale nie sprawdzalem.

Marcin-Krak napisał/a:
Zacznij od kabli WN. Sprawdź czy nic ich nie przegryzło i czy nie ma spięć.

Kable sprawdzalem przed zima, myslisz, ze warto jeszcze raz sie temu przyjrzeć? Niby iskier nie widac, spryskalem tez woda i podobnie. Nie probowalem tylko odpietego kabla zblizac do masy [tego to nigdy nie probowalem, nie wiem czy to poprawna technika, ktos mi o tym wspominal]

Miroslaw1305 napisał/a:
spróbuj wepchnąć samochód do ogrzewanego garażu i po kilku godzinach spróbuj odpalić .Jak odpali to do paliwa wlej denaturat 0,5 l na 15 l benzyny w baku .

A mozna to auto brac "na pych". Dostanie sie do garazu byłoby troche klopotliwe, bo najpierw pod gorę a potem z górki :) Szczerze, nie jest tam tez za cieplo, a przestrzen jest spora i ogrzanie graniczyloby z cudem... Moglbym jednak w ostatecznosci sprobowac. Tez o tym myslalem, ale wlasnie problem z osiagnieciem jakiejs zadowalajacej temperatury.

Co do dolewania denaturatu - dzieki. Mam jescze pytanie, ktos na forum pisal, ze po dolaniu denaturatu najlepiej byloby wymienic olej. Prawda to?

Marcin-Krak napisał/a:
Poza tym polecam jeszcze ten temat:

Filtry byly wymieniane stosunkowo niedawno, co do kopulki - nie daje mi spokoju. Czyscilem ja gdzies pod koniec lata, przy okazji wymiany rozrządu, wymienili mi tam taka uszczelke, bo cos wilgotno bylo - problem w tym, ze ona dalej nie przylega tak jak powinna i lekko cos sie saczy [sladowe ilosci, ale nie jest sucho]

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

Skorzystam jeszcze: ubylo mi troche [sporo] oleju i teraz tak: niebieski dym na goracym silniku=uszczelniacze zaworowe, a bialy to co? Uszczelka pod glowica?

bogdan54 - 31-01-2010, 18:26

Jeżeli auto odpali (zagada na chwilę ) po wstrzyknięciu benzyny ( np.strzykawką za przepustnicą) to wskaże na korek lodowy w przewodzie paliwowym bądź niesprawną pompę paliwa .Można też wypiąć przewód paliwowy i włożyć do butelki ,potem na moment włączyć zapłon (bez zapalania silnika ) i zobaczyć czy pompa podaje paliwo (dotyczy to aut z elektryczną pompą paliwa .Białym dymkiem radzą się nie przejmować , chyba że mocno ubywa płynu w chłodnicy .
Miroslaw1305 - 31-01-2010, 19:52

dolewanie denaturatu do benzyny -NIE skutkuje wymianą oleju.Nie trzeba z tego względu .Denaturat pomaga przepalić wodę ,która znajduje się w paliwie np ze skroplin pary wodnej lub nieuczciwego paliwa .
Hugo - 31-01-2010, 21:30

polbo napisał/a:
niebieski dym na goracym silniku=uszczelniacze zaworowe
Na zimnym silniku, na gorącym=pierścienie olejowe.
bogdan54 napisał/a:
Można też wypiąć przewód paliwowy i włożyć do butelki ,potem na moment włączyć zapłon (bez zapalania silnika ) i zobaczyć czy pompa podaje paliwo (dotyczy to aut z elektryczną pompą paliwa
W układach paliwowych Mitsubishi pompa paliwa zaczyna pracować podczas kręcenia rozrusznikiem.
polbo - 31-01-2010, 21:54

Hugo napisał/a:
Na zimnym silniku, na gorącym=pierścienie olejowe

To mi dales do myslenia, bo sugerowalem sie tu wypowiedzia Krzyzaka:
Krzyzak napisał/a:

latwy test na uszczelniacze to zostawic silnik wolnych obrotach na kilka minut (silnik goracy) i wtedy niech ktos LEKKO depnie na gaz a sam obserwuj rure wydechowa z kilku metrow - jak zobaczysz niebieska chmurke to beda one

Nie zeby mi dymil na kolorowo, ale szukam przyczyny ubywania oleju.

Przy odrobinie czasu sprobuje ze strzykawka, a jutro sprawdze, czy jest iskra [choc jestem prawie pewien, ze jest :) ]
Zastanawiam sie jeszcze nad kopulka. Czy wilgoc rzeczywiscie moze powodowac takie problemy. Zawsze moge spróbować ja osuszyć, a uszczelke wymienie przy najblizszej okazji - choc bylo juz wiele dni wybitnie deszczowych i nie bylo problemu.

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

...najlepiej by bylo gdyby nadeszla odwilż :)

Hugo - 01-02-2010, 17:17

polbo napisał/a:
Czy wilgoc rzeczywiscie moze powodowac takie problemy
Jak najbardziej.
polbo - 02-02-2010, 14:42

Dziękuję wszystkim za pomoc. Problem został rozwiązany :) Zatoczyłem misia do garażu, a tam suszarką od baku, po filtr paliwa ;) -> Jak ręką odjął.
harpagan - 02-02-2010, 14:49

To ja mam pytanie w temacie
Czy podczas dlugiego krecenia kontrolka aku powinna gasnac ?

Pexu - 02-02-2010, 14:53

harpagan napisał/a:
Czy podczas dlugiego krecenia kontrolka aku powinna gasnac ?

u mnie gasła kontrolka oleju, aku nie. no i wywalało CE :)

Arti_Ca0 - 02-02-2010, 18:51

u mnie to samo :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group