To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Jaka uszczelka pod kolektor ssący!

Remik - 26-02-2010, 13:02
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Jaka uszczelka pod kolektor ssący!
Witam!
Czy możecie mi podpowiedzieć czy wymiana świec w V6 wymusza zmianę uszczelki pod kolektorem? Wszak 3 tylne znajdują się pod nim... I czy może ktoś mi powiedzieć czy jest to jedna uszczelka czy mają być dwie? Bo różnie mi "miejscowi fachowcy" podpowiadają...i sam już nie wiem.

Galant, 2,5V6, 163KM, 1999r.

Z góry dzięki.

sampler - 26-02-2010, 13:11

jest jedna i jak jej nie uszkodzisz przy sciaganiu dolotu to nadaje sie do ponownego zalozenia
Remik - 26-02-2010, 13:16

Wielkie dzięki!
Jeden z nich wcisnął mi dwie...i właśnie jadę oddać.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 26-02-2010, 13:17 ]
I rozumiem że kolektor jednak trzeba ściągnąć? Czytałem takie opinie że wystarczy odchylić...

sampler - 26-02-2010, 21:21

raczej nie wyobrazam sobie wymiany swiec bez sciagania kolektora
Remik - 01-03-2010, 15:38

No i jestem po wymianie świec. Cała procedura, zdjęcie kolektora, demontaż starych i montaż nowych świec zajął mi to 2h...mechanikiem nie jestem:) Także 100zł zostało w kieszeni! Po wymianie świec przez pierwsze 10km Galant jeździł jak po maśle. Później się skitrało jak wcześniej a nawet gorzej...szarpał na gazie okrutnie. Na benzynie nie szarpał wcale więc doszedłem do wniosku że problem po stronie instalacji LPG. Zdjąłem plastikową osłonę i poprawiłem wtryski gazu- powpinałem, po dokręcałem. Problem zniknął...jeździ jak po maśle...nie ma różnicy gaz czy benzyna...hula jak złoto! POZDRAWIAM!
pappagiorgio - 14-04-2016, 14:14
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Uszczelka kolektora ssącego
Mam pytanie, czemu uszczelka pod kolektorem ssącym jest metalowa? A w zasadzie czy mogę zastosować inny materiał? Jutro chciałem zdjąć kolektor (w ostatnim czasie chyba już szósty raz) sprawa pilna, myślałem, że kupię uszczelkę w każdym sklepie a tu nigdzie nie ma. Zastanawiam się czy mogę zastosować kryngielit. Mam olejoodporny 0,5mm temp. pracy 320stC. Myślałem, żeby dociąć dwie i zrobić "kanapkę" kryngielitowa, stara metalowa i znowu kryngielitowa. Ewentualnie sam kryngielit, tylko zastanawia mnie jaką funkcję spełnia metalowa uszczelka? W końcu ktoś zadecydował o takiej a nie innej.
Krzyzak - 14-04-2016, 15:58

Bo jest tam kanał do spalin od EGR i zwykła uszczelka by się spaliła. Ekstremalnie temp. spalin może podejść pod 1000° C.
pappagiorgio - 14-04-2016, 20:07

aaaa to już wiem co to za dziura w kolektorze :) a kolektorowi taka temperatura nie szkodzi?
wojbud - 18-12-2016, 19:19

Sprawa dotyczy co prawda ea2w, ale czy ta uszczelka od eclipse podejdzie, bo nigdzie nie mogę znaleźć do 2.0, a jak jest to tylko na zamówienie? Stara jest pofałdowana i mechanik nie chce jej zakładać, a grzebię się już 3 tyg z montażem głowicy i rozrządu. Link do aukcji - http://allegro.pl/uszczel...6641714283.html


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group