Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Usunięcie immoblisera - Carisma przed liftem
Autor Wiadomość
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
  Wysłany: 02-02-2010, 21:01   Usunięcie immoblisera - Carisma przed liftem

Mam problem z immobliserem w mojego chłopaka aucie - Carisma 1997 rok.
Problem co jakiś czas powraca na okres powiedzmy miesiąca by po tymsamoczynnie się naprawić i spokojnie odpalać przez kilka miesięcy i tak non stop.
Problem jest taki że przy próbie odpalenia auta gdy dzieją się te "cyrki" kontrolka CE gaśnie tak jak powinna by po chwili znów się zapalić. Nie muszę mówić że wtedy nawet odpalanie nie ma sensu.
Auto było u jednego elektryka kilkakrotnie. Były próby zdiagnozowania problemu ale spełzły na niczym. Niby wszystkie czujniki są OK. Natomiast immo dalej "cyrkuje". Elektryk próbował też usunąć z ECU immo ale to się nie powiodło. Podobnież usunął ale wtedy silnik nie był dobrze sterowany przez ECU. Mówił że wysłał ECU aby ktoś usunął z pamięci IMMO ale wtedy silnik nie pracował na wysokich obrotach itp

Natomiast na tym forum przeczytałam że usunięcie IMMO z ECU jest do wykonania a auto normalnie będzie jeździć. Więc albo nasza Carisma jest jakaś niezwykła albo elektryk nie ogarnia tematu.
Więc jak to jest ?
_________________
Niebiańska robota
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 03-02-2010, 03:52   

Jak już podawałem naszemu koledze Ciechanos sposób na odpalenie auta przy takiej awarii to odpiecie modulu IMMO i podpiecie go ponownie. Szkopuł w tym że moduł IMMO zwisa koło nogi bez osłonki pod kierownicą. Poki co działa a innego sposobu nie znalazłem. Jest skuteczniejszy od odczekania pół do godziny aż auto łaskawie odpali.
_________________

 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 03-02-2010, 20:48   

Dzięki za odpowiedź. Faktycznie dziwnie to brzmi :wink:
A czy ktoś już odinstalował IMMO od ECU i jego auto jeździ ?

[ Dodano: 05-02-2010, 20:43 ]
Witam ponownie.
Mój chłopak pojechał do zaprzyjaźnionego elektromechanika. Stwierdzili że akurat w tym egzemplarzu / serii aut nie da się odinstalować immo.
Trzeba zdemontować : centralke immobilisera, transponder i coś tam jeszcze .... i zamontować nowe części lub używane ale dobre, czyli nie powodujące problemów między komunikacją kluczyka, pętli i komputera immobilisera.
_________________
Niebiańska robota
 
 
STomasz7 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 67
Skąd: Polska
Wysłany: 08-11-2010, 22:04   

demeone napisał/a:
Jak już podawałem naszemu koledze Ciechanos sposób na odpalenie auta przy takiej awarii to odpiecie modulu IMMO i podpiecie go ponownie. Szkopuł w tym że moduł IMMO zwisa koło nogi bez osłonki pod kierownicą. Poki co działa a innego sposobu nie znalazłem. Jest skuteczniejszy od odczekania pół do godziny aż auto łaskawie odpali.


Odgrzeje kotleta...
Demeone, możesz dokładniej mi to opisać, bo prawdopodobnie mam problem z immo, zostawiłem fure pod sklepem i jak wróciłem to już nie odpaliłem :( wszystko działa, silnik kręci lecz nie może odpalić...Spróbuje odpiąć ten moduł immo, chodzi ci o ten czerwony boscha za lewym głośnikiem z przodu autka czy gdzieś przy kierownicy?
_________________
Pozdrawiam ;)
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-11-2010, 22:14   

a masz może drugi kluczyk, żeby sprawdzić kluczyk czy coś?
Immo jak by wysiadło to mogłoby też auto wogóle nie kręcić
 
 
 
STomasz7 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 67
Skąd: Polska
Wysłany: 08-11-2010, 23:28   

Właśnie o to chodzi, że nie mam drugiego kluczyka :( tylko jeden i to w dodatku dziwnie poklejony, ale wcześniej działał bez zarzutu...
Dodam, że iskra jest, pomke paliwową pod maską słychać.
Co dokładnie odcina immo? pompke w baku?
Może problem tkwi gdzieś indziej?
_________________
Pozdrawiam ;)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-11-2010, 23:34   

W czasie kręcenia zapala się CE?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-11-2010, 23:45   

Są dwa rodzaje IMMO w Carismie. Jeśli masz kluczyk z immo ze stałym kodem tzw. T5, można usunąć immo z auta, ale jeśli kluczyk jest z kodem zmiennym tzw. KRYPTO, wtedy nie ma możliwości usunięcia immo.
STomasz7 napisał/a:
Co dokładnie odcina immo?

Różnie to bywa, raz zapłon, raz pompę paliwa, raz wtryski, zależy od danego rocznika, modelu, wersji itp.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 09-11-2010, 00:23   

nowy sposob na immo u mnie to stukanie zwisajaca plytka immo o boczek. Nie wiem dlaczego moze przekaznik na niej sie blokuje? wczesniej myslalem ze to styki we wtyczce albo kable ale te stukanie pomaga. Chcialbym miec wiecej czasu na zabawe z tym modulem i wylutowaniem pamieci i sprawdzeniem co zawiera program ale niestety nie moge tego sprawdzic przynajmniej nie przez jakis czas

STomasz7
W innym poscie napisales ze CE gasnie. w przypadku problemu z immo CE zapala sie ponownie. wiem bo przy zwarciu pinow 1 i 4 we wtyczce u mnie wychodzi blad 54 czyli wlasnie immo
_________________

 
 
STomasz7 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 67
Skąd: Polska
Wysłany: 09-11-2010, 00:34   

Bartek napisał/a:
W czasie kręcenia zapala się CE?


W czasie kręcenia nie zapala się CE, zapala się na początku po przekręceniu kluczyka na parę sekund i gaśnie...Jak kręcę rozrusznikiem już się nie zapala.

Skoro to nie immo to już skończyły mi się pomysły :(

A może tylko kluczyka mi nie czyta? wtedy świecił by się CE?
_________________
Pozdrawiam ;)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-11-2010, 10:33   

Tak - zapaliłby się CE podczas kręcenia i jak napisał demeone, wybłyskałbyś błąd 54.

Mam jeden pomysł: Powielacz napięcia dla wtrysków może dał ciała?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
STomasz7 
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 67
Skąd: Polska
Wysłany: 13-11-2010, 11:24   

Mój problem rozwiązany, nie było to immo, po prostu pompka paliwa w baku powiedziała papa. Obszedłem całe Świnoujście i dopiero w ostatnim sklepie mieli wkład do pompki :shock:
Koszt - 280zł :roll:
_________________
Pozdrawiam ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.