To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Gaśnie podczas jazdy.

londolut - 18-02-2010, 17:50
Temat postu: [CA1A 1.3] Gaśnie podczas jazdy.
Dawno nic się nie działo aż do teraz.
Samochód odpala normalnie, jeździ jak zawsze i ogólnie jest ok. Jednak po rozgrzaniu i kilku gaszeniach i odpaleniach silnika samochód zaczyna gasnąć jak da mu się bardziej w palnik (ok.5krpm). Bez żadnych ostrzeżeń obrotomierz opada do 0 i silnik przestaje pracować. Pozostawienie na biegu nie powoduje efektu odpalenia na pych. Po zatrzymaniu i odczekaniu kilku-kilkunastu sekund samochód odpala jak gdyby nigdy nic aż do kolejnego 'przeciągnięcia' wyżej i jazdy bliżej czerwonego pola. Co może być przyczyną takiego zachowania się auta? Prosiłbym o opinie i wskazówki czego szukać i co wymienić aby usunąć ten efekt.

PS Mam swój typ ale pragnę poznać wasze zdanie.

Anonymous - 18-02-2010, 19:27

Oby to nie było to. W Lancerze Asi takie akcje miały miejsce w dwóch przypadkach:
1. Padająca pompa wody.
2. Padający aparat zapłonowy.

londolut - 19-02-2010, 11:14

gregorbu, a dlaczego właśnie takie typy?
Anonymous - 19-02-2010, 12:32

londolut napisał/a:
gregorbu, a dlaczego właśnie takie typy?
To na bazie własnych, przykrych doświadczeń. Co ciekawe - w przypadku padającej pompy wody, silnik się nie grzał. Po prostu wyłączał się. Po chwili beż jakichkolwiek problemów odpalał i można było jechać dalej.
Fragu - 19-02-2010, 12:51

londolut napisał/a:
zaczyna gasnąć jak da mu się bardziej w palnik (ok.5krpm)


taki economizer wbudowany :mrgreen:


Może być pompa wody, kuzynek miał podobnie w renówce. Wymieniałeś ją w ogóle z rozrządem ?

harpagan - 19-02-2010, 12:58

londolut napisał/a:
samochód zaczyna gasnąć jak da mu się bardziej w palnik (ok.5krpm)

Wniosek - nie pałuj 1.3 :D
gregorbu napisał/a:
w przypadku padającej pompy wody, silnik się nie grzał. Po prostu wyłączał się. Po chwili beż jakichkolwiek problemów odpalał i można było jechać dalej.

A potrafi ktoś powiedzieć jak to się dzieje ?
Co za to odpowiada?

Hugo - 19-02-2010, 14:25

harpagan napisał/a:
A potrafi ktoś powiedzieć jak to się dzieje ?
Co za to odpowiada?
Moim zdanie przepustnica. Ubytek płynu chlodniczego powoduje jego słaby dopływ do najwyżej położonego punktu układu (czyli przepustnicy) i czasami gaśnie. Jeszcze standardem mogłyby być falujące wolne obroty.
KaWu - 19-02-2010, 14:30

Obstawiam aparat zapłonowy.
Takie objawy miały miejsce w VW kumpla i padał czujnik Halla, aż w końcu wogóle nie odpalił.

londolut - 19-02-2010, 15:10

gregorbu napisał/a:
w przypadku padającej pompy wody, silnik się nie grzał
U mnie tez temperatura jest w normie. Jadę i pyk, silnik gaśnie.
Pompy nie wymieniałem z rozrządem.
Cytat:
A potrafi ktoś powiedzieć jak to się dzieje ?
Co za to odpowiada?
No właśnie...

A co powiecie na temat czujnika temperatury?

oko_81 - 20-02-2010, 09:00

Ja bym profilaktycznie aparacik zapłonowy sprawdził - a nawet samą cewkę zapłonową...podobne objawy miał jeden mitsumaniak z Krakowa - pomogła wymiana cewki ;-)
Anonymous - 20-02-2010, 21:27

oko_81 napisał/a:
nawet samą cewkę zapłonową.

Od tego bym zaczął,miałem taki przypadek w hondzie.

londolut - 21-02-2010, 12:37

Colt zdechł wczoraj na dobre :evil: . Teraz na spokojnie zobaczymy co jest grane ;)
KaWu - 22-02-2010, 13:24

londolut, jak zdechł na dobre to będzie

Kawu napisał/a:
Obstawiam aparat zapłonowy.
Takie objawy miały miejsce w VW kumpla i padał czujnik Halla, aż w końcu wogóle nie odpalił.

londolut - 22-02-2010, 13:34

Wiem, potrzebuję aparat na podmianę i nie ma w okolicy Colta 1,3 :(
londolut - 09-03-2010, 23:58

Padnięty okazał się aparat zapłonowy.

W tym miejscu bardzo chciałbym podziękować oko_81, za pożyczenie aparatów do testów i .... do jazdy na co dzień. Dzięki chłopie :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group