Usunięcie immoblisera - Carisma przed liftem |
Autor |
Wiadomość |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 02-02-2010, 21:01 Usunięcie immoblisera - Carisma przed liftem
|
|
|
Mam problem z immobliserem w mojego chłopaka aucie - Carisma 1997 rok.
Problem co jakiś czas powraca na okres powiedzmy miesiąca by po tymsamoczynnie się naprawić i spokojnie odpalać przez kilka miesięcy i tak non stop.
Problem jest taki że przy próbie odpalenia auta gdy dzieją się te "cyrki" kontrolka CE gaśnie tak jak powinna by po chwili znów się zapalić. Nie muszę mówić że wtedy nawet odpalanie nie ma sensu.
Auto było u jednego elektryka kilkakrotnie. Były próby zdiagnozowania problemu ale spełzły na niczym. Niby wszystkie czujniki są OK. Natomiast immo dalej "cyrkuje". Elektryk próbował też usunąć z ECU immo ale to się nie powiodło. Podobnież usunął ale wtedy silnik nie był dobrze sterowany przez ECU. Mówił że wysłał ECU aby ktoś usunął z pamięci IMMO ale wtedy silnik nie pracował na wysokich obrotach itp
Natomiast na tym forum przeczytałam że usunięcie IMMO z ECU jest do wykonania a auto normalnie będzie jeździć. Więc albo nasza Carisma jest jakaś niezwykła albo elektryk nie ogarnia tematu.
Więc jak to jest ? |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 03-02-2010, 03:52
|
|
|
Jak już podawałem naszemu koledze Ciechanos sposób na odpalenie auta przy takiej awarii to odpiecie modulu IMMO i podpiecie go ponownie. Szkopuł w tym że moduł IMMO zwisa koło nogi bez osłonki pod kierownicą. Poki co działa a innego sposobu nie znalazłem. Jest skuteczniejszy od odczekania pół do godziny aż auto łaskawie odpali. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 03-02-2010, 20:48
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Faktycznie dziwnie to brzmi
A czy ktoś już odinstalował IMMO od ECU i jego auto jeździ ?
[ Dodano: 05-02-2010, 20:43 ]
Witam ponownie.
Mój chłopak pojechał do zaprzyjaźnionego elektromechanika. Stwierdzili że akurat w tym egzemplarzu / serii aut nie da się odinstalować immo.
Trzeba zdemontować : centralke immobilisera, transponder i coś tam jeszcze .... i zamontować nowe części lub używane ale dobre, czyli nie powodujące problemów między komunikacją kluczyka, pętli i komputera immobilisera. |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
STomasz7
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 67 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-11-2010, 22:04
|
|
|
demeone napisał/a: | Jak już podawałem naszemu koledze Ciechanos sposób na odpalenie auta przy takiej awarii to odpiecie modulu IMMO i podpiecie go ponownie. Szkopuł w tym że moduł IMMO zwisa koło nogi bez osłonki pod kierownicą. Poki co działa a innego sposobu nie znalazłem. Jest skuteczniejszy od odczekania pół do godziny aż auto łaskawie odpali. |
Odgrzeje kotleta...
Demeone, możesz dokładniej mi to opisać, bo prawdopodobnie mam problem z immo, zostawiłem fure pod sklepem i jak wróciłem to już nie odpaliłem wszystko działa, silnik kręci lecz nie może odpalić...Spróbuje odpiąć ten moduł immo, chodzi ci o ten czerwony boscha za lewym głośnikiem z przodu autka czy gdzieś przy kierownicy? |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-11-2010, 22:14
|
|
|
a masz może drugi kluczyk, żeby sprawdzić kluczyk czy coś?
Immo jak by wysiadło to mogłoby też auto wogóle nie kręcić |
|
|
|
 |
STomasz7
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 67 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-11-2010, 23:28
|
|
|
Właśnie o to chodzi, że nie mam drugiego kluczyka tylko jeden i to w dodatku dziwnie poklejony, ale wcześniej działał bez zarzutu...
Dodam, że iskra jest, pomke paliwową pod maską słychać.
Co dokładnie odcina immo? pompke w baku?
Może problem tkwi gdzieś indziej? |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-11-2010, 23:34
|
|
|
W czasie kręcenia zapala się CE? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-11-2010, 23:45
|
|
|
Są dwa rodzaje IMMO w Carismie. Jeśli masz kluczyk z immo ze stałym kodem tzw. T5, można usunąć immo z auta, ale jeśli kluczyk jest z kodem zmiennym tzw. KRYPTO, wtedy nie ma możliwości usunięcia immo. STomasz7 napisał/a: | Co dokładnie odcina immo? |
Różnie to bywa, raz zapłon, raz pompę paliwa, raz wtryski, zależy od danego rocznika, modelu, wersji itp. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 09-11-2010, 00:23
|
|
|
nowy sposob na immo u mnie to stukanie zwisajaca plytka immo o boczek. Nie wiem dlaczego moze przekaznik na niej sie blokuje? wczesniej myslalem ze to styki we wtyczce albo kable ale te stukanie pomaga. Chcialbym miec wiecej czasu na zabawe z tym modulem i wylutowaniem pamieci i sprawdzeniem co zawiera program ale niestety nie moge tego sprawdzic przynajmniej nie przez jakis czas
STomasz7
W innym poscie napisales ze CE gasnie. w przypadku problemu z immo CE zapala sie ponownie. wiem bo przy zwarciu pinow 1 i 4 we wtyczce u mnie wychodzi blad 54 czyli wlasnie immo |
_________________
 |
|
|
|
 |
STomasz7
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 67 Skąd: Polska
|
Wysłany: 09-11-2010, 00:34
|
|
|
Bartek napisał/a: | W czasie kręcenia zapala się CE? |
W czasie kręcenia nie zapala się CE, zapala się na początku po przekręceniu kluczyka na parę sekund i gaśnie...Jak kręcę rozrusznikiem już się nie zapala.
Skoro to nie immo to już skończyły mi się pomysły
A może tylko kluczyka mi nie czyta? wtedy świecił by się CE? |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-11-2010, 10:33
|
|
|
Tak - zapaliłby się CE podczas kręcenia i jak napisał demeone, wybłyskałbyś błąd 54.
Mam jeden pomysł: Powielacz napięcia dla wtrysków może dał ciała? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
STomasz7
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 67 Skąd: Polska
|
Wysłany: 13-11-2010, 11:24
|
|
|
Mój problem rozwiązany, nie było to immo, po prostu pompka paliwa w baku powiedziała papa. Obszedłem całe Świnoujście i dopiero w ostatnim sklepie mieli wkład do pompki
Koszt - 280zł |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|