Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Pytanie o Turbine
macu - 28-02-2010, 12:37 Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Pytanie o Turbine Witam !
Mam pewne pytanie . Używam mo9jego samochodu do rozwożenia jedzenia, cały czas gasze i zapalam silnik między jednym a drugim dowozem , wiem że to źle wpływa na turbinę ponieważ trzeba ją chłodzić ja niestety nie mogę sobię na to pozwolić w pracy. Czy jest jeszcze jakis sposób by odciążyc moją turbinę . Mam jeszcze jedno pytanie ile czasu mniej wiecej powinno sie studzić turbinę? . Proszę o jakieś podpowiedzi.
Pozdrawiam wszystkich mitsumaniaków
Robson86 - 28-02-2010, 12:40
macu napisał/a: | Czy jest jeszcze jakis sposób by odciążyc moją turbinę . |
zamontowac timer czyli urzadzonko ktore bedzie automatycznie gasilo silnik po wyhamowaniu obrotow turbinie.
macu napisał/a: | ile czasu mniej wiecej powinno sie studzić turbinę |
po dynamicznej jezdzie ok 30-60sec wystarczy
Pozdroo
macu - 28-02-2010, 12:46
Przedwszystkim dziękuję za przydatną odpowiedź . Myślałem zę chłodzenie turbiny trwa dłużej Teraz już się nie martwię i bede czekał te 60 s
dzięki Robson86
Pozdrawiam!!
gulgulq - 28-02-2010, 13:06
jak nie gonisz auta na dynamicznej czy "sportowej" jeżdzie to można krócej
ja zazwyczaj czekam 15-20 sekund
pawelsonx - 28-02-2010, 14:25
ja wcale nie chłodzę ale staram sie ostatni odcinek dojechać jak najmniejszych obrotach i minimalnym wychyleniu pedału gazu. Poza tym ja mam starszą generacje gdzie turbina chłodzona jest wodą
Tomashi - 28-02-2010, 20:41
Jasne, bez przesady z tym chłodzeniem..Oczywiście, jak ja np. jade w podróż na autostradzie 3/4 trasy turbo gwiżdże, to przy postoju minimum pół minuty czekam zanim zgaszę. Ale przy zwykłej jeździe w mieście... No chyba, że się jest wariatem i startuje na "piskach" i jeździ ze wciśniętym gazem do oporu W co wątpię.
macu - 28-02-2010, 20:48
nie nie ja staram się jeżdzić w miare wolno tylko w mieście pracuje u mnie jedynka dwójka trójka i od nowa zazwyczaj staram się jeżdzic tak by mieć 1,500 obr/min gasze silnik ide zaniesc jedzenie odpalam wracam do pizzeri gasze silnik ide po jedzenie wsiadam zapalam i jade i tak w kółko boję się poprostu że od tego może mi paść turbina dlatego wolę ja chłodzic
gulgulq - 28-02-2010, 20:54
może paść nie z przegrzania ale z zmęczenia takim ciągłym start-stop
jak to "chodzenie" po jedzenie jest krótkie to lepiej zostawić na chodzie autko - wyjdzie i tak ekonomiczniej
Robson86 - 28-02-2010, 21:25
macu napisał/a: | dlatego wolę ja chłodzic |
schlodzenie to podstawa, gdybys tego nie robil to w takiej czestotliwosci "zapalen i gaszen" Twojego autka (jakie robisz), turbina dostawalaby straszne "baty"
Pozdroo
Saqu - 28-02-2010, 22:52
macu napisał/a: | gasze silnik ide zaniesc jedzenie odpalam wracam do pizzeri gasze silnik ide po jedzenie wsiadam zapalam i jade i tak w kółko |
Lepszym rozwiązaniem mimo wszystko byłby wybór auta benzynowego, diesle jednak wolą większe przebiegi.
MikeDID - 28-02-2010, 23:44
Dołączę się do tematu..
macu napisał/a: | zazwyczaj staram się jeżdzic tak by mieć 1,500 obr/min |
Hmm...1,5 tys. obrotów. Nie za mało? Czy czasem nie jest nawet mało ekonomicznie?
Jakie są te 'prawidłowe' obroty?
Ja staram się mieć zawsze ok 2,5... czasami podchodzę pod 3 tyś ale nigdy nie przekraczam...Patrząc po dopuszsczalnych prędkościach umieszczonych w książce od carismy to byłoby ok.
Poprawcie mnie jeśli się mylę i napiszcie prawidłowe obroty wg Was...
Pozdrawiam
pawelsonx - 01-03-2010, 00:45
jak widać na wykresie max moment zaczyna sie od 1900 do 2500 najlepiej zmieniać bieg tak zęby zaczął prace od 1900 obrotów
Tomashi - 01-03-2010, 10:35
Pytanie, po co jeździć z "max. momentem".
Niekiedy wręcz wskazane, ale jak nie ma takiej potrzeby to 1800-2000 jest optymalne.
OK - schodzimy z tematu, proponuję założyć wątek "jak jeździć DI-Dem"
MikeDID - 08-03-2010, 23:50
I taki właśnie założyłem... Zaprazam - http://forum.mitsumaniaki...p=659054#659054
misibiczi - 09-03-2010, 08:19
pawelsonx napisał/a: | ja mam starszą generacje gdzie turbina chłodzona jest wodą |
Przecież nie chodzi o "schłodzenie" turbiny w dosłownym znaczeniu, ale o zmniejszenie jej obrotów przed odcięciem smarowania.
|
|
|