To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Pytanie o Turbine

macu - 28-02-2010, 12:37
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Pytanie o Turbine
Witam !
Mam pewne pytanie . Używam mo9jego samochodu do rozwożenia jedzenia, cały czas gasze i zapalam silnik między jednym a drugim dowozem , wiem że to źle wpływa na turbinę ponieważ trzeba ją chłodzić ja niestety nie mogę sobię na to pozwolić w pracy. Czy jest jeszcze jakis sposób by odciążyc moją turbinę . Mam jeszcze jedno pytanie ile czasu mniej wiecej powinno sie studzić turbinę? . Proszę o jakieś podpowiedzi.
Pozdrawiam wszystkich mitsumaniaków :)

Robson86 - 28-02-2010, 12:40

macu napisał/a:
Czy jest jeszcze jakis sposób by odciążyc moją turbinę .

zamontowac timer czyli urzadzonko ktore bedzie automatycznie gasilo silnik po wyhamowaniu obrotow turbinie.
macu napisał/a:
ile czasu mniej wiecej powinno sie studzić turbinę

po dynamicznej jezdzie ok 30-60sec wystarczy
Pozdroo

macu - 28-02-2010, 12:46

Przedwszystkim dziękuję za przydatną odpowiedź :) . Myślałem zę chłodzenie turbiny trwa dłużej :) Teraz już się nie martwię i bede czekał te 60 s :)
dzięki Robson86
Pozdrawiam!!

gulgulq - 28-02-2010, 13:06

jak nie gonisz auta na dynamicznej czy "sportowej" jeżdzie to można krócej
ja zazwyczaj czekam 15-20 sekund

pawelsonx - 28-02-2010, 14:25

ja wcale nie chłodzę ale staram sie ostatni odcinek dojechać jak najmniejszych obrotach i minimalnym wychyleniu pedału gazu. Poza tym ja mam starszą generacje gdzie turbina chłodzona jest wodą
Tomashi - 28-02-2010, 20:41

Jasne, bez przesady z tym chłodzeniem..Oczywiście, jak ja np. jade w podróż na autostradzie 3/4 trasy turbo gwiżdże, to przy postoju minimum pół minuty czekam zanim zgaszę. Ale przy zwykłej jeździe w mieście... No chyba, że się jest wariatem i startuje na "piskach" i jeździ ze wciśniętym gazem do oporu :D W co wątpię.
macu - 28-02-2010, 20:48

nie nie ja staram się jeżdzić w miare wolno tylko w mieście pracuje u mnie jedynka dwójka trójka i od nowa zazwyczaj staram się jeżdzic tak by mieć 1,500 obr/min gasze silnik ide zaniesc jedzenie odpalam wracam do pizzeri gasze silnik ide po jedzenie wsiadam zapalam i jade i tak w kółko boję się poprostu że od tego może mi paść turbina dlatego wolę ja chłodzic :)
gulgulq - 28-02-2010, 20:54

może paść nie z przegrzania ale z zmęczenia takim ciągłym start-stop

jak to "chodzenie" po jedzenie jest krótkie to lepiej zostawić na chodzie autko - wyjdzie i tak ekonomiczniej

Robson86 - 28-02-2010, 21:25

macu napisał/a:
dlatego wolę ja chłodzic

schlodzenie to podstawa, gdybys tego nie robil to w takiej czestotliwosci "zapalen i gaszen" Twojego autka (jakie robisz), turbina dostawalaby straszne "baty"
Pozdroo

Saqu - 28-02-2010, 22:52

macu napisał/a:
gasze silnik ide zaniesc jedzenie odpalam wracam do pizzeri gasze silnik ide po jedzenie wsiadam zapalam i jade i tak w kółko

Lepszym rozwiązaniem mimo wszystko byłby wybór auta benzynowego, diesle jednak wolą większe przebiegi.

MikeDID - 28-02-2010, 23:44

Dołączę się do tematu..

macu napisał/a:
zazwyczaj staram się jeżdzic tak by mieć 1,500 obr/min


Hmm...1,5 tys. obrotów. Nie za mało? Czy czasem nie jest nawet mało ekonomicznie?

Jakie są te 'prawidłowe' obroty?

Ja staram się mieć zawsze ok 2,5... czasami podchodzę pod 3 tyś ale nigdy nie przekraczam...Patrząc po dopuszsczalnych prędkościach umieszczonych w książce od carismy to byłoby ok.

Poprawcie mnie jeśli się mylę i napiszcie prawidłowe obroty wg Was...

Pozdrawiam

pawelsonx - 01-03-2010, 00:45



jak widać na wykresie max moment zaczyna sie od 1900 do 2500 najlepiej zmieniać bieg tak zęby zaczął prace od 1900 obrotów

Tomashi - 01-03-2010, 10:35

Pytanie, po co jeździć z "max. momentem".
Niekiedy wręcz wskazane, ale jak nie ma takiej potrzeby to 1800-2000 jest optymalne.
OK - schodzimy z tematu, proponuję założyć wątek "jak jeździć DI-Dem" :wink:

MikeDID - 08-03-2010, 23:50

I taki właśnie założyłem... Zaprazam - http://forum.mitsumaniaki...p=659054#659054
misibiczi - 09-03-2010, 08:19

pawelsonx napisał/a:
ja mam starszą generacje gdzie turbina chłodzona jest wodą


Przecież nie chodzi o "schłodzenie" turbiny w dosłownym znaczeniu, ale o zmniejszenie jej obrotów przed odcięciem smarowania.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group