To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Check engine - pompa wtryskowa - przyczyną zapo

heron - 10-03-2010, 21:46
Temat postu: [Cari 1.9TD] Check engine - pompa wtryskowa - przyczyną zapo
Witam,
zapaliła mi sie kontrolka CE. A było tak: pociekła mi pompa wspomagania. Zanim sie zorientowałem, pękł pasek alternatora /pewnie z powodu oleju z pompy/. Przy wymianie w warsztacie u znajomego mechanika wymienili mi tez filtr paliwa. I zapowietrzyli układ. I wtedy zaswieciła sie kontrolka CE. Nastepny mechanik, przy robieniu pompy stwierdził że błąd to czujnik w pompie paliwa. I odesłal mnie do trzeciego mechanika. Taki czujnik to min. 500 PLN. Autko jest odpowietrzone, teraz jezdzi, ale na słuch praca jest troche głośniejsza, bardziej "terkocze". NIe dymi, no może przez kilka sekund przy odpalaniu.
Pytanie: czy przyczyną złej pracy, nie wiem - czujnika, pompy - mogło byc zapowietrzenie układu? Czy czujnik padł niezaleznie, po prostu akurat sie skonczyl? Można kupic uzywany czujnik?
Pozdrawiam wszystkich.

pawelsonx - 10-03-2010, 21:56

jedynym czujnikiem w pompie to jest potencjometr na dźwigni.

Prawdopodobnie mechanikowi chodzi o zawór przestawiający kat wtrysku.
Przekręć stacyjkę powinieneś słyszeć cykanie na pompie to właśnie ten zawór daje znać o sobie.

trochę dziwne że to stało się jak pasek pękł

Może przy okazji wkręcił się w rozrząd i przestawił statyczny kąt wtrysku.

Wymrugaj błędy opis w dziale FAQ

heron - 11-03-2010, 21:34

Witam,
dzięki za sugestie. Sprawdze w weekend. Na razie posłuchałem pompy. Słychać cykanie. Czy to znaczy że elektrozawór może byc sprawny? Cewka w tym zaworze powinna byc ok, ewentualnie moze jest zabrudzony? W Twoim innym poscie znalazłem instrukcje sprawdzenia czujnika wtrysku, spróbuje zmierzyc opornosc. Czy ten czujnik łatwo zdemontowac? Nie ma ryzyka np. zapowietrzenia? Jesli bede chciał wyjąć elektrozawór, trzeba na cos uwazac? Mozna zapowietrzyc układ?

pozdrawiam
Andrzej

pawelsonx - 11-03-2010, 21:48

powinien sam się odpowietrzyć nie ma co panikować
heron - 14-03-2010, 21:03

Witam,
wymrugało mi błędy 51 i 55.
Z tego co znalazłem na forum, to:
41 i 51-zawór elektromagnetyczny ( korekcji wtrysku )
55-sterownik - napiecie czujnika
Jak pisałem wcześniej, słycha cykanie zaworu. Czy mimo to może byc uszkodzony? A błąd 55? Co to za czujnik?
Na jutro umówiłem sie do mechanika, żeby na wszelki wypadek sprawdził, czy rozrząd sie nie przestawił. Czy w świetle tych błędów jest sens jechac?

pozdrawiam

pawelsonx - 14-03-2010, 21:28

55 zasilanie czujników jest poza skalą czyli powyżej 4,5v

[ Dodano: 14-03-2010, 22:03 ]
zmierz rezystancje na zaworze przestawiającym kąt wtrysku i jeżeli będzie poza normą to prawdopodobnie ecu rejestruje błąd.

Jak jest przestawiony statyczny kąt wtrysku to wywala błąd czujnika wzniosu iglicy zazwyczaj.


z manuale co do błędu 55 wpinasz sie w kostkę od czujnika położenia dzwigni miedzy 3 pin a masę przełącznik stacyjki na on napięcie powinno się zawierać między 4,5v -5,5v jeżeli tak a błąd nadal występuje zalecana jest wymiana ecu
jeżeli jest inne napięcie to sprawdzić wtyczkę do ecu i jezeli jest ok przewody łączące ecu z czujnikiem położenia dźwigni

heron - 15-03-2010, 11:34

Witam
zaczynajasie schody....
raczej nie potrafię tego zrobić.
co to jest ecu?

pawelsonx - 15-03-2010, 11:38

Engine control unit lub Electronic control unit

zwany inaczej komputerem sterownikiem



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group