Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Check engine - pompa wtryskowa - przyczyną zapo
Autor Wiadomość
heron 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma TD 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 9
Skąd: Białystok
  Wysłany: 10-03-2010, 21:46   [Cari 1.9TD] Check engine - pompa wtryskowa - przyczyną zapo

Witam,
zapaliła mi sie kontrolka CE. A było tak: pociekła mi pompa wspomagania. Zanim sie zorientowałem, pękł pasek alternatora /pewnie z powodu oleju z pompy/. Przy wymianie w warsztacie u znajomego mechanika wymienili mi tez filtr paliwa. I zapowietrzyli układ. I wtedy zaswieciła sie kontrolka CE. Nastepny mechanik, przy robieniu pompy stwierdził że błąd to czujnik w pompie paliwa. I odesłal mnie do trzeciego mechanika. Taki czujnik to min. 500 PLN. Autko jest odpowietrzone, teraz jezdzi, ale na słuch praca jest troche głośniejsza, bardziej "terkocze". NIe dymi, no może przez kilka sekund przy odpalaniu.
Pytanie: czy przyczyną złej pracy, nie wiem - czujnika, pompy - mogło byc zapowietrzenie układu? Czy czujnik padł niezaleznie, po prostu akurat sie skonczyl? Można kupic uzywany czujnik?
Pozdrawiam wszystkich.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 10-03-2010, 21:56   

jedynym czujnikiem w pompie to jest potencjometr na dźwigni.

Prawdopodobnie mechanikowi chodzi o zawór przestawiający kat wtrysku.
Przekręć stacyjkę powinieneś słyszeć cykanie na pompie to właśnie ten zawór daje znać o sobie.

trochę dziwne że to stało się jak pasek pękł

Może przy okazji wkręcił się w rozrząd i przestawił statyczny kąt wtrysku.

Wymrugaj błędy opis w dziale FAQ
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
heron 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma TD 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 9
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-03-2010, 21:34   

Witam,
dzięki za sugestie. Sprawdze w weekend. Na razie posłuchałem pompy. Słychać cykanie. Czy to znaczy że elektrozawór może byc sprawny? Cewka w tym zaworze powinna byc ok, ewentualnie moze jest zabrudzony? W Twoim innym poscie znalazłem instrukcje sprawdzenia czujnika wtrysku, spróbuje zmierzyc opornosc. Czy ten czujnik łatwo zdemontowac? Nie ma ryzyka np. zapowietrzenia? Jesli bede chciał wyjąć elektrozawór, trzeba na cos uwazac? Mozna zapowietrzyc układ?

pozdrawiam
Andrzej
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 11-03-2010, 21:48   

powinien sam się odpowietrzyć nie ma co panikować
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
heron 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma TD 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 9
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-03-2010, 21:03   

Witam,
wymrugało mi błędy 51 i 55.
Z tego co znalazłem na forum, to:
41 i 51-zawór elektromagnetyczny ( korekcji wtrysku )
55-sterownik - napiecie czujnika
Jak pisałem wcześniej, słycha cykanie zaworu. Czy mimo to może byc uszkodzony? A błąd 55? Co to za czujnik?
Na jutro umówiłem sie do mechanika, żeby na wszelki wypadek sprawdził, czy rozrząd sie nie przestawił. Czy w świetle tych błędów jest sens jechac?

pozdrawiam
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 14-03-2010, 21:28   

55 zasilanie czujników jest poza skalą czyli powyżej 4,5v

[ Dodano: 14-03-2010, 22:03 ]
zmierz rezystancje na zaworze przestawiającym kąt wtrysku i jeżeli będzie poza normą to prawdopodobnie ecu rejestruje błąd.

Jak jest przestawiony statyczny kąt wtrysku to wywala błąd czujnika wzniosu iglicy zazwyczaj.


z manuale co do błędu 55 wpinasz sie w kostkę od czujnika położenia dzwigni miedzy 3 pin a masę przełącznik stacyjki na on napięcie powinno się zawierać między 4,5v -5,5v jeżeli tak a błąd nadal występuje zalecana jest wymiana ecu
jeżeli jest inne napięcie to sprawdzić wtyczkę do ecu i jezeli jest ok przewody łączące ecu z czujnikiem położenia dźwigni
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
heron 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma TD 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 9
Skąd: Białystok
Wysłany: 15-03-2010, 11:34   

Witam
zaczynajasie schody....
raczej nie potrafię tego zrobić.
co to jest ecu?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 15-03-2010, 11:38   

Engine control unit lub Electronic control unit

zwany inaczej komputerem sterownikiem
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.