To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Usunięcie immoblisera - Carisma przed liftem

Olivia - 02-02-2010, 21:01
Temat postu: Usunięcie immoblisera - Carisma przed liftem
Mam problem z immobliserem w mojego chłopaka aucie - Carisma 1997 rok.
Problem co jakiś czas powraca na okres powiedzmy miesiąca by po tymsamoczynnie się naprawić i spokojnie odpalać przez kilka miesięcy i tak non stop.
Problem jest taki że przy próbie odpalenia auta gdy dzieją się te "cyrki" kontrolka CE gaśnie tak jak powinna by po chwili znów się zapalić. Nie muszę mówić że wtedy nawet odpalanie nie ma sensu.
Auto było u jednego elektryka kilkakrotnie. Były próby zdiagnozowania problemu ale spełzły na niczym. Niby wszystkie czujniki są OK. Natomiast immo dalej "cyrkuje". Elektryk próbował też usunąć z ECU immo ale to się nie powiodło. Podobnież usunął ale wtedy silnik nie był dobrze sterowany przez ECU. Mówił że wysłał ECU aby ktoś usunął z pamięci IMMO ale wtedy silnik nie pracował na wysokich obrotach itp

Natomiast na tym forum przeczytałam że usunięcie IMMO z ECU jest do wykonania a auto normalnie będzie jeździć. Więc albo nasza Carisma jest jakaś niezwykła albo elektryk nie ogarnia tematu.
Więc jak to jest ?

demeone - 03-02-2010, 03:52

Jak już podawałem naszemu koledze Ciechanos sposób na odpalenie auta przy takiej awarii to odpiecie modulu IMMO i podpiecie go ponownie. Szkopuł w tym że moduł IMMO zwisa koło nogi bez osłonki pod kierownicą. Poki co działa a innego sposobu nie znalazłem. Jest skuteczniejszy od odczekania pół do godziny aż auto łaskawie odpali.
Olivia - 03-02-2010, 20:48

Dzięki za odpowiedź. Faktycznie dziwnie to brzmi :wink:
A czy ktoś już odinstalował IMMO od ECU i jego auto jeździ ?

[ Dodano: 05-02-2010, 20:43 ]
Witam ponownie.
Mój chłopak pojechał do zaprzyjaźnionego elektromechanika. Stwierdzili że akurat w tym egzemplarzu / serii aut nie da się odinstalować immo.
Trzeba zdemontować : centralke immobilisera, transponder i coś tam jeszcze .... i zamontować nowe części lub używane ale dobre, czyli nie powodujące problemów między komunikacją kluczyka, pętli i komputera immobilisera.

STomasz7 - 08-11-2010, 22:04

demeone napisał/a:
Jak już podawałem naszemu koledze Ciechanos sposób na odpalenie auta przy takiej awarii to odpiecie modulu IMMO i podpiecie go ponownie. Szkopuł w tym że moduł IMMO zwisa koło nogi bez osłonki pod kierownicą. Poki co działa a innego sposobu nie znalazłem. Jest skuteczniejszy od odczekania pół do godziny aż auto łaskawie odpali.


Odgrzeje kotleta...
Demeone, możesz dokładniej mi to opisać, bo prawdopodobnie mam problem z immo, zostawiłem fure pod sklepem i jak wróciłem to już nie odpaliłem :( wszystko działa, silnik kręci lecz nie może odpalić...Spróbuje odpiąć ten moduł immo, chodzi ci o ten czerwony boscha za lewym głośnikiem z przodu autka czy gdzieś przy kierownicy?

Saqu - 08-11-2010, 22:14

a masz może drugi kluczyk, żeby sprawdzić kluczyk czy coś?
Immo jak by wysiadło to mogłoby też auto wogóle nie kręcić

STomasz7 - 08-11-2010, 23:28

Właśnie o to chodzi, że nie mam drugiego kluczyka :( tylko jeden i to w dodatku dziwnie poklejony, ale wcześniej działał bez zarzutu...
Dodam, że iskra jest, pomke paliwową pod maską słychać.
Co dokładnie odcina immo? pompke w baku?
Może problem tkwi gdzieś indziej?

Bartek - 08-11-2010, 23:34

W czasie kręcenia zapala się CE?
Adaho_krak - 08-11-2010, 23:45

Są dwa rodzaje IMMO w Carismie. Jeśli masz kluczyk z immo ze stałym kodem tzw. T5, można usunąć immo z auta, ale jeśli kluczyk jest z kodem zmiennym tzw. KRYPTO, wtedy nie ma możliwości usunięcia immo.
STomasz7 napisał/a:
Co dokładnie odcina immo?

Różnie to bywa, raz zapłon, raz pompę paliwa, raz wtryski, zależy od danego rocznika, modelu, wersji itp.

demeone - 09-11-2010, 00:23

nowy sposob na immo u mnie to stukanie zwisajaca plytka immo o boczek. Nie wiem dlaczego moze przekaznik na niej sie blokuje? wczesniej myslalem ze to styki we wtyczce albo kable ale te stukanie pomaga. Chcialbym miec wiecej czasu na zabawe z tym modulem i wylutowaniem pamieci i sprawdzeniem co zawiera program ale niestety nie moge tego sprawdzic przynajmniej nie przez jakis czas

STomasz7
W innym poscie napisales ze CE gasnie. w przypadku problemu z immo CE zapala sie ponownie. wiem bo przy zwarciu pinow 1 i 4 we wtyczce u mnie wychodzi blad 54 czyli wlasnie immo

STomasz7 - 09-11-2010, 00:34

Bartek napisał/a:
W czasie kręcenia zapala się CE?


W czasie kręcenia nie zapala się CE, zapala się na początku po przekręceniu kluczyka na parę sekund i gaśnie...Jak kręcę rozrusznikiem już się nie zapala.

Skoro to nie immo to już skończyły mi się pomysły :(

A może tylko kluczyka mi nie czyta? wtedy świecił by się CE?

Bartek - 09-11-2010, 10:33

Tak - zapaliłby się CE podczas kręcenia i jak napisał demeone, wybłyskałbyś błąd 54.

Mam jeden pomysł: Powielacz napięcia dla wtrysków może dał ciała?

STomasz7 - 13-11-2010, 11:24

Mój problem rozwiązany, nie było to immo, po prostu pompka paliwa w baku powiedziała papa. Obszedłem całe Świnoujście i dopiero w ostatnim sklepie mieli wkład do pompki :shock:
Koszt - 280zł :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group